Kažkaip visada labai norėjau būti išsimokslinusiu, intelektualiu žmogumi. Galvojau, kad bakalauro studijos tam bus puikus sprendimas, bet kuo toliau, tuo labiau ėmė aiškėti, kad savarankiškas skaitymas, domėjimąsis kažkuo nauju ir sistemingas į tai gilinimąsis, kai niekas neverčia ir nerašo pažymio, yra naudingiau, nei per 3 mėnesius atėjus ir mintinai atkalta informacija, bei parašytas darbas, kuriame nereikia tavo nuomonės, o tik senų protingų dėdžių ir tetų apmąstymų. Tada jau įgijus diplomą, atėjo viltis, kad "ei aš su aukštojo mokslo diplomu, tai darbas bus garantuotas", bet visą vasarą iš tų su turimu išsilavinimu susijusių vietų skambučio taip ir nesulaukiau, nors ir siunčiau tuntais savo CV ir motyvacinius laiškus. Vis tiek - 0.Tada protingi dėdės ir tetos paprotino, kad aukštojo mokslo bakalauro diplomas, tolygus vidurinės atestatui (konkrečiai istorijos) ir jei jau nori pagal profesiją darbuotis (ir tikrai ne mokytoja), reikia magistrantūros, Nu ką įstojau, bet per tuos 3 mėnesius kremtamų mokslų meilės studijoms taip ir neatsirado, o viltį atsirasti žlugdo tie patys protingi dėdės ir tetos, profesoriai, senoji akademinė nomenklatūra, turintys tvirtas pozicijas ir leidžiantys sau elgtis kaip tinkamiems, nesiskaitant su studentais. Kažkaip turimos mintys susipynė su A. Jokubaičio straipsniu ir viena mintimi iš jo: "Universitetas tapo panašūs į internetinį portalą, kurio skaitytojai kasdien ieško vis naujos informacijos ir tai apibūdina žodžiu „naršymas“. Studentai turi savo nuomonę apie viską, ką perskaitė ir pamatė, bet jie nieko rimčiau neapmąsto ir už nieką nesijaučia rimtai atsakingi. Daugybė universitetinių studijų virto greito maisto restoranais, kai per pusę metų pažįstama, jeigu tai galima vadinti pažinimu, tai, ką Vakarų kultūra kūrė tūkstantmečius. Atėję į universitetą studentai jaučiasi lyg atvertę interneto puslapį: jie kaupia informaciją, naršo iš vienos paskaitos į kitą, naršo po seminarus, rašo skubotus rašto darbus, slysta studijų paviršiumi ir niekam rimtai neįsipareigoja. Tai nėra visų dabartinių VU studentų apibūdinimas, bet kartu tai nėra ir tikrovės neatspindintis teiginys. Kai mokslininkai studentus moko mąstyti atsiribojus nuo savo vertybių, savo įsitikinimų ir savojo aš, sunku tikėtis kito rezultato." https://www.propatria.lt/2014/11/alvydas-jokubaitis-universitetas-be.html |
2014 m. lapkričio 26 d.
|
2018 m. birželio 2 d.
2017 m. spalio 19 d.
2017 m. rugpjūčio 20 d.
|
2014 m. gruodžio 13 d. 03:15:54
Vis ilgai nesupratau, juk A.Jokubaicio straipsnis yra geriausia kas galejo nutikti uzburiancios mokslo magijos likuciams, ir va, dziaugsmas, sis dienorastis yra tikras dziaugsmas. as tai sutinku su 80 proc. jo minciu. tai 50 proc. daugiau nei su ko nors kito.
Maziausiai ko tau reikia tai darbo. Pinigu tau reikia kad galetum klajoti savo debesyse. O darbe ju niekada neuzdirbsi : )
2014 m. lapkričio 28 d. 13:25:29
Man ir panašiai būna su egistencialistinėmis mintimis naktimis, kurios irgi dažniausiai aplanko naktimis ir dažniausiai vienumoje :D
Ką galima veikti pabaigus istorijos studijas? Aš visa dar pamenu, kai dar mokyklos laikais, skaitinėdama tą garsųjų žurnalą "Kur stoti?", apie istoriją radau, kad ją baigus gali dirbti įvairiose valstybės tarnybos vietose (seime, savivaldybėse, ministerijose ir t.t.), saugume, muziejuose, kraštotyros institucijose, archyvuose ir t.t. Kas iš tikrųjų būna, tai galiu pasakyt, kad jei jauti pašaukimą rimtam faktokrapštiniam darbui, sėdėti archyvuose, zulinti jau 100 kartų nuzulintus dokumentus ir surasti kažką tokio, ko kiti nėra radę, tai taip, tau mintis ką veikti baigus tokias studijas neateina, nes šiaip tu jų niekad ir nebaigsi. Baigus bakalaurą, baigsi magistrą, tada doktorantūrą, tada arba dėstytsi, arba jau būsi įsisukęs į kokio instituto veiklą ir vadinsiesi istoriku.
Aš asmeniškai į istoriją stojau dėl savęs. Žinojau, kad iš to duonos nevalgysiu, tiesiog išmoksiu naujai tyrinėti kas man įdomu, išsiugdysiu analitinį mąstymą ir matysiu pasaulį ne tik juoda ir balta, bei išmoksiu suprasti, kad kiekvienas teiginys yra ginčytinas. To išmokau. O ką veikiu magistre? Na kadangi jau išmokau kaip reikia gyventi, tai šalia to suvokiu, kad reikia ir darbo, o kadangi labai mėgstu rašyti, tai tikiuosi magistro dėka įsisukti kur į "Iliustruotoji istorija" ar kur į valstybės tarnybą, bet tas akademiko kelias (kur šalia 6 metų studijų, dar 4 prisidėti), tai manęs nė trupučio netraukia :)
2014 m. lapkričio 28 d. 03:24:07
Mane domina, ką galima veikti Lietuvoje pabaigus istorijos studijas. Kai kurie idealistai sako - jei pats būsi kietas (kaip asmenybė arba kaip akmuo) tai toks klausimas tau neiškils apskritai. Kiti sako - greičiausiai stovėsi darbo biržoje ir grauši bedarbio grūdų davinį. Ir kažkodėl pastaraisiais aš labiau tikiu. Kaip čia yra iš tiesų? Mano paskutiniu požiūriu tai toks kursas labiau dėl savęs - dėl saviraiškos. Įdomu, kiek baigusių vien tik istorijos studijas dirba istoriko darbą? Beje, ar galima save vadinti istoriku, jei tik domiesi istorija. Skamba gal ir neįprastai, bet man atrodo kad galima, nes joks diplomas nepadaro tavęs tuo , kas esi iš tikrųjų. Ar tik ta patirtis kurią įgyji studijuojamas tave padaro istoriku, ar tam užtenka tik istorijos mėgėjo patirties? Oi, turiu daug filosofinių klausimų į kuriuos ieškau atsakymų. Dažniausiai naktimis... Ir dažniausiai vienas...
____________________
Žmogus - invazinė rūšis
2014 m. lapkričio 27 d. 00:03:48
Ok, jei tik Eligijau, įdarbinsi pas save :D
2014 m. lapkričio 26 d. 23:58:32
dar gali išeiti :D
2014 m. lapkričio 26 d. 19:52:21
Tai va, kad čia susiduriama su paradoksu. Man labai patinka istorija, tiek pat kiek muzika kokia, bet ją studijuoti yra kančia, nes visa programa sudėstyta labai neįdomiai ir tikrai ne taip kaip norėtųsi.
Tarkim man patinka tas principas, kai mokaisi vieną dalyką tarkim kokias 3 savaites, intensyviai į jį giliniesi, o paskui rašai arba rašto darbą arba egzaminą ir taip parodomas tavo išprusimo lygmuo, o aišku pas mus reikia vienu metu kelis dalykus visą semestrą zulinti, iš kiekvieno iš jų rašyt po rašto darbą kažkokį ir dar aišku egzaminą.
O dėl mokyklinės programos, tai galiu papasakoti iš patirties. Istorijos egaminas. Pateikti trys maži tekstukai apie žemės reformas: tarpukariu, kolūkiai, o trečios jau nepamenu. Klausimas: kuri buvo sėkmingiausia? Programa egzamino reikalavo tos tarpukariu, aš atsakiau kolūkinė, nes tai mano nuomonė, argumentavau, kad ilgiausiai truko, kad visiems nešė pelną, darbo vietas (per pažįstamus, "chaltūros" ir pan.) Na aišku, šio neužskaitė, bet kai papasakojau apie tai savo istorijos mokytojai, tai ji sakė, kad kaipaš argumentavau, buvo galima užskaityti, nes protingai galvojau, bet to mano galvojimo niekam nereikia, nes egzaminų programa visagalė.
2014 m. lapkričio 26 d. 17:50:25
Esmė tame, kad mokytojai/dėstytojai tikrai klausinėja mokinių/studentų nuomonių. Tik reikalas tas, kad mokiniai/studentai būna priversti ne savo tikrąją nuomonę reikšti, o pataikauti, kad įtiktų mokytojui/dėstytojui. Su šia problema ir aš susidūriu per lietuvių kalbos pamokas. Nesijaučiu pakankamai laisvai mąstantis žmogus, nes dažnai negaliu atskleisti savo tikrų minčių, turiu įsisprausti į bendrus standartus, daryti taip, kaip "turi būti".
Kas dėl meilės studijoms, tai reikia ne iš kažkur tą meilę traukti. Reikia mylėti tai, ką studijuoji. Galima mylėti, nes tau nuoširdžiai patinka tas dalykas, arba galima mylėti, nes žinai, kad ateityje iš to dalyko uždirbsi nemažai "šlamančių". Savo prioritetus kiekvienas renkasi pats, o įsitikinimai ateina iš aplinkos. O požiūris į savo studijas dažnai ateina iš aplinkinių, tačiau jei turi savo galvą ir mąstai, tai ir vadovaujiesi ja.
Dar nežinau, nei kas yra studentiškas gyvenimas, nei kokia tvarka, nei kaip vyksta paskaitos, bet tikiu, kad daug tiesos ten pasakyta. Faktas, kad Lietuvos švietimo sistema yra apverktina, palyginus ją su kai kuriomis kitomis valstybėmis.
____________________
Gaila, kad Dievas mūsų nebepageidauja čia.
2014 m. lapkričio 26 d. 17:14:41
Mokykloje nuomonės niekam nereikia, ten net mokslo nereikia, užtenka iškalti egzamino programos reikalavimus ir viskas.
2014 m. lapkričio 26 d. 16:38:56
Visgi, humanitarinėms specialybėms tikrai tai būdinga. Tiksliuosiuose nėra kitų nuomonių, tik faktai, todėl aš ir esu linkęs į tą pusę, nes ji lengviau suprantama. Visiškai tikiu, jog humanitarinėse-socialinėse specialybėse prašoma iškalti vieną nuomonę ir ignoruojamos kitos. O tas neįdomu. Savo nuomonę geriau išvis pasilikti laisvalaikiui, net ir mokykloje ji nereikalinga.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas