Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)

Visas statistikos pluoštas apie mano klausymus 2016-aisiais.

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Elgiuosi lygiai taip pat, kaip pernai — apžvelgiu įdomiuosius savo klausytos muzikos kriterijus — stilistinį pasiskirstymą, kūrinių trukmę ir išleidimo metus. 

1. Mano klausoma muzika pagal laikotarpius.

Savo 400 reikšmingesnių klausytų dainų katalogą suskirsčiau pagal išleidimo metus — į dešimtmečius nuo 1940-ųjų (nes 5-ajame dešimtmetyje buvo pristatyta mano intensyviai klausyta Olivier Messiaen'o "Turangalila Symphony") iki pat 2010-ųjų. Šį dešimtmetį išskyriau į 2016-uosius ir likusią dalį, nes visada įdomu pažiūrėti, kokiu dažnumu pas mane rodėsi būtent naujausios dainos. Rezultatai primena pernykščius — nors šiemet santykinai daugiau 7-ojo dešimtmečio (matyt ant psichodelikos užsivilkimas metų gale pridėjo), bet jo vis tiek nykstamai mažai palyginus su klasikiniais 8-ojo ar 9-ojo dešimtmečio kūriniai. Skirtumas nuo 2015-ųjų tas, kad naujojo amžiaus pirmasis dešimtmetis ne taip mano grojaraštyje dominavo 2016-aisiais, bet gerokai ryškesnės paskutiniųjų šešerių metų įtakos. 2016-ųjų stulpas gali beveik lygiuotis su 8-ojo ir 9-ojo dešimtmečio stulpais ir 2016-ųjų muzika sudarė daugiau nei šeštadalį visos tais metais klausytos muzikos. Žinoma, tenka priminti, kad aš aktyviai domiuosi eurovizine veikla, todėl atitinkama 2016-ųjų stulpo dalis yra eurovizinės dainos. Bet diagrama įrodo, kad klasikiniai kūriniai vis dar išlieka man labai įtakingi. Palyginimui pirmoji diagrama yra 2015-ųjų duomenys, o antroji — 2016-ųjų.

Dainų trukmės.

Šito tyrimo, kiek suprantu, pernai nebuvau viešinęs music.lt (tik facebooke matyt). Tiek 2015-ųjų, tiek 2016-ųjų kreivės atspindi tas pačias charakteristikas. Aš esu kaip statistinis klausytojas ir mano repertuaro reikšmingiausią dalį sudaro būtent 4-5 min. ilgio dainos, o po to didėjant trukmei palengva krenta ir dainų skaičius. Bet faktas, kad gana didelė dalis yra dainos virš 6 minučių arba net virš 10 minučių daug ką pasako apie mane kaip gigantų mėgėją. 2015-aisiais gigantai buvo didesnis, buvo kūrinių ir virš 20 minučių, buvo ir >40 min, netgi buvo Green Carnation — Light of Day, Day of Darkness, kurios trukmė yra visa valanda. 2016-aisiais kiek saikingiau tokio dydžio kūrinių klausiau, didžiausias 400-uke buvo Magellan — The Great Goodnight (34 min.), tačiau buvo ir keletą kūrinių >20 minučių trukmės, ir nemažai tarp 10-20 min., ypač 10-12 min. tarpe. Taip pat skirtumas, kad 2016-aisiais diagramos pradžia (trumpos dainos) yra kylanti palaipsniui, vadinasi, trumpų dainų formatas man nebuvo toks svetimas koks buvo 2015-aisiais (ten šuolis į piką staigus). Apibendrinimas: 2016-ieji buvo trumpesnių dainų metai palyginus su 2015-aisiais, bet tendencijos išlieka panašios.

Stiliai.

Šią dalį visada atlikti sunkiausia, nes pasiimi kokią Bjork ir bandai suprasti, kokia stilių begalybė yra jos kiekvienoje dainoje. Skirstydamas pagal stilius bandžiau kuo bendriau apibrėžti net ir labai universalias dainas (ta pati Bjork daugumoje atvejų pas mane patenka į kategoriją "electronica" ir pan.), bet net ir sutraukiant stilių repertuarą diagrama gaunasi gana įvairiaspalvė. Pamatysite skirtumą nuo 2015-ųjų, kad aš nebetaikau art rock kategorijos (daugumoje atveju aš tai galiu traktuoti kaip tiesiog progressive rock arba progressive rock ir pop rock mišinį, todėl nusprendžiau, kad art rock yra šuniui penkta koja ir neprideda jokio aiškumo stilistinio pasiskirstymo diagramoje). Taip pat nepalikau neoprogressive rock kategorijos, sujungiau su progressive rock.

Dar viena svarbi naujovė: 2016-ųjų diagrama daryta sumuojant ne dainų skaičių, o jų "reikšmės koeficientus", suskaičiuotus pagal tai, kiek perklausų jos turi suvestinėje ir kurią vietą užėmė top150 sąraše, todėl ši diagrama daug geriau atspindi ne klausyto stiliaus kiekybę, o kokybę (įtaką) man. Tačiau diagrama vis tiek gavosi gan panaši. Na, progresyvaus roko dalis didesnė dėl "kokybės" koeficientų ir jungimo su artroku bei neoprogresyvu, tačiau progresyvaus metalo dalis išaugo manau ne vien dėl kitokio vertinimo, išties progmetalyje gal netgi 2016-aisiais atradau daug daugiau inovatyvaus skambėjimo ir kompozicijų nei progroke. Toliau rikiuojasi elektronika ir synthpop'as, nes tikrai buvo daugybė elektronikų (New Order, Depeche Mode, Aphex Twin, Bjork ir t.t.), kurie darė didžiulę įtaką 2016-aisiais. Tiesa, labai didelė dalis poproko, nes metų pradžioje 80-ųjų progresyvistų kolektyvai (Asia, GTR ir pan.) mane užgriuvo, taip pat Peter Gabriel ir 80-ųjų Genesis, 80-ųjų Yes kai kurie kūriniai, o kur dar kartkartėmis apsireikšdavę Fleetwood Mac, David Bowie popsai ir pan. Toliau buvo nemažai sunkaus ir eksperimentinio roko (Styx, ZZ Top ir Iron Butterfly daugiausia dėl pirmojo, o King Crimson ir David Bowie'o paskutinis albumas dėl antrojo). Pop muzikos nemažai dėl užsikabinimo ant Sia kūrybos ir Eurovizijos. Jazz fusion ir jazz rock kategorijos yra baisiai artimos, bet jų įtakos ryškios (pirmoji dėl Return to Forever bei dalį vertės skyriau dėl Atheist ir Cynic eksperimentų, o antroji dėl VdGG naujo albumo džiazinių improvizacijų, King Crimson ir Soft Machine). O kitų smulkmenų jau neaptarinėsiu, pasižiūrėsite diagramoje 2016-ųjų jų pasiskirstymą.

Stilių grupės.

Esminiai skirtumai — kiek daugiau roko, vos truputėlį mažiau sunkiosios muzikos (labiau susikoncentravau į progresyvą, bet pamiršau visokius juodmetalius ir kitas rūšis...). Labai ryškūs pokyčiai prasideda toliau — elektronikos smarkiai padidėjo (mano ausį vis labiau užgauna modernesnis skambesys), pop muzikos padidėjo irgi reikšmingai (poprokiški skambesiai + netikėtų atradimų pačiame popse daugiau), užtat kelis kartus smuko alternatyva (kažkaip mažiau gaudžiau visokius stoner / post / alternative / avant-garde atlikėjus 2016-aisiais, nors kiek atsimenu, 2015-aisiais prie alternatyvos priskyriau visokius eksperimentus, avangardus ir t.t. sveikomis dalimis, o 2016-ųjų statistikoje jei pamačiau alternative rock užrašą, jau skėliau per pusę lygiomis dalimis priskirdamas tiek rokui, tiek alternatyvai, todėl gal "pilkoji" dalis taip sumažėjo). Rimtoji muzika beveik nepakito ir toliau jos didžiąją dalį sudaro jazz fusion (ką priskiriu rimtajai muzikai), pačios klasikos gan mažoka. Hiphop'as toliau tik dėl Eminem'o ir kelių pavienių atvejų dar egzistuoja skritulyje. Išvados: kaip ir galėjau tikėtis, elektronikos gerokai padaugėjo mano repertuare, bet ji padidėjo alternatyvos sąskaita, ko turbūt 2016-ųjų pradžioje numanyti negalėjau. Pop muzikos įtakos sustiprėjimas irgi yra nelauktas, bent jau 2016-ųjų pradžioje man neatrodė, kad metų eigoje taip mane veiks tiek paprastas popsas, tiek poprokas. 

Mėgaukites rezultatais, ir įmetu truputį muzikos

 
 2017 m. sausio 23 d.

 2024 m. kovo 23 d.
 2023 m. gegužės 23 d.
 2023 m. balandžio 30 d.

Komentarai (0)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Komentarų nėra. Būk pirmas!
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Copyright 2001-2024 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Šiuo metu vertiname


Candlemass Candlemass
7,8

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Užsiregistruok ir vertink!

Artimiausi įvykiai

Kas vyksta?

  Daugiau

Pokalbių dėžutė

18:43 - Arunazz
SVEIKI
16:33 - Silentist
Tamsa pasitraukia ir paukštis pakyla, Respublika įveikia tylą. Us tave ir us draugus - virs nakties sviesus dangus (old spice)
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
15:00 - WeeT
Atsinaujino LT TOP 30!
10:28 - Silentist
Man made them happy, 'cause man made them toys
And after man make everything, everything he can
You know that man makes money, to buy other man
10:28 - Silentist
Man made the cars to take us over the road
Man made the train to carry the heavy load
Man made electric light to take us out of the dark
Man made the boat for the water, like Noah made the ark
Man thinks about our little bitty baby girls and our baby boys
18:19 - Silentist
Oi jau cia turetu padirbeti viesuju rysiu specialistai.welcome to XXI century Negi nesimato kad rusai iki mano amziaus megsta vakarietiska kultura.ta pati muzika filmai drabuziai keliones.jiems priklauso ateitis te seniai pasilaidoja po tankais o ne jie
10:54 - Silentist
Atgrozyti.ekonomiskai-neisejo. maitinant karo masina-ne.informacinis karas-ablomas.reikia ieskoti kitu budu-juk galvu yra-dvidesimt pirmas amzius!
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
13:21 - Arunazz
sveiki
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 2
  Neregistruotų vartotojų: 534
  Iš viso užsiregistravę: 73327
  Naujausias narys: kgrphwmtpj
  Šiandien apsilankė: 112292