Dead Prez yra viena tų nedaugelio repo grupių, šiame naujajame amžiuje dar vis propaguojančių politinį repą, kuris populiarumą prarado dar praėjusio dešimtmečio pradžioje. Grupė susideda iš dviejų repo aktyvistų M-1 ir Sticman, kurie savo kūryba atstovauja ne vien Hip-Hop'o, bet visą juodaodžių bendruomenę. Apie šį iš Floridos kilusį duetą galima būtų pasakoti be galo, tačiau svarbiausia yra pasakyti tai, kad ši grupė supažindina jaunimą su septintojo dešimtmečio Amerika, kai juodaodžiai turėjo jėga kovoti už savo teises. Tarp tų žmonių buvo garsiausias oratorius Malcolm X, kurio gyvenimas baigėsi netikėta mirtimi. Šis žmogus yra vienas didžiausių Dead Prez įkvėpėjų dėl savo inovatoriškų idėjų ir filosofijos. Be to, Dead Preaz yra viena tų nedaugelio komercinės sėkmės sulaukiančių repo grupių, kurių svarbiausias tikslas filosofija, ir tik po to muzika, naudojama tik kaip platforma. Grupės pavadinimas, "Dead Prez", reiškia ne mirusius prezidentus. Dead Presidents - tai gatvės slengas, reiškiantis JAV dolerius. Taigi toks pavadinimas pasirinktas ne veltui, o turbūt stengiantis pabrėžti, kas šiuo metu valdo pasaulį ir kas valdo mus - visus žmones. Grupės nariai nėra kuo nors išskirtiniai ar šventieji, tačiau jie ir nebando tokiais būti. Jie tiesiog repuoja apie tai, kas, jų manymu, yra klaidinga, pasitelkdami į pagalba istorinius faktus ir kitas žinias, įgytas studijų metu. Dar vienas grupės įkvėpimo šaltinis, juodaodžių aktyvistų politinė partija "Black Panther", vėlgi kovojanti už savo bendruomenės teises. Dead Prez be abejo yra mūsų amžiaus naujieji Public Enemy, nors ir daug mažiau įtakingi, tačiau sugebantys nelikti neišgirsti. Tai padeda padaryti moderni, šiuolaikinė muzika, kurios praeityje taip trūko kaikuriems politinio repo atstovams. Bonz'as Malone'as yra pasakęs taip: "Loud Records visada laiko savo duris atviras tiems, kas turi tiek naujoviškų ir originalių idėjų, kaip Dead Prez. Šiame menko intelekto pasaulyje jūs turbūt nerastumėte tokios grupės, uždirbančios tiek pinigų iš prieštaravimo jiems." Sticman'as (Clayton Gavin) gimė Floridoje, Shadeville mieste, po tėvų skyrybų tapo namų galva ir, kaip visas rajono jaunimas, šlaistėsi gatvėse. Viskas pasikeitė 1986-aisiais, kai Gavin'as išgirdo vieną pirmųjų gangsta repo įrašų, garsųjį BDP albumą "Criminal Mindedo, po kurio muziką jis pradėjo lyginti su pačiu gyvenimu. Kitas grupės narys M-1 (Lavon Alfred) išvydo šį pasaulį Jamaikoje, West Indies saloje, tačiau užaugo Niujorke, Bruklino rajone. Išmestas iš Erasmus vidurinės mokyklos už keletą nusikaltimų, jis kuriam laikui persikėlė į Šiaurės Karoliną, kur tikėjosi baigti mokslus, tačiau, nepavykus, grįžo atgal į Niujorką ir pradėjo prekiauti narkotikais tam, kad išlaikytų save ir savo šeimą. Visgi jis pateikė paraišką į Floridos A&M universitetą, kuris 1990-aisiais netikėtai priėmė ne visai pavyzdingą jaunuolį. Ten jis susipažino su Gavin'u ir jie tapo neišskiriamais broliais iki pat šios dienos. 1991-aisiais Alfred'o motina buvo suimta už narkotikų laikymą, todėl abu draugai suprato, kad jų nešvarus verslas prie gero gyvenimo neprives, greičiau sužlugdys. Minėtas suėmimas dar labiau sustiprino abiejų pasipiktinimą tuo, kas dedasi aplinkui, kokiais būdais pasmerkti juodaodžiai turi užsidirbti pragyvenimui. Jie nusprendė nešvaistyti laiko veltui gatvėse ir įstojo į "Tallahassee's Black Survival Movement" aktyvistų organizaciją, su kuria važinėjo po šalį, mokėsi socialinių ir politinių tiesų ir studijavo istoriją. Turėdami tokį žinių bagažą, jie jau galėjo pradėti kultivuoti politinį Hip-Hop'ą. Kelionės po šalį 1995-aisiais juos atvedė į Niujorką, kur, viename Bruklino "repo" vakarėlyje, duetą surado aršiosios politinio repo grupės Brand Nubian narys Lord Jamar. Kitais metais Lord Jamar parūpino grupei vietą Steve'o Rifkind'o įrašų kompanijoje "Loud Records". Pradėjusi savo kūryboje nagrinėti rasizmo ir socialinio išnaudojimo problemas, grupė susilaukė nemenko dėmesio, ypač po pasirodymo 1997-aisiais "Loud Records" išleistame rinkinyje "Set Up" su kūriniu "Food, Clothes, And Shelter". Vėliau išleistas 12-inch singlas "Police State" sukėlė dar didesnį šurmulį Hip-Hop'o bendruomenėje. Vėliau, 1998-aisiais metais, Dead Prez gavo progą padirbėti prie žymiojo Big Punisher albumo "Capital Punishment", išleido kitą savo singlą "Police State With Chairman Omali" ir sekančius porą metų kūrė debiutinį savo albumą "Let's Get Free", kuris buvo išleistas 2000-aisiais ir susilaukė pripažinimo net užsienyje. Daugiausiai įtakos geriems atsiliepimams turėjo tokie kūriniai, kaip "It's Bigger Than Hip-Hop", "Mind Sex", "Be Healthy" ir "Animal In Man". Geri įvertinimai tik paskatino duetą dirbti toliau ta pačia kryptimi, iškeliant į viešumą didžiausias socialines problemas, pritaikant istoriją šiandieniniam gyvenimui, iškeliant pinigus ir valdžią į pirmą vietą, kaip didžiausias visuomenės blogybes. Po pirmojo albumo jau tapo aišku, kad jų tikslai siekia daug daugiau, nei Hip-Hop'o kultūros skatinimas. Tai įrodo ir vėlesni įvykiai, kai grupės nariai įstojo į "National People's Democratic Uhuru Movement" organizaciją, vienijančią įvairius aktyvistus. Dead Prez netrukus įkūrė nuosavą, nepriklausomą leiblą "DPZ Records", per kurį, nuo 2002-ųjų, pradėjo leisti gatvės albumus, "Turn Off The Radio" mixtape'ų seriją iš septynių dalių. 2004-aisiais metais pasirodė antrasis grupės albumas "RBG: Revolutionary But Gangsta", kurio pirmu singlu tapo "Hell Yeah".