Kai atlikėjas tampa tikra, tiesiog nepaneigiama žvaigžde, labai paprasta pamiršti, už kokius nuopelnus ji išgarsėjo ir susikoncentruoti tiktai ties ta persona. Madonna būtent ir yra tokia žvaigždė. Į pramogų verslo elitą ji šovė 1984-aisiais, todėl nesunku pamiršti visus jos muzikinius privalumus. Įvertinti jos muziką darėsi vis sunkiau, nes slenkant dešimtmečiams darėsi labiau įprasta aptarinėti jos gyvenimo būdą, o ne jos muziką. Visgi vienu puikiausiu Madonnos pasiekimų neabejotinai galima laikyti tai, kaip ji savo muzika, vaizdo klipais, reklamomis bei seksualumu manipuliavo žiniasklaida bei viešąja nuomone. Ir be abejo, Madonna tapo pirmąja moterimi popžvaigžde, kuri gali pasigirti visiška savo muzikos ir įvaizdžio kontrole. 1977-aisiais metais, svajodama tapti baleto šokėja, iš gimtojo Mičigano Madonna persikėlė į Niujorką. Ji studijavo pas choreografą Alvin‘ą Ailey ir tuo pat metu dirbo modeliu. 1979-aisiais ji prisijungė prie Patrick‘o Hernandez‘o disko stiliaus grupės, kuri sukūrė neblogai įvertintą hitą „Born to Be Alive“. Kartu su Hernandez‘u ji nukeliavo net iki Paryžiaus, kur ir sutiko Dan‘ą Gilroy‘ų, netrukus tapusį jos vaikinu. Grįžus į Niujorką, pora sukūrė šokių pop muzikos grupę „Breakfast Club“. Madonna grupėje iš pradžių grojo būgnais, tačiau neilgai trukus perėmė pagrindinės vokalistės pareigas. 1980-aisiais ji paliko šią grupę ir su buvusiu savo vaikinu, būgnininku Stephen‘u Bray‘umi sukūrė duetą „Emmy“. Neteko ilgai laukti, kol Bray‘us ir Madonna išsiskyrė ir jaunoji Madonna pradėjo kurti šokių-disko stiliaus dainas. Bandomųjų įrašų kasetė nukeliavo pas Niujorke dirbusį didžėjų/prodiuserį Mark‘ą Kamins‘ą, kuris persiuntė šią kasetę „Sire Records“ įrašų kompanijai. 1982-aisiais Madonna pasirašė su ja leidybinę sutartį. Kamins‘as prodiusavo ir pirmąjį Madonnos singlą – dainą „Everybody‘ – tapusią klubų ir šokių muzikos topų hitu 1982-ųjų pabaigoje. Antrasis jos singlas, 1983-iųjų „Physical Attraction“, taip pat tapo naktinių klubų hitu. 1983-iųjų birželį pasirodė ir trečias Madonnos singlas, Jellybean Benitez‘o parašytas „kunkuliuojantis“ darbas „Holiday“. Pirmąjį savo albumą Madonna nutarė pavadinti paprastai – „Madonna“. O pasirodė jis 1983-iųjų rugsėjį, o vos po mėnesio daina „Holiday“ tapo pirmuoju jos Top 40-uko hitu. 1984-ųjų kovą ji sulaukė ir pirmo Top 10-uko hito, kuriuo tapo daina „Borderline“ – taip prasidėjo žymioji jos septyniolikos iš eilės sekusių Top 10-uko hitų serija. Kai sekantis jos singlas „Lucky Star“ užkopė iki ketvirtosios topo vietos, Madonna pradėjo darbuotis prie pirmojo savo vaidmens pilno metražo filme, Susanos Seidelman „Desperately Seeking Susan". Antrasis Madonnos studijinis albumas, Niles‘o Rodgers‘o prodiusuotas „Like a Virgin“ pasirodė 1984-ųjų pabaigoje. Titulinė albumo daina gruodį pasiekė pačią JAV topo viršūnę, išsilaikydama ten net šešias savaites – tai buvo uraganišku dainininkės metų pradžia. Per 1985-uosius metus Madonna tapo pasauline įžymybe, dėka savo stilingumo, seksualių vaizdo klipų ir stiprios asmenybės parduodančia milijonus savo įrašų. Kai kovą daina „Material Girl“ pasiekė antrąją vietą Amerikoje, ji išsirengė į pirmąsias savo gastroles, kur ją apšildė „The Beastie Boys“. Gegužę antruoju jos hitu numeris vienas tapo daina „Crazy for You“. Liepą pasirodė filmas „Desperately Seeking Susan“ ir tapo hitu kino rinkoje. Tai paskatino ir planuotos mažo biudžeto erotinės dramos „Certain Sacrifice“, nufilmuotos 1979-aisiais, išleidimą. , a low-budget erotic drama she filmed in 1979. Filmas „Certain Sacrifice“ nebuvo vienintelis nepadorus dalykas, išvydęs dienos šviesą 1985-ųjų vasarą – du konkuruojantys erotiniai žurnalai, „Playboy“ ir „Penthouse“, išspausdino nuogos Madonnos nuotraukas, darytas dar 1977-aisiais. Nepaisant to, jos populiarumas nė kiek nemažėjo, o atvirkščiai – tūkstančiai jaunų merginų stengėsi kopijuoti jos seksualią išvaizdą. Šis reiškinys net įgavo pavadinimą – „Madonna Wannabes“. Tų metų rugpjūtį dainininkė ištekėjo už aktoriaus Sean‘o Penn‘o – po audringos ketverių metų santuokos, 1989-aisiais, jie išsiskyrė. 1986-ųjų pradžioje Madonna pradėjo bendradarbiauti su Patrick‘u Leonard‘u, kuris padėjo jai parašyti didžiąją dalį geriausių jos dainų 9-ajame dešimtmetyje, įskaitant ir 1986-ųjų birželį pasirodžiusį hitą numeris vienas - „Live to Tell“. Dar ambicingesnis ir labiau užbaigtas įrašas nei du pirmieji albumai, diskas „True Blue“, pasirodė jau kitą mėnesį – šiam albumui pavyko sulaukti sėkmės ir komercine (jis pasiekė pirmąsias vietas ir JAV ir Didžiojoje Britanijoje, o vien Amerikoje jo parduota – daugiau nei penki milijonai kopijų), ir kritikų įvertinimo prasme. Ketvirtuoju Madonnos numeris vienas hitu tapo daina „Papa Don't Preach“. Klestint jos muzikinei karjerai, tų metų lapkritį pasirodė ir dar vienas jos kino bandymas – „Shanghai Surprise“. Komedija, kurioje Madonna nusifilmavo su Sean‘u Penn‘u, sulaukė tragiškų kritikų apžvalgų, o tai sąlygojo ir visiškai nesėkmingus bilietų pardavimus. 1987-ųjų pradžioje gerbėjai sulaukė ir penktojo Madonnos hito numeris vienas, dainos „Open Your Heart“, kuri beje buvo jau trečiasis albumo „True Blue“ singlas, pasiekęs pačią JAV topo viršūnę. Trečiojo filmo, kuriame ji pasirodė, „Who's That Girl?“, garso takelis taip pat sulaukė sėkmės topuose, nors kino bilietų kasos netuštėjo taip, kaip muzikos prekių parduotuvės. 1988-ieji buvo, galima sakyti, tylūs metai Madonnai, kurių pirmąją dalį ji praleido vaidindama Brodvėjaus miuzikle „Speed the Plow“ (aut. David‘as Mamet‘as). Tuo pat metu ji pasirūpino išleisti savo remiksų albumą „You Can Dance“. Po to, kai 1988-ųjų pradžioje ji atsiėmė skyryboms pateiktus dokumentus, Madonna su Penn‘u visgi išsiskyrė beprasidedant 1989-iesiems. „Like a Prayer“, išleistas 1989-ųjų pavasarį, buvo jos pats ambicingiausias ir daugiausiai pasiekęs albumas, sujungęs savyje pop, roko bei šokių muzikos elementus. Jis be vargo užkariavo albumų topus, o visi iš jo paimti singlai – „Express Yourself“, „Cherish“ bei „Keep It Together“ – tapo Top 10-uko hitais, nekalbant jau apie Amerikos numeris vieną, titulinę albumo dainą. 1990-ųjų balandį Madonna pradėjo milžiniškas savo koncertines „Blonde Ambition“gastroles, kurios užtruko visus metus. Gegužę hitu numeris vienas tapo daina „Vogue“, o dainininkė nusifilmavo Warren‘o Beatty kino juostoje „Dick Tracy“ – šis filmas tapo sėkmingiausiu jos bandymu didžiajame ekrane, nuo „Desperately Seeking Susan“ laikų. Metų pabaigoje Madonna išleido geriausių savo hitų rinkinį „The Immaculate Collection“. Jame buvo galima rasti ir du naujus kūrinius – numeris vienas hitą „Justify My Love“, pasižymėjusį kontraversišku seksualiu vaizdo klipu, bei antrąjį naują kūrinį „Rescue Me“, padariusį Madonną aukščiausiai JAV tope debiutavusia dainininke – jis įsiveržė į topą iškart ant 15-ojo laiptelio. Dokumentinis filmas apie atlikėjos „Blonde Ambition“ koncertines gastroles, pavadinimu „Truth or Dare“, sulaukęs gerų kritikų vertinimų ir bilietų pardavimų, pasirodė 1991-ųjų pavasarį. Į topus Madonna sugrįžo 1992-aisiais, kai hitu numeris vienas tapo daina „This Used to Be My Playground“ – filmo „A League of Their Own“, kuriame dainininkė atliko nedidelį vaidmenį, garso takelis. Vėliau tais metais Madonna išleido „Sex“ – brangią, auksiniais viršeliais įrištą, lengvos pornografijos knygą, kurioje buvo galima rasti šimtus atlikėjos, kelių modelių, bei kitų įžymybių, tokių kaip Isabella Rossellini, Big Daddy Kane, Naomi Campbell ir Vanilla Ice, erotinių nuotraukų, o taip pat – rinktinės prozos ištraukų. „Sex“ sulaukė piktų, neigiamų ir netgi niekinančių apžvalgų bei prastos visuomenės nuomonės, tačiau tai nesutrukdė šiai knygai prisidėti prie naujo Madonnos albumo, „Erotica“, reklaminės kampanijos, po kurios jo buvo parduota daugiau nei du milijono kopijų. „Bedtime Stories“ išleistas po dviejų metų, buvo labiau prislopinta bomba, nei „Erotica“. Iš pradžių, jam topuose sekėsi ne itin gerai, todėl kai kurie kritikai jau pradėjo ją nurašyti, tačiau tuomet pasirodė didžiausias albumo hitas, daina „Take a Bow“, JAV topo viršūnėje praleidęs net septynias savaites. Albume taip pat buvo galima rasti garsiosios islandės Björk parašytą kūrinį „Bedtime Stories“, tapusį pirmuoju Madonnos singlu, nepatekusiu į Top 40-uką, bei po jo sekusį singlą „Human Nature“, irgi nepasiekusį 40-uko. Nepaisant to, „Bedtime Stories“ tapo septintuoju jos disku, parduotu daugiamilijoniniais tiražais. 1995-ųjų pradžioje Madonna pradėjo vieną iš subtiliausių savo įvaizdžio pakeitiko, kai pasistengė gauti vaidmenį Andrew Lloyd‘o Webber‘io „Evita“ ekranizacijoje. Prisimenant jos perdėtą seksualumą išleidžiant „Erotica“ ir „Bedtime Stories“, Madonna pateikė save kaip aukštesnio lygio, rafinuotą asmenybę, o tam puikiai tiko ir pasirodžiusi baladžių kolekcija „Something to Remember“. Išleista 1995-ųjų rudenį, beveik tuo pat metu, kai atlikėjai pavyko laimėti Evitos Peron vaidmenį, ji buvo aiškiai nutaikyta į vyresnę klausytojų auditoriją, kurią Madonna, žinoma, siekė pavergti ir Evitos vaidmeniu. Pasibaigus filmavimams, dainininkė paskelbė apie tai, jog laukiasi dukters Lourdes, gimusios 1996-ųjų pabaigoje, kaip tik kai buvo paskelbta apie „Evitos“ pasirodymą. Filmą pasveikino teigiami kritikų vertinimai ir Madonna pradėjo kampaniją, kuria siekė gauti Oskaro nominaciją, tačiau garsiojo kino Akademijos prizo atsiimti jai nepavyko – teko tenkintis „Geriausios miuziklo ar komedijos aktorės“ apdovanojimu „Auksinio gaublio“ ceremonijoje. Visgi, filmo „Evita“ garso takelis tapo nedideliu hitu, o vėliau išleist, šokių muzikos dainos „Don't Cry for Me Argentina“ remiksas ir nauja kūrinys „You Must Love Me“, taip pat sulaukė pasisekimo topuose. 1997-aisiais Madonna kartu su prodiuseriu William‘u Orbit‘u pradėjo kurti pirmą savo visiškai naują albumą nuo 1994-ųjų „Bedtime Stories“. Šio bendradarbiavimo rezultatas – diskas „Ray of Light“ – buvo persmelktas elektroninių, techno ir trip-hop‘o garsų, taigi gerokai atnaujino jos klasikinį šokių pop muzikos skambesį. „Ray of Light“ po savo išleidimo 1998-ųjų kovą ir debiuto ant antrojo topo laiptelio, susilaukė tik gerų kritikų vertinimų. Neprabėgus net mėnesiui, šis įrašas jau tapo bene didžiausiu jos hitu nuo „Like a Prayer“ laikų. Po dviejų metų Madonna sugrįžo su albumu „Music“, kuriame vėl galima buvo jausti Orbit‘o įtaką, o taip pat prie jo darbavosi Mark‘as "Spike" Stent‘as bei Mirwais‘as, prancūzas elektro-pop muzikos prodiuseris bei atlikėjas, propagavęs grupių „Daft Punk“ bei „Air“ stilių. 2000-aisiais Madonna susilaukė antrojo savo vaiko, sūnaus Rocco, kurio tėvas – filmų kūrėjas Guy‘us Ritchie, vedęs dainininkę pačioje tų metų pabaigoje. 2002-aisiais jiedu, Ritchie kaip režisierius, o Madonna, kaip pagrindinė žvaigždė, sukūrė perdarytą filmo „Swept Away“ versiją. Deja, sėkmės šeimyniniam filmui sulaukti nepavyko – jis tapo vienu blogiausiai uždirbančių filmų tais metais. Naujas, ramus jos albumas „American Life“ pasirodė 2003-aisiais, buvo sėkmingesnis nei filmas, tačiau labai dideliu pasisekimu pasigirti taip pat negalėjo. Tais pačiais metais dainininkė išleido knygą vaikams, „The English Roses“, po kurios sekančiais metais, sekė dar keturios knygelės. 2005-aisiais Madonna su albumu „Confessions on a Dance Floor“ į šokių muzikos pasaulį, kuris, beje, ir padarė ją žvaigžde. Jau pirmasis singlas, daina „Hung Up“, tapo hitu numeris vienas ir JAV, ir Didžiojoje Britanijoje.
2014 m. kovo 15 d. 15:09:18
visa savo esybe nekenčių zmonių kurie ją dievina, gyvai visada nusidainuoja katės balsu, pusė koncerto fonograma,begalė iš kitų atlikėjų pavogtų idėjų,dainos prastos, viską susikrauna kitų darbu, seksualumo nėra, tik beribis pošlumas...
2012 m. liepos 2 d. 07:55:28
Toks palyginimas visiškai neteisingas...tas pats, kaip kokią jauną, ką tik iškilusę roko grupelę lygint su Metallica ar Led Zeppelin...
____________________
bet čia tik mano nuomonė....
2012 m. liepos 2 d. 02:54:35
Pranešu, visi Madonnos studijiniai albumai skamba vinyl rip failais. Gero klausymo :)
2012 m. birželio 22 d. 14:29:56
Man nepatinka kai zmones priesinasi kuri geresne, ir pradeda izeidinejimus kurie niekur gero nenuveda. Madonna irgi karjeros pradzioje dainavo panasiai, Lady Gaga irgi tik karjeros pradzia. Po 30 metu paziuresim kaip kalbesim...
P.S. Man asmeniskai, abidvi jos geros, tik viena zinoma pasiekusi, o kita pradejusi pradzia, ispudinga.
2012 m. birželio 22 d. 12:00:39
galiu pasakyti tik tai ji ISTIES NUOSTABI TIEK DAUG PASIEKUSI,JOS KLAUSAUSI IR ZAVIUOSI.lADY GAGAI DAR LABAI TOLI IKI JOS LYGIO JI JORI PRANOKTI MADONNA ,BET KA JI GALI PADARYTI SU SAVO TRIM APGAILETINAIS ALBUMAIS IR BALSU.
2012 m. kovo 3 d. 15:51:20
Madona išties yra deivė, ji turi tai, kas nevimdo hard roko gerbėjų. Mielai klausausi jos, nes tai profė aukščiausios prabos, kuri net ir pasiekusi karjeroje nesiliauja tobulintis ir mokytis. Absoliuti pagarba, nepaisant visų jos akibrokštų ir pozos.
____________________
Sielos polėkis, išmokantis skrist - Galimybės ribotos, bet pasiryžęs bandyt. Pink Floyd - Learning to Fly