Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)



Stilius: Elektroninė, šokių muzika
Išleidimo data: 2009 m.




Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų! Man patinka!



Komentarai (2)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Isa
2014 m. balandžio 7 d. 06:59:30
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

At first, it's a little difficult to determine where the Knife ends and Fever Ray begins. On paper, it's clear -- the Knife is the project of Karin Dreijer and her brother Olof, while Fever Ray is Karin with co-producers Christoffer Berg, Van Rivers, and the Subliminal Kid -- but the differences aren't as distinct when listening to Fever Ray the first few times. Initially, the album's dark, frosty atmosphere feels like a continuation of the Knife's brilliant Silent Shout, and the oddly bouncy rhythms on songs like "Triangle Walks" and "Coconut" recall the duo's exotic-yet-frozen Nordic/Caribbean fusion. Eventually, though, Fever Ray reveals itself as far darker and more intimate than anything by the Knifethe Knife's spooky impulses are usually tempered by vivid pop instincts that Fever Ray replaces with a consistently eerie mood, particularly on "Concrete Walls," which feels like an even grimmer cousin of Silent Shout's "From Off to On." However, Fever Ray's mix of confessional lyrics and chilly, blatantly synthetic and often harsh sounds make this album as successful an electronic singer/songwriter album as Björk's Homogenic. These are some of the most alluring and disturbing songs Dreijer has been involved in making: the excellent album opener "If I Had a Heart" explores possibly inhuman need with a churning, almost subliminal synth and murky bass driving Dreijer's pitch-shifted vocals (which sound more like a different part of her psyche than a different character in the song); when her untreated voice comes in, keening "will I ever ever reach the floor?" she sounds even more frail and desperate by comparison. The rest of Fever Ray follows suit, offering fragile portraits and sketches that walk the fine line between intimate and insular.Dreijer further expands on the storytelling skills she developed on Silent Shout: the characters in her songs feel even more resonant and unique, especially on "When I Grow Up," which is as fascinatingly fragmented as a child's train of thought, skipping from sentiments like "I'm very good with plants" to "I've never liked that sad look by someone who wants to be loved by you." She also has an eye for unusual details, as on "Seven"'s "November smoke/And your toes go numb." It all comes together on the haunting "Now's the Only Time I Know," where the low end of Dreijer's voice sounds especially vulnerable and the lyrics fill in just enough to be tantalizing. At times, Fever Ray threatens to become a little too mysterious, but it never sounds less than intriguing, from the layers of claps and castanets that make up the beat on "I'm Not Done" to "Keep the Streets Empty for Me"'s almost imperceptible guitars. With almost tangible textures and a striking mood of isolation and singularity, Fever Ray is a truly strange but riveting album.

                                                                                                                                                                       Heather Phares


Atsakyti
MrEko
2009 m. gruodžio 11 d. 19:13:12
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!
Beveik kaip The Knife, tik skirtumas tas kad cia beat'o minimaliai ...

____________________
One World, One Sky, We Live, We Die
Atsakyti
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Copyright 2001-2025 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Panaši muzika

Music.lt

Pokalbiai  Įvykiai 
01:37 - einaras13
Jei dar kažkas turit kažkokių pageidavimų dėl įtraukimo į LT TOP 30 ar music.lt TOP 40, raštelkit. Tik svarbu, kad daina būtų nesena ir bent truputį žinoma (o ne turinti 36 peržiūras)
01:36 - einaras13
Pasinaudosiu savo naglumu ir iškelsiu iš naujo savo aktualius komentarus.

DjVaids, Victoria – Švyturys jau pridėta į music.lt ir ateinantį savaitgalį debiutuos LT TOP 30.
23:30 - 4Blackberry
Jo, neverta buvo diskutuoti. Dabar pasilaidojo svarbios žinutės
23:28 - einaras13
Nu taip, meninė vertė ir "masinė" vertė (jei taip galima pavadinti) yra du skirtingi dalykai, bet šita tema sena kaip pasaulis.
23:27 - 4Blackberry
Hmm, klausimas kiek tikrai vertos... Bet jo, realiai turi būti žinomi atlikėjai ir to pakanka topams.
23:25 - einaras13
Nu tai bent jau atlikėjas tada žinomas turi būti. Bet vertos dainos ir per tą pačią dieną jau susirenka peržiūras paprastai.
23:24 - 4Blackberry
O jei ji išėjo tą pačią dieną ir dar nespėjo būti pažinta plačiosios auditorijos?
23:22 - einaras13
Aš čia pašmaikštavau, aiškios ribos peržiūrų skaičiui nėra. Tiesiog reikia, kad būtų kažkiek žinoma daina plačiajai auditorijai. Visgi public voting sistema, nebūtų racionalu labai nišines dainas su dviženkliu peržiūrų skaičiumi nominuot.
23:21 - 4Blackberry
Arba dar geriau - kas surinks daugiau laimės prizą (sugalvosiu vėliau kokį).
23:19 - 4Blackberry
Aš padarysiu challenge'ą tokį ir surinksiu 10 pasiūlymų.
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 2
  Neregistruotų vartotojų: 550
  Iš viso užsiregistravę: 73675
  Naujausias narys: RogelioLam
  Šiandien apsilankė: 40220