Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)

Festivalyje „Vilnius Mama Jazz“ – Lietuvos džiazo titanų susidūrimas

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Organizatorių nuotrauka

Organizatorių nuotrauka

Džiazas – tai žanras, kuris nemiršta. Net pačiais tragiškiausiais ir atšiauriausiais laikais rasdavosi tų, kurie grojo ir skleidė laisvės garsą. Šiuo metu pasaulį apėmusi COVID-19 pandemija vėlgi kelia daugybę iššūkių ir grėsmingai žvelgia į kultūrą. Bet muzikos garsų nutildyti nepajėgus ir šis virusas! Jau 19-ąjį kartą džiazo gurmanų akys kryps į Vilnių. Lapkričio 11-15 d. Šiuolaikinio meno centre vyks festivalis „Vilnius Mama Jazz“.

Lapkričio 13 d. festivalio publika išvys tikrų tikriausią Lietuvos džiazo titanų susidūrimą. Scenoje pasirodys Petras Vyšniauskas, Vytautas Labutis, Eugenijus Kanevičius ir Arkadijus Gotesmanas. Tai – kvartetas, kuris papuoštų net ir pačių prestižiškiausių Europos bei pasaulio džiazo festivalių programas. Kiekvienas šios ketveriukės narys – tai Lietuvos džiazo legenda, svariai prisidėjusi ir prisidedanti ne tik prie nacionalinės, bet ir regiono ar net visos Europos džiazo istorijos formavimosi.

„Džiugu, kad festivalio programoje – tokie išskirtiniai meistrai, kurių koncertus ir muzikinę karjerą lydi didžiulė šlovė“, – sako festivalio „Vilnius Mama Jazz“ organizatorė Judita Bartoševičienė.

Petras Vyšniauskas – vienas iškiliausių ir kūrybingiausių Lietuvos džiazo kūrėjų. 1982 m. Birštono džiazo festivalyje debiutavęs saksofonininkas labai greitai įsitvirtino improvizacinės muzikos scenoje. Jis buvo išrinktas geriausiu Sovietų Sąjungos saksofonininku, gavo Metų džiazo muzikanto ir Lietuvos geriausio saksofonininko titulą, o bėgant metams jo apdovanojimų kraitis tik didėja: muzikanto kolekcijoje – Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino V laipsnio ordinas, Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija ir daug kitų nemažiau įspūdingų įvertinimų.

Šio saksofonininko muzika – tarsi savitas pasaulis, kuriame susilieja džiazo tradicijos, akademinės manieros ir unikalus nacionalinio folkloro paveldas. Būtent pastarasis dėmuo ataidi P. Vyšniausko kūryboje labai ryškiai, o jo darbai su Veronika Povilioniene bus įrašyti aukso raidėmis į Lietuvos muzikos istoriją.

Antrasis kvarteto narys – Vytautas Labutis, muzikinį kelią pradėjęs nuo akordeono, tačiau ilgainiui pasukęs pučiamųjų instrumentų pusėn. Džiazo paslapčių šis muzikantas mokėsi pas legendinį Vladimirą Čekasiną, išugdžiusį ne vieną mūsų šalies scenos pažibą. V. Labutis – džiazo kolektyvų lyderis, dalyvis, pedagogas ir multiinstrrumentininkas, gebantis groti ne tik įvairiais pučiamaisiais, bet dažnai prisėdantis ir prie klavišinių instrumentų.

V. Labučio muzikinis kelias nėra tik tradicinis džiazas. Jis nebijo nardyti po įvairiausias šio žanro kerteles, įnešdamas savitumo į kiekvieną kolektyvą, su kuriuo groja. Muzikanto kūryboje ypač ryškus polinkis į fusion krypties džiazą, kurį jis puikiai atlieka tiek su savuoju kvartetu, tiek Dainiaus Pulausko grupės sudėtyje. Jis taip pat geba puikiai improvizuoti ar meistriškai perinterpretuoti lietuviško folkloro palikimą. Kaip ir P. Vyšniauskas, V. Labutis saksofonu pajėgus ne tik sukelti tikrų tikriausią šėlsmą, bet ir pasibelsti į pačius jautriausius ir švelniausius žmogaus būties klodus.

Už ritminę lapkričio 13-osios sekciją bus atsakingas puikiai visiems pažįstamas, vienas ryškiausių ir savičiausių Lietuvos džiazo ir improvizacinės muzikos scenos perkusininkų Arkadijus Gotesmanas. Kaip ir jo kolegos, taip ir šis muzikantas nesistengia įsprausti savęs į siaurą vieno žanro kostiumą. Tai – aktyvus, smalsus, eksperimentuoti nesibodintis menininkas, kurį į priekį veda naujų saviraiškos formų paieškos. Peržengdamas vienos meninės disciplinos rėmus, A. Gotesmanas savo kūrybiniame kelyje atskleidžia muzikos sąveiką su teatru, kinu ir šiuolaikiniu šokiu.

Tačiau būtent džiazas tapo pagrindine menininko eksperimentų aikštele, kurioje jis kūrė ir tebekuria tik jam vienam būdingą santykį su garsu. A. Gotesmanas – išradingas ir plačia muzikine artikuliacija pasižymintis menininkas, kuriam sugroti svingo ar bebopo eros džiazą nėra sudėtinga, tačiau jo išskirtinumas atsiskleidžia laisvojo džiazo bei improvizacinės muzikos baruose. Scenoje greta standartinio būgnų rinkinio visuomet išvysime keisčiausių lėkščių komplektų bei daugybę įvairių, papildomų perkusinių instrumentų. Įvairūs barškučiai, varpeliai, žvangučiai, dubenėliai, bongai, buffallo tipo būgnai, net ant žemės gulintis plastikinis maišelis gali tapti dar vienu perkusininko instrumentu. Gausus instrumentinis bagažas, laki fantazija bei puikus gebėjimas improvizuoti kiekvieną šio meistro pasirodymą paverčia nepakartojama garsine kelione.

Turbūt santūriausias šio kvarteto dalyvis – kontrabosu grojantis Eugenijus Kanevičius. Mažakalbis, giliai kūrybai atsidavęs muzikantas, bemaž visų muzikologų vienbalsiai tituluojamas vienu universaliausių Lietuvos kontrabosininkų. Džiaze 1986-aisiais debiutavęs muzikantas yra grojęs su visais žymiausiais Lietuvos džiazo kūrėjais ir bendradarbiavęs su užsienio įžymybėmis.

Analizuodami E. Kanevičiaus kūrybos bruožus, muzikologai pabrėžia jo universalumą. Tačiau ne tik gebėjimu groti tiek laisvąjį džiazą, tiek seną gerą svingo eros muziką, bet ir tuo, kad Eugenijus puikiai valdo tiek akustinį, tiek elektrinį kontrabosą. Įdomu tai, kad kontrabosininkas pratutrtina savo kūrybą dažnai scenoje grodamas ir kitais muzikos instrumentais: gitara bei trimitu. Už savo indėlį į Lietuvos muzikos kultūrą, E. Kanevičius buvo įvertintas Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“.

Šie Lietuvos džiazo muzikantai lapkričio 13-ąja žengs į „Vilnius Mama Jazz“ festivalio sceną ne tuščiomis, bet idėjų pilnomis galvomis, ir meilės muzikai kupinomis širdimis. Tai bus vakaras, kuris daugiau niekada nepasikartos. Tai bus čia ir dabar įvykęs keturių didžių sielų susijungimas. Nepraleiskite!

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Bilietus platina TIKETA.

Daugiau informacijos: www.vilniusmamajazz.lt

Festivalio organizatoriai:
Viešoji įstaiga Vilniaus džiazo klubas






  • Naudojant music.lt informaciją internete aktyvi nuoroda į www.music.lt yra būtina.
  • Naudojant music.lt informaciją radijo/televizijos eteryje, būtina paminėti, jog informaciją pateikia www.music.lt.
  • Užfiksavus pažeidimus bus kreipiamasi į atitinkamus teisėsaugos organus.


Šaltinis: Music.lt   Peržiūrėta kartų: 151   Data: 2020-10-23
Esamas tekstas

Organizatorių nuotraukaDžiazas – tai žanras, kuris nemiršta. Net pačiais tragiškiausiais ir atšiauriausiais laikais rasdavosi tų, kurie grojo ir skleidė laisvės garsą. Šiuo metu pasaulį apėmusi COVID-19 pandemija vėlgi kelia daugybę iššūkių ir grėsmingai žvelgia į kultūrą. Bet muzikos garsų nutildyti nepajėgus ir šis virusas! Jau 19-ąjį kartą džiazo gurmanų akys kryps į Vilnių. Lapkričio 11-15 d. Šiuolaikinio meno centre vyks festivalis „Vilnius Mama Jazz“.

Lapkričio 13 d. festivalio publika išvys tikrų tikriausią Lietuvos džiazo titanų susidūrimą. Scenoje pasirodys Petras Vyšniauskas, Vytautas Labutis, Eugenijus Kanevičius ir Arkadijus Gotesmanas. Tai – kvartetas, kuris papuoštų net ir pačių prestižiškiausių Europos bei pasaulio džiazo festivalių programas. Kiekvienas šios ketveriukės narys – tai Lietuvos džiazo legenda, svariai prisidėjusi ir prisidedanti ne tik prie nacionalinės, bet ir regiono ar net visos Europos džiazo istorijos formavimosi.

„Džiugu, kad festivalio programoje – tokie išskirtiniai meistrai, kurių koncertus ir muzikinę karjerą lydi didžiulė šlovė“, – sako festivalio „Vilnius Mama Jazz“ organizatorė Judita Bartoševičienė.

Petras Vyšniauskas – vienas iškiliausių ir kūrybingiausių Lietuvos džiazo kūrėjų. 1982 m. Birštono džiazo festivalyje debiutavęs saksofonininkas labai greitai įsitvirtino improvizacinės muzikos scenoje. Jis buvo išrinktas geriausiu Sovietų Sąjungos saksofonininku, gavo Metų džiazo muzikanto ir Lietuvos geriausio saksofonininko titulą, o bėgant metams jo apdovanojimų kraitis tik didėja: muzikanto kolekcijoje – Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino V laipsnio ordinas, Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija ir daug kitų nemažiau įspūdingų įvertinimų.

Šio saksofonininko muzika – tarsi savitas pasaulis, kuriame susilieja džiazo tradicijos, akademinės manieros ir unikalus nacionalinio folkloro paveldas. Būtent pastarasis dėmuo ataidi P. Vyšniausko kūryboje labai ryškiai, o jo darbai su Veronika Povilioniene bus įrašyti aukso raidėmis į Lietuvos muzikos istoriją.

Antrasis kvarteto narys – Vytautas Labutis, muzikinį kelią pradėjęs nuo akordeono, tačiau ilgainiui pasukęs pučiamųjų instrumentų pusėn. Džiazo paslapčių šis muzikantas mokėsi pas legendinį Vladimirą Čekasiną, išugdžiusį ne vieną mūsų šalies scenos pažibą. V. Labutis – džiazo kolektyvų lyderis, dalyvis, pedagogas ir multiinstrrumentininkas, gebantis groti ne tik įvairiais pučiamaisiais, bet dažnai prisėdantis ir prie klavišinių instrumentų.

V. Labučio muzikinis kelias nėra tik tradicinis džiazas. Jis nebijo nardyti po įvairiausias šio žanro kerteles, įnešdamas savitumo į kiekvieną kolektyvą, su kuriuo groja. Muzikanto kūryboje ypač ryškus polinkis į fusion krypties džiazą, kurį jis puikiai atlieka tiek su savuoju kvartetu, tiek Dainiaus Pulausko grupės sudėtyje. Jis taip pat geba puikiai improvizuoti ar meistriškai perinterpretuoti lietuviško folkloro palikimą. Kaip ir P. Vyšniauskas, V. Labutis saksofonu pajėgus ne tik sukelti tikrų tikriausią šėlsmą, bet ir pasibelsti į pačius jautriausius ir švelniausius žmogaus būties klodus.

Už ritminę lapkričio 13-osios sekciją bus atsakingas puikiai visiems pažįstamas, vienas ryškiausių ir savičiausių Lietuvos džiazo ir improvizacinės muzikos scenos perkusininkų Arkadijus Gotesmanas. Kaip ir jo kolegos, taip ir šis muzikantas nesistengia įsprausti savęs į siaurą vieno žanro kostiumą. Tai – aktyvus, smalsus, eksperimentuoti nesibodintis menininkas, kurį į priekį veda naujų saviraiškos formų paieškos. Peržengdamas vienos meninės disciplinos rėmus, A. Gotesmanas savo kūrybiniame kelyje atskleidžia muzikos sąveiką su teatru, kinu ir šiuolaikiniu šokiu.

Tačiau būtent džiazas tapo pagrindine menininko eksperimentų aikštele, kurioje jis kūrė ir tebekuria tik jam vienam būdingą santykį su garsu. A. Gotesmanas – išradingas ir plačia muzikine artikuliacija pasižymintis menininkas, kuriam sugroti svingo ar bebopo eros džiazą nėra sudėtinga, tačiau jo išskirtinumas atsiskleidžia laisvojo džiazo bei improvizacinės muzikos baruose. Scenoje greta standartinio būgnų rinkinio visuomet išvysime keisčiausių lėkščių komplektų bei daugybę įvairių, papildomų perkusinių instrumentų. Įvairūs barškučiai, varpeliai, žvangučiai, dubenėliai, bongai, buffallo tipo būgnai, net ant žemės gulintis plastikinis maišelis gali tapti dar vienu perkusininko instrumentu. Gausus instrumentinis bagažas, laki fantazija bei puikus gebėjimas improvizuoti kiekvieną šio meistro pasirodymą paverčia nepakartojama garsine kelione.

Turbūt santūriausias šio kvarteto dalyvis – kontrabosu grojantis Eugenijus Kanevičius. Mažakalbis, giliai kūrybai atsidavęs muzikantas, bemaž visų muzikologų vienbalsiai tituluojamas vienu universaliausių Lietuvos kontrabosininkų. Džiaze 1986-aisiais debiutavęs muzikantas yra grojęs su visais žymiausiais Lietuvos džiazo kūrėjais ir bendradarbiavęs su užsienio įžymybėmis.

Analizuodami E. Kanevičiaus kūrybos bruožus, muzikologai pabrėžia jo universalumą. Tačiau ne tik gebėjimu groti tiek laisvąjį džiazą, tiek seną gerą svingo eros muziką, bet ir tuo, kad Eugenijus puikiai valdo tiek akustinį, tiek elektrinį kontrabosą. Įdomu tai, kad kontrabosininkas pratutrtina savo kūrybą dažnai scenoje grodamas ir kitais muzikos instrumentais: gitara bei trimitu. Už savo indėlį į Lietuvos muzikos kultūrą, E. Kanevičius buvo įvertintas Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“.

Šie Lietuvos džiazo muzikantai lapkričio 13-ąja žengs į „Vilnius Mama Jazz“ festivalio sceną ne tuščiomis, bet idėjų pilnomis galvomis, ir meilės muzikai kupinomis širdimis. Tai bus vakaras, kuris daugiau niekada nepasikartos. Tai bus čia ir dabar įvykęs keturių didžių sielų susijungimas. Nepraleiskite!

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Bilietus platina TIKETA.

Daugiau informacijos: www.vilniusmamajazz.lt

Festivalio organizatoriai:
Viešoji įstaiga Vilniaus džiazo klubas


Siūlomas pataisytas variantas

Pastabos

 

Komentarai (1)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Silentist
2020 m. spalio 26 d. 11:34:38
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

 

 Džiazas – tai žanras, kuris miršta. Kas jį numarino? 

 

____________________
Lietuvoj bus gera ir jauku gyvent tada kai niekas nebemanys, kad pažeidęs kito žmogaus viešumo, orumo, pagarbos ribą, tampa už kitą geresniu.
Atsakyti
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Copyright 2001-2020 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Šiuo metu vertiname


Talking Heads Talking Heads
8,7

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Užsiregistruok ir vertink!

Artimiausi įvykiai

Kas vyksta?

einaras13 įvertino Shame dainą Water in the Well - 7 balais
einaras13 įvertino Son Lux dainą Prophecy - 5 balais
einaras13 mėgsta Looking for Satellites
The3mis mėgsta David Bowie dainą Hallo Spaceboy [12
einaras13 įvertino Miley Cyrus dainą Prisoner (feat. Dua Lipa) - 7 balais
einaras13 įvertino Sia dainą Hey Boy - 6 balais
einaras13 įvertino LP dainą How Low Can You Go - 7 balais
einaras13 įvertino Sam Smith dainą Diamonds - 6 balais
Alvydas1 mėgsta Pull Me Under
Sahja įvertino Andy Stott albumą Luxury Problems - 4 balais
  Daugiau

Pokalbių dėžutė

15:38 - Silentist
Sahja, žinom mes tuos visus guru 'D "2004 bbc buvo klausinėjami mažiausiai du jo sekėjai amerikiečiai, kurie tvirtino, jog guru glamonėjo jų genitalijas ir pats rodė jiems savo lytinius organus, sakydamas, kad tai yra gydomojo ritualo dalis."
14:47 - Sahja
Sai Baba Satja diena Sairam
12:41 - Silentist
Su kariuomenės diena!
12:08 - Silentist
06:37 - DjVaids
Anekdotas:
Fizrukas:
Kai į pamoką: niekas neturi, o kai po miestą trainiotis: visi su Adidasais.
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
17:50 - Alvydas1
Silentist, geras pasirinkimas.
15:28 - Silentist
Aš iš mūsų portalo lankytojų rekomendacijų, giriamos muzikos pasirinkau Dream Theater, Porcupine Tree, Queensryche ir Opeth.
15:23 - einaras13
...šimtais kartų mažiau Spotify/YT perklausų ir smaginies.
15:22 - einaras13
Silentist, tai kad tu užsicinkini ties popsu Tarp populiarių grupių visada bus menka dalis kokybės. Taip buvo ir 70-ais, ir 90-ais, taip yra ir dabar. King Gizzard, Greta VF yra popsas. Jei nori kokybės, eini pas muzikantus, kurie surenka...
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 1
  Neregistruotų vartotojų: 189
  Iš viso užsiregistravę: 72847
  Naujausias narys: augizxc
  Šiandien apsilankė: 89266
Reklamos nekenčia: 8


My status  Music.lt Skype
Muzika per facebook  Music.lt Facebook