Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)



Stilius: Elektroninė, šokių muzika
Išleidimo data: 2009 m.




Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų! Man patinka!



Komentarai (2)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Isa
2014 m. balandžio 7 d. 06:59:30
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

At first, it's a little difficult to determine where the Knife ends and Fever Ray begins. On paper, it's clear -- the Knife is the project of Karin Dreijer and her brother Olof, while Fever Ray is Karin with co-producers Christoffer Berg, Van Rivers, and the Subliminal Kid -- but the differences aren't as distinct when listening to Fever Ray the first few times. Initially, the album's dark, frosty atmosphere feels like a continuation of the Knife's brilliant Silent Shout, and the oddly bouncy rhythms on songs like "Triangle Walks" and "Coconut" recall the duo's exotic-yet-frozen Nordic/Caribbean fusion. Eventually, though, Fever Ray reveals itself as far darker and more intimate than anything by the Knifethe Knife's spooky impulses are usually tempered by vivid pop instincts that Fever Ray replaces with a consistently eerie mood, particularly on "Concrete Walls," which feels like an even grimmer cousin of Silent Shout's "From Off to On." However, Fever Ray's mix of confessional lyrics and chilly, blatantly synthetic and often harsh sounds make this album as successful an electronic singer/songwriter album as Björk's Homogenic. These are some of the most alluring and disturbing songs Dreijer has been involved in making: the excellent album opener "If I Had a Heart" explores possibly inhuman need with a churning, almost subliminal synth and murky bass driving Dreijer's pitch-shifted vocals (which sound more like a different part of her psyche than a different character in the song); when her untreated voice comes in, keening "will I ever ever reach the floor?" she sounds even more frail and desperate by comparison. The rest of Fever Ray follows suit, offering fragile portraits and sketches that walk the fine line between intimate and insular.Dreijer further expands on the storytelling skills she developed on Silent Shout: the characters in her songs feel even more resonant and unique, especially on "When I Grow Up," which is as fascinatingly fragmented as a child's train of thought, skipping from sentiments like "I'm very good with plants" to "I've never liked that sad look by someone who wants to be loved by you." She also has an eye for unusual details, as on "Seven"'s "November smoke/And your toes go numb." It all comes together on the haunting "Now's the Only Time I Know," where the low end of Dreijer's voice sounds especially vulnerable and the lyrics fill in just enough to be tantalizing. At times, Fever Ray threatens to become a little too mysterious, but it never sounds less than intriguing, from the layers of claps and castanets that make up the beat on "I'm Not Done" to "Keep the Streets Empty for Me"'s almost imperceptible guitars. With almost tangible textures and a striking mood of isolation and singularity, Fever Ray is a truly strange but riveting album.

                                                                                                                                                                       Heather Phares


Atsakyti
MrEko
2009 m. gruodžio 11 d. 19:13:12
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!
Beveik kaip The Knife, tik skirtumas tas kad cia beat'o minimaliai ...

____________________
One World, One Sky, We Live, We Die
Atsakyti
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Copyright 2001-2025 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Panaši muzika

Music.lt

Pokalbiai  Įvykiai 
03:51 - Silentist
Blemba daug beef'o...
22:51 - einaras13
Vis tik suklydau, dabar iš komentarų sužinojau, kad buvo daug beef'o tarp jo ir kitų grupės narių. Vis tiek, dabar jau visa tai yra nebesvarbu
21:49 - einaras13
R.I.P. Brant Hinds (ex-Mastodon). Kai Joe Duplantier pasakė šią naujieną per Gojiros koncą, negalėjau patikėt. Žmogus tik išėjo iš grupės, galimai norėdamas pasidžiaugt gyvenimu, ir buvo su motociklu nudaužtas sankryžoj. Life is a bitch.
17:46 - einaras13
Atsirado šviežias kito žmogaus postas fb evente, kad 19:00 Neckbreakker ir 20:15 Gojira. Pačiu laiku sužinota. Ypač tiems, kas iš kitų miestų važiuoja.
17:44 - einaras13
A7X kai koncertavo, tai apšildymas prasidėjo 19 h nepaisant to, jog visur renginio pradžia buvo žymima 20 h.
17:43 - einaras13
Vėl Live Nation komunikacija yra šūdų krūva. Bus Neckbreakker apšildymas, ko orgai iki šiol nepaskelbė (info ateina per atskirus komentuotojus ir pačios Neckbreakker profilį). Laikas neaišku, ar 20 h apšildymas, ar jau Gojira
15:56 - Konditerijus
Mhm, taškysitės prakaitu.
15:41 - einaras13
Man nuoširdžiai baisu, kas bus tam Lukiškių kalėjimo kiemelyje... man atrodo baisiai per maža erdvė, jie sold out'ino ir po to dar 100 bilietų paleido. Avenged Sevenfold berods nebuvo sold out'o ir jau buvo per ankšta.
15:30 - Konditerijus
Būčiau tas žmogus, kuris įsijungia Shazam per koncertą
15:26 - Konditerijus
Nežinau nei vienos dainos
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 0
  Neregistruotų vartotojų: 391
  Iš viso užsiregistravę: 73667
  Naujausias narys: Carmenslumb
  Šiandien apsilankė: 167553