|
Reziumuojant muzikinius įvykius per praėjusius metus visuomet pasitaiko įvairių netikėtumų. Ir šiuo dalinuosi su music.lt skaitytojais, nes jis iš tikro sukėlė tam tikrų minčių, kurias, pamaniau, neprošal išsakyti. Taip atsitiko, kad vienas mano kolega pasiūlė paklausyti "geriausios" "lietuviškos" metų dainos. Į kabutes šiuos žodžius paėmiau aš. - O kas ją atlieka? - paklausiau. - Solo ansamblis - pasakė kolega. Taip, aš pamenu šią grupę, bent jau pavadinimą. Prieš tris ar keturis metus, manau, kad Klipvid konkurso metu, mačiau jų pateiktą vaizdo klipą ir kalbant apie muziką - paklausai 10 sekundžių ir perjungi. Bet duodi šansą po keturių-penkių metų, juk žmonės keičiasi. - Gerai - sakau - paklausom. Kolega paleidžia įrašą iš Youtube (nežinau, gal kitur jis kitoks) ir pirmas įspūdis iškart sukėlė asociaciją su RnB, repo, ir kitų žanrų dainomis, kai dainos įžangai pateikiamas tarsi senovinis įrašas. Su vienu ryškiu pavyzdžiu galite susipažinti žemiau: Taigi, klausau ir truputį netekęs kantrybės kreipiuosi į kolegą maždaug: - Žinai, jie gerokai užtruko su intro, gal atsuk į tą vietą, kur daina prasideda. - Tai čia ir yra ši daina - sako kolega. - Visą laiką, nuo pradžios iki galo? - paklausiau nustebęs. - Taip, čia yra visa daina tokia - patvirtino kolega. Neslėpsiu, kad tai buvo ne pirmoji situacija, kai paklausęs "lietuviškos" muzikos ar, tikriau, jos interpretavimo (suvokimo), lieku "be žado". Tiesiog neturiu, ką pasakyti. "Geriausios" metų dainos įrašo kokybė - tarsi girdėtum per pigaus tranzistorinio radijo garsiakalbį. Kaip čia neprisiminsi praeities "lietuviškų" atlikėjų bėdavojimų, kad jie neturi prabangių užsienio studijų ir jiems tik to tereikia, kad užsienis juos išgirstų ir įvertintų. Bet, šiuo metu tinka analogija - jei žmogus nemoka groti, tai nemoka, ar prie 200 eurų skaitmeninio pianino, ar prie 25 000 eurų vertės akustinio fortepijono pasodintas. Toliau - daina sekvencinta taip, kaip šešiolikmečiai daro įsigiję savo pirmąją garso kortą ir stumdydami spalvotus stačiakampius pirmajame programiniame sekvenceryje. Gebėjimai būtent tokie - trijų mėnesių kursas. Netikit? Pabandykit. Vyrukų balsai - vokalu to nevadinu - na, tipingai "lietuviški". T. y., niekuo nesiskiria nuo tavo, mano, ar eilinio vyruko gatvėje. Nebent prastesni, bet šiuo atveju jau reikėtų kalbėti apie ano vyruko balsą. Iš kūrybinės pusės ką išgirdau - 1980-ųjų pradžioje Europoje išpopuliarėjo sekvencijomis pagrįsta elektroninė muzika, stiliai - italo disco, eurobeat, space disco. Pvz.: P. Lion - "Happy Children", My Mine - "Hypnotic Tango" ar nemarusis New Order - "Blue Monday". Tad iš kūrybinės pusės Solo Ansamblio daina yra 40 metų senumo stiliaus imitacija. Tarsi ano meto vidurinės mokyklos berniukai subėgo pasižiūrėti technikos stebuklo - sintezatoriaus, pabandė kažką sekvencinti ir groti vienu pirštu susižavėje girdėta muzika. Kažkas jiems gavosi ir tokio lygio yra "geriausia" "lietuviška" metų daina. Jei tai yra jumoras, tai aš jį suprantu - pasijuokti galima. Aišku, visuomet yra klausimas - o su kuo lyginant? Peržvelgus MAMA apdovanojimus, kur ši daina buvo įvardinta "geriausia" - man nepakilo ranka pasiklausyti nei vieno iš "laimėtojų". Ir ne tai, kad aš jų nebūčiau girdėjęs, bet tiesiog ir nesinori išgirsti. Tikrai gaila tų jaunų žmonių, kurie žiūri į "geriausiuosius" ir "laimėtojus" nepastebėdami, kad jie turi savo pačių sugebėjimus, kurie daugeliu atvejų toli lenkia šituos. Aišku, pats ryškiausias pavyzdys yra su Dynoro. Vaikinas parašė "žymiausiam ir progresyviausiam" Lietuvos didžėjui, kad jis jį pamokytų, kaip dėlioti miksus. Vaikinui tik žibėjo šūkiai "žymiausias, geriausias, progresyviausias". Jam pasisekė, kad anas didžėjus jo neapmokė - nesutrukdė eiti savu keliu ir dėlioti miksus, kokius jis gali, o ne pagal aną. Pasauliui prireikė "In My Mind", o ne "iš lėto leidžiasi saulė". |
2026 m. kovo 10 d. |
| Pasiūlė | Daina | Mėgsta | |||
| Sahja | Will You Be Near MeSecret Service |
2026 m. kovo 15 d. 10:14:47
Aš neturėjau minty visiško garso atsisakymo. Kam pažeista klausa, tam ausyse būgneliai ūžia ir užmigti neleidžia. Tą esu patyręs. Garso nuovargis yra toks pat nuovargis kaip ir kitoks. Jei dirbate darbą, kur triukšmas yra kasdienybė, pagalvokite apie, nes atstatyti klausą gali prireikti trejų-ketverių metų.
Na, o dėl ausinių - kiekvienam, kam 25+, patariu jas mesti ir daugiau niekuomet nebegrįžti. Jų efektą nesunku iliustruoti pavyzdžiu - pakalbėkite ar padainuokite, po to užsidenkite ausis delnais, pakalbėkite tą patį ir paklausykite garso efekto. Jūs išgirsite, kad delnai sulaiko žemus dažnius taip iškreipdami garso suvokimą. Ausinės veikia panašiai. Ausų bugnelį žmogus visgi turi tik vieną visiems dažniams. Tiesa, yra atviro tipo ausinių, bet jos paneigia patį ausinių principą - izoliuoti aplinkinius nuo jūsų klausomos muzikos.
Dėl tobulėjimų. O kam? Jei "geriausiai" metų dainai nereikia bemaž nieko. Balso, sugebėjimo dainuoti, muzikuoti, sekvencijų kaip 16-mečių, tinka 40 metų atsilikęs muzonas, tinkama įrašo kokybė kaip "iš rūsio". Muzikinės vertę sunku komentuoti. Nors aš pabandžiau susiimti ir išklausyti šią dainą nuo pradžios iki pabaigos - tiesiog neišėjo. Tai tokia muzikinė nuobodybė. Einaras žemiau įsitikinęs, kad joje yra posmeliai. Gal yra, teksto, bet muzikinių neišgirdau. Jei kūrėjas gauna tokią informacijos dozę ir pradeda galvoti, kad jam, norint tapti "geriausiu" ir "profesionalu", bemaž nieko nereikia, tai jis pats save uždaro kaip kūrėją.
2026 m. kovo 14 d. 00:29:17
Ačiū už šią ir kitas nuorodas. O dabar bandau atsakyt iš savo varpinės. kas ten ką pasakė, kieno giminaitis ar pažįstamas yra. Atvirkščiai, toks jūsų komentaras savotiškai parodo, kas tame renginyje išties buvo svarbu (bent jums) Paulių Jurkevičių ėmiau stebėt net nežinodama, kieno jis giminė ar dar kas nors ten. Man visada buvo įdomu paskaityt Italijoj gyvenančio žmogaus įžvalgas apie maistą. Prasidėjo tas nuo 15min, po to persikėlė į Delfi. Jokie jo giminystės ryšiai manęs nedomino ir nieko nežinojau, kol šis nepradėjo aukštint savo sūnaus būtent po šių apdovanojimų. Buvau nemaloniai nustebinta, nes maniau, kad šis žmogus bent kažkiek subtilesnis (sakykim taip). Tad taip, ką jau ne vienas ir sako – M.A.M.A. nutolo nuo savo pirminių idealų ir išsisėmė. M.A.M.A. nėra ir turbūt niekada nebuvo (nors pretendavo tapti) objektyvūs apdovanojimai. T.Ė.T.Ė., deja, numirė, matyt, dėl nominuojamųjų trūkumo ar dar velniaižin kokių priežasčių. O kitų apdovanojimų neturim. A, tiesa, jau turim M-1 apdovanojimus, bet jie visiškai nauji ir kaip jiems seksis toliau, pamatysim. Aš kažkodėl optimizmu nešvyčiu. Bet gal sudarys konkurenciją M.A.M.A.i. O kol kas konkurencijos (tad ir paskatų tobulėti) nėra. Tad skausmingai išgyvent dėl to, kas ką ir kuo apdovanojo, tikrai neverta. Ir pagaliau, jei dainą radijo stotys groja, reiškia, įrašo kokybė (jei tik ji jums kliūva) jas tenkina.
O siūlymo pabūt 5 paras visiškoj tyloj atsisakysiu dėl objektyvių priežasčių – gyvenimas neleidžia. Aplinkos triukšmo niekaip neeliminuosim. O dar ir mano darbas triukšmingas. Tai reikėtų 5 paroms pasiimt laisvadienių, užsidaryt kažkokiam sandariam garsų nepraleidžiančiam kambary ir taip pagyvent. Jau skamba nelabai įmanomai. Ir tikrai nebūtų nuostabu, jei jau po paros tokios garsinės detoksikacijos pasidarytų negera. Galėčiau pabandyt 5 paras neklausyt nieko, bet niekaip aplinkos garsų neeliminuosiu. Tad net ir labai norėdama sterilios tylos buitinėm sąlygom nesusidarysiu. Kaip ir negaliu normaliai įvertint pasiūlytų pavyzdžių neturėdama profesionalios (ar superinės kokybės) klausymo įrangos (kolonėlių, ausinių etc.) Nemanau, kad nešiojamas kompiuteris gali gerai atskleist kokybinius garso skirtumus.
Ir ne, nesu nė vieno nominuotojo ar apdovanotojo nei draugė, giminaitė ar gerbėja, nė vieno asmeniškai nepažįstu. Bandau tiesiog nešališkai pažiūrėt į situaciją. Jums kliūva Solo ansamblis. O, pavyzdžiui, su Jessica Shy viskas tvarkoj? Šiaip pasirinkau, nes jau nebe pirmus metus kažką gauna. O va kažkam (ne tik Egidijui Sipavičiui) užkliuvo jos muzikos slaviškumas. Kur jis yra, taip niekas ir nenurodė, o va man kuriam laikui sujaukė protą – o kaip kiti, ypač mano mėgstami? Juk iš esmės tuo galima apkaltinti praktiškai visus lietuviškos popmuzikos atlikėjus. Tad tiesiog nutariau nekvaršint sau dėl to galvos. Ar kas nors pasikeis dėl to, kad dėl kažko burbėsim? Turbūt ne. Ar tai kažkaip keičia mano gyvenimo kokybę? Ne. Tai ko tada nervintis?
2026 m. kovo 13 d. 20:12:49
Aš turiu omeny šį "oficialų" įrašą YT kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=2luN88w2JWo
Beje, aš išgirdau šį įrašą per neš. kompiuterio kolonėles ir iš karto krito, kad tai baisiai nekokybiškas įrašas. Po to persukau per monitorines kolonėles, tai įspūdis buvo dar prastesnis. Jeigu jūs negirdite kokybės skirtumo, tai ne jūsų įranga kalta. Reiškia pažeista klausa. Arba jūs klausote tik tokios kokybės muzikos. Palyginimui, aš šiandien YT atsitiktinai užėjau šį įrašą:
lets cook! #musicproduction #electronicmusic - YouTube
Mano nuomone, tai yra labai geras namudinis įrašas. Matau, kad mergina pasikabinusi akustines paneles, Genelec monitoriai šio bei to verti, SA keitiklis, tikriausiai, irgi kažko vertas. Jei norite išgirsti palyginimui studijinį įrašą galite pasirinkti tą patį Dynoro "In My Mind" arba šį, kuris gana artimas 80-ųjų estetikai (INXS):
HALLOWS: "Wear You Out" OFFICIAL VIDEO #ARTOFFACT #darkwave #industrial #postpunk
P.S. matau, kad po šiuo įrašu nurodytas įrašo prodiuseris ir ties juo dirbę žmonės. Malonu. Manau, kad su Solo ansamblio daina buvo kažkas panašaus - vienas suvedinėjo, pora kažkuo padėjo ir masterį paruošė dar vienas.
Jei negirdite kokybinių skirtumų, padarykite penkių pilnų parų pertrauką be jokios muzikos ir be jokio triukšmo, įskaitant televizinį, kompiuterinį, skaitykite knygą, ar ką. Beje, jei per tą laikotarpį jums pradės skaudėti galvą, tai būtų vienas iš sutrikusios klausos požymių. Jei grįžus pradėsite išgirsti skirtumus, darykite išvadas. Beje, aš nieko naujo čia nepasakiau, mokytojai ar tėvai neabejotinai yra davę patarimą nesiklausyti garsiai ir ilgai muzikos.
P.P.S. MAMA apdovanojimais manęs nesudominsite, juolab tuo, kas ten ką pasakė, kieno giminaitis ar pažįstamas yra. Atvirkščiai, toks jūsų komentaras savotiškai parodo, kas tame renginyje išties buvo svarbu (bent jums).
P.P.S.S. Taipogi, aš pasidomėjau ta namudine mergina, o kad nors truputį man būtų įdomu sužinoti, kas yra Solo Ansamblis? Kokios kitos jų dainos? Ne.
2026 m. kovo 11 d. 23:55:58
Po šio komentaro man norėtųsi išgirst tą tragiškos kokybės įrašą, nes kiek klausau Spotify, kiek žiūriu YouTube, man kokybė kažkodėl klausimų nekelia. Normalus, švarus gražus įrašas. Paskaičius jūsų komentarus, gali atrodyt, kad kažkas ištraukė iš archyvų šimtametę kasetę ir paleido įrašą. Arba įrašė į seną kasetę kažkokioj triukšmingos aplinkoj, kur pašaliniai garsai girdėt geriau nei muzika. Na bet aš čia įsifantazavau, kaip galima įrašyt taip tragiškai. Na nėra ta kokybė tragiška. Man būtų įdomu išgirst būtent tą įrašą, apie kurį čia rašote, nes man nei YouTube, nei Spotify, nei Pakartot nėra tokio baisaus. Asmeniškai aš, jei užsiraučiau ant tokio pasakėlių iš rūsio lygmens įrašo, bandyčiau surast kokybišką. Net nepatinkančios dainos. Bet dabar man iššūkis surast tokį nekokybišką įrašą, apie kurį čia rašote.
Apie jokias naujoves aš nerašau, tikriausiai painiojate mano atsakymus su Einaro. Aš teteigiu, kad manęs nekrato nuo žinojimo, kad tokia daina išrinkta metų geriausia. Pasikartosiu – na, išrinko, ir kas? Pasaulis nuo to nesugriuvo, pasaulio pabaiga neištiko, ir apskritai tas įvykis nėra nei kažkas labai blogo, nei kažkas labai gero. Tiesiog jis nutiko. Kitąmet kitą dainą išrinks. Man keisčiau tai, kad tamstai nekliūva kiti MAMOS epizodai. Kad ir geriausia metalo grupė ir jų elgesys scenoje. Nei teisiu jų už tai, nei giriu, bet atrodė tikrai nekaip. Juolab kad grupės lyderio tėvas yra iš Delfio ir 15min žinomas Paulius Jurkevičius, kuris piestu stoja už savo sūnų.
Tad pagal galimybes, prašyčiau nuorodos į tą tragiškos kokybės įrašą. Jei tik kokybė jus taip žeidžia. O gal yra kažkokių neigiamų jausmų kažkuriam Solo ansamblio nariui? Yra kažkokių asmeninių nuoskaudų?
2026 m. kovo 11 d. 22:12:32
Gal Jūs Pažįstat Mykolą?
2026 m. kovo 11 d. 21:51:01
Šiuo atveju aš aptariau etikečių klijavimo atlikėjams ir dainoms klausimą. MAMA apdovanojimai manęs nedomina. Apie Solo Ansamblis dainą "Meilės mašina" aš išskyriau kelis dalykus:
1. Atsilikimą. Jūs rašote, kad tai yra "naujovė", bet ne, tai nėra naujovė, tai yra 40 metų senumo muzika. Gerai, Lietuva yra muzikinė provincija, tad normalu, kad vietinė kultūra gali būti atsilikusi dešimt metų, gal penkiolika, bet 40? Pristatyti šią atgyveną kaip dabarties muziką, "geriausią"??? Solo Ansamblio narių amžius iš išvaizdos klipe atrodo esantis kažkur apie 30, ne 60-70, nors nežinau, ar jame yra būtent tie žmonės.
2. Žemą įrašo kokybę. Pavyzdžiui, senais laikais, jei grupė įrašo dainą garaže ar bute su namudinėmis priemonėmis - tokios dainos M1 ar Radiocentras negrodavo, nes ji neatitikdavo kokybės standarto. Gal Pūkas grodavo, nežinau. Dabar YT, Spotify galima įkelti bet kokios kokybės garso įrašus, bet šis įrašas - ar jį groja radijo stotys, rimtai? Nes kokybės lygis baisus. Ir, ne, pasauliniai standartai nedegradavo dėl YT ir Spotify.
Aš ne šiaip sau padariau rakursą į Dynoro. Jei jį pamokyti būtų priėmęs "geriausias", "žymiausias", "pripažinčiausias", "progresyviausias" Lietuvos didžėjus? Didelė tikimybė, kad jis būtų palaidojęs, ką moka, perėmęs "geriausią" ir niekuomet neturėjęs, kad ir to vieno mikso hito. Aišku, yra argumentas, kad kažkas tai turi būti "geriausias". Bet nereikia šioje vietoje apsigauti. Šie pasvarstymai labiau skirti ne klausytojui, o atlikėjui, dainų autoriui, prodiuseriui.
2026 m. kovo 11 d. 00:59:39
Nepatiko metų daina? Ir dėl to reikia ją suvartyt? Nesakau, kad ir aš sužavėta, bet priimu tai kaip įvykusį faktą ir nebesuku sau dėl to galvos. Pirma, dėl skonio nesiginčijama, antra – mes senstam, mums naujovės dažniau kelia galvos skausmą nei pasigėrėjimą. Gera buvo tai, kas buvo, kai buvom jauni, o dabar... ech... Ar ne taip? Gal ir aš norėjau kito laimėtojo, bet tarp kandidatų mano mylimųjų nė nebuvo. Tai ką dabar daryt? Nei tai pasaulio pabaiga, nei ką. Priimu tai kaip įvykusį faktą ir kad skoniai keičiasi. Na reikia kažkam tokio lengvesnio turinio, ir ką? Na nėra mano mylimieji tokie produktyvūs, kad kas savaitę po septynis albumus leistų (čia aliuzija į vieną DI projektą), tai nėra kaip juos nominuot į produktyviausius, inovatyviausius ir kitokius -iausius. Nei jie dėl to jaudinasi, nei aš galvą suku ir tikrai ne mažiau klausau. Bet laimėtojo neteisiu. Ir netgi kartais paklausau. Ir netgi kartais visai patinka. O aš į lietuvišką muziką vis dar žiūriu kreivokai... O tai, kad laimėtojai (ir kandidatai) neįtinka, pelnytai kelia klausimą – o tai, gerbiamasai, įvardykit savo favoritus? Aš, sakykim, į tokius renginius kaip M.A.M.A. nežiūriu itin rimtai ir nemanau, kad nugalėtojus išrinko neklystantieji ir patys tikriausi lietuviškos muzikos guru. Bet kaip galimybę praplėsti savo muzikinį akiratį tikrai matau. Nesakau, kad būtinai kažką atrasiu ir pamėgsiu, bet o gal kas ims ir įtiks. O jei ne – nieko neprarasiu, tik savo brangų laiką žiūrėjimui. O jei laiko gaila, žiūrint apdovanojimus galima ir ką nors kita veikt, tik tada viso reikiamo dėmesio sutelkt į muziką tikrai nepavyks. O galima nei žiūrėt, nei jaudintis, ką išrinks laimėtoju. Nes nuo to, jaudinsimės ar ne, nugalėtoją vis tiek išrinks. Tai aišku, kad kartais kyla klausimų „už kokius nuopelnus, už ką?“, bet taip turbūt nutinka vos ne su kiekvienu nominantu. Tai, kad jaudinsimės, nepakeis ir to, ką nugalėtoju išrinks. Ir tai, ką išrinks, mūsų pačių gyvenimo nepakeis niekaip. Patikėkit, su tokiu žinojimu gyvenimas tikrai palengvėja.
Paprastai tariant, čia puikiausiai galioja schema (nepykit, lietuviško nė neieškojau, nes manau, kad angliškai dauguma tikrai suprantam)
2026 m. kovo 10 d. 12:07:11
Aš gal pradėsiu nuo to, kad aršaus savo nesimpatijų reiškimo nepavadinčiau validžia kritika. Aš taip darydavau ankstyvojoje paauglystėje, kai manydavau, kad mano muzikinis skonis pats kiečiausias (gal ir dabar taip kažkiek manau, bet skirtumas tas, kad dabar labiau apie tai pajuokauju ar renkuosi to vaikiškai nebereikšti). Šitas postas man labiau kvepia kažkokiu asmeniniu įsižeidimu, kad nėra apdovanojama muzika (ar kad tokios išvis nėra), kurią aš laikyčiau gera, tačiau supurvinant profesionalios grupės vardą visiškai nepelnytai, argumentuojant, kad kiekvienas gali taip pat pagroti ar padainuoti. Aš taip nemanau. Gal viena yra mokėti pagroti ir padainuoti, bet kas kita yra sukurti kabliuojančią kompoziciją, kuri gali tapti mėgstamu masių hitu, o Meilės Mašina tikrai tokiu ir tapo. Be to, visada laikausi tos nuomonės, kad jeigu dauguma nusprendžia, kad kažkas yra gerai, o keli galvoja, kad nėra, tai greičiausiu atveju tie keli yra neteisūs. Būna, kad laimi kažkas kokioje nors kategorijoje dėl ko ir aš nepritariu, bet neinu ir nesiskundžiu, koks blogas variantas išrinktas. Nes galbūt jis nėra toks blogas, o tiesiog aš jo negirdžiu, kaip gero.
O galiausiai, jokių muzikinių apdovanojimų pernelyg rimtai vertinti išvis nereikėtų. Muzikinis skonis yra toks individualus, kad ne be reikalo nuspręsta, kad dėl jo nesiginčijama, o muzikiniai apdovanojimai labiausiai reikalingi pastebėti ir įvertinti profesionalius, pasiekusius, ar kaip nors kitaip visuomenei reikšmingus atlikėjus, ir jie visi yra kažkuo nusipelnę ten būti, patinka tai ar ne, ir tai yra objektyvi tiesa - taškas.
Na, ir Einaras savo atsakyme pateikė daug gerų kontrargumentų tikrai objektyviu lygmeniu apie pačią elektroninės muzikos stilistiką ir geriau apgynė aptariamą grupę, tai aš nesikartosiu ties tuo.
____________________
Kas tau skirta visada ras kelią pas tave.
2026 m. kovo 10 d. 02:56:39
Labai kritiška kritika, bet net neįvardyta, apie ką tiksliai eina kalba (jau blogas ženklas). Bet laimei, iš kažkur buvau nugirdęs, jog M.A.M.A. metų dainą laimėjo Solo Ansamblio Meilės Mašina. Pasijungiau vienintelį jos vaizdo klipą, visų pirma, neradau "įžangos tarsi senovinio įrašo". Radau įžangą, kuri tiesiog skamba su mažiau dB (nu kaip tipinė intro vinjetė) ir tada garso lygis pakyla.
Antra, nežinau, nu TIESIOG neįsivaizduoju, kaip galima pagalvot, kad 4:40 trukmės daina su aiškia posmo ir priedainio struktūra gali nuskambėti kaip intro.
Peikiama produkcija, vokalas... man ši kritika labiau atrodo kilusi iš neįsigilinimo, kas yra Solo Ansamblis ir kokia yra įprasta šios grupės kūryba. Daugelis šitų pasirinkimų yra tyčiniai estetiniai sprendimai (ar bent jau taip aš asmeniškai juos interpretuoju kaip žmogus, kuris yra girdėjęs visus Solo Ansamblio albumus ne po kartą). Labai keistai skambėtų minimali elektronika su kažkokiais labai ambicingais vokalais – tai įmanoma, bet tiesiog tai nebūtų Solo Ansamblis. Nereikia užcheck'inti varnelių ties visais įmanomais individualiais dainos aspektais tam, kad daina visumoje būtų gera. Ne tarp visko vyrauja sinergizmas.
Stilistiškai daugelis elektronikos yra 20-50 metų senumo. Naujų muzikos stilių jau senokai nėra (neskaitant pavienių atvejų), dabar dažniausiai tik ieškoma būdų, kaip esamus stilius įdomiau susintetinti. Paskutinis tikrai naujas stilius, kurį pamenu sukėlus kažkokią revoliuciją muzikos pasaulyje, buvo turbūt dubstep'as, bet tai jau apie 20 metų atgal. Bet ir tai, populiariausiomis elektronikos dainomis dažniausiai tampa kažkas labai formulinio. Kaip ta pati Dynoro - In My Mind, kuri seną gabalą reintrepretavo pagal to meto EDM madas ir tiek. Praktiškai nieko naujo lyginant su Gigi D'Agostino, tik adaptuota naujai kartai. Sutinku su teiginiu „pasauliui to prireikė“, bet tai irgi toli gražu nėra kokybės ženklas. O iš tamstos kritikos tikrai galima susidaryti įspūdį, kad tai, kas populiaru, yra kokybiška.
Reziumuojant, aš asmeniškai neturiu drąsos kažką kritikuoti iš vienos perklausos ir neturėdamas konteksto, ką kūrinio autoriai yra darę anksčiau, iš ko gimė aptariamas kūrinys ir pan. Kritika be kontekstinės analizės nėra labai svari. Nu nepatiko, tą suprantu, bet buvo toks stiprus nepatikimas, kad pabandyta pritempti prie bet kokio galimo "objektyvaus" sudirbimo, nu ir manęs tie sudirbantys argumentai visiškai neįtikino. Negalėčiau pasiimti nė vienos minties, kuri man patiko šiame tekste, atsiprašau už tai.
P.S. „jumoras“ yra neteiktina žodžio „humoras“ forma. Šito žodžio vartosena yra vienas geriausių indikatorių ne tik rašytinėje, bet ir sakytinėje kalboje, kur yra pelai, o kur yra grūdai. Linkiu perimti tarptautinę ir korektišką vartoseną, o ne maskolišką vertalą.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas