Gyvatė ant kryžiaus, kaip simbolis.
Naujajame Testamente pats Jėzus nubrėžia paralelę tarp varinės gyvatės ir savo nukryžiavimo. Jono 3:14-15 Jis teigia: „Kaip Mozė dykumoje iškėlė gyvatę, taip ir Žmogaus Sūnus turi būti iškeltas, kad kiekvienas, kuris jį tiki, turėtų amžinąjį gyvenimą.“ Čia Jėzus gyvatę įvardija kaip savo pasiaukojimo mirties simbolį, per kurį tikintiesiems suteikiamas amžinasis gyvenimas.
Šioje dainoje yra eilutė: „Teisieji kris prieš gyvatę ant kryžiaus“ – eilutė, apverčianti krikščionišką vaizdinį aukštyn kojomis, leidžianti manyti, kad net ir tie, kurie mano esantys moraliai saugūs, gali gauti pražūtį dėl kančios, sugedimo ar nevilties. „Paradise Lost“ vokalistas Nikas Holmsas trumpai drūtai atskleidė dainos prasmę: „Kryžius simbolizuoja stabilumą, klestėjimą, viltį ir laimę. Gyvatė – tai nerimas, kančia ir didžiulis liūdesys, slypintis šešėliuose, pasiruošęs viską atimti.“
Tai štai, koks tas mūsų Nickas [Old Nick – name for The Devil in English Folklore (origin unknown, possibly from “nicked”)]
Visur nusiaubimas
Kraujas ir tragedija
Visi Dievo sutvėrimai
Savanoriais į gatves plūstat
Viskam su priešprieša -
Linksma, kai kiti skaičiuoja kainą -
Netenka kęst nepriteklį.
Apsigavę teisuoliai kris,
Nuostolio įvertint neįstengę.
Nešventas atgimimas
Vos varpui suskambus, tai paskutinis kartas
Tavo vieniša siela supus
Toks neryžtingumas
Virtęs farsu
Nepaklusnaus būdo
Verkiantys negali atleisti
Uoliausia inkvizicija
Veltui, kova pralaimėta, sutižo
prieš siautulingą apreiškimą.
Stebėkit, teisieji kris
Prieš gyvatę ant kryžiaus
Nešventas atgimimas
Vos varpui suskambus, tai paskutinis kartas
Tavo vieniša siela supus
Gimę eilėje pirmi
Gerieji miršta, miršta ir blogi
Sukūrę tvaria šventovę
Gerieji miršta, nenuneigiami
Netekčiai pasiryžę
Su gyvate ant kryžiaus
Pirmas varpo dūžis, ir paskutinis kartas, tiki?
Tavo šventa siela supus
Pirmas varpo dūžis, juk mirsime visi
|