PH praėjusią savaitę surengė tris koncertus JK – didelė proga turint omeny, kaip retai jis jau šiais laikais koncertuoja. Aišku, fanai eilinį kartą sako, kokie nuostabūs, nepakartojami jo pasirodymi, bet net mane netikėtai paveikė įkelti koncertiniai įrašai. PH atrodo jau nebesensta, o kaip tik stiprėja su metais – jo vokalas neįtikėtinai gerai skamba, jis ištempia net sudėtingas aukšto falseto reikalaujančias partijas (tokias kaip Susie dalis Easy To Slip Away dainoje) ir jo balsas praktiškai nelūžinėja (kas dažnai nutikdavo jo koncertuose prieš kokius 5-10 metų).
Ir jo setlist'ai visuomet nuostabūs. Šiaip jo diskografija yra labai dėkinga, nes PH visuomet buvo nuosekliai stiprus dainų autorius, todėl jis turi laisvę ir galimybę rotuoti savo setlist'e dainas iš visų epochų, o ne tik iš kelių klasikinių 8-ojo dešimtmečio albumų. Londono setlist'as absoliučiai nepakartojamas. Mane labiausiai sugundė Curtains (iš Fireships, 1992) ir A Better Time (iš X My Heart, 1996) atlikimai, nes tai tikrai retai atliekamos dainos (bent jau iš pastarųjų metų koncertų jų neatsimenu). Curtains nėra mano mėgstamiausia daina, studijinėje versijoje per daug patoso mano skoniui ir per mažai Hammill'io vokalinės ekspresijos, užtat 2025-ais maestro padarė šią dainą gyvybingesnę, ekspresyvesnę, malonesnę ausiai. Net norisi grįžti prie Fireships albumo ir giliau jame pasiknisti, galbūt kokie briliantai dar slepiasi (nes Fireships tikrai toli gražu nėra mano mėgstamiausias 90-ųjų epochos PH albumas). Įdedu Curtains, bet tame pačiame YT kanale galite rasti iš esmės visų atliktų dainų šviežius įrašus.
Boxset'as atėjo! Vizualinę info pateikiu fb paskyroje (nes pasirodo, čia galima serverį sulaužyt su aukštos rezoliucijos nuotraukomis): NUORODA
Laukiu nesulaukiu, kai turėsiu laisvesnę akimirką geriau pastudijuoti visą audialinį ir vizualinį viso šio boxset'o turinį. Bet jau dabar matau, kad tai pats nuostabiausias dalykas mano įrašų kolekcijoje (tik labai didelis, sunku jį įkomponuot).
Turime jau 8-is naujųjų remaster'ių singlus. Labai aukšta jų kokybė. Koks geras The Cut remiksas. Aš įsivaizduoju, jog visas The Future Now albumas skambės puikiai, nes tai labai į minimalizmą, į mažas, bet svarbias detales orientuotas Hammill'io skambesys ir naujas remiksas, atrodo, tas detales visokeriopai išryškina. Galbūt šitas stereo remiksas taps tuo, kas man atvers šį paslaptingą ir nelabai mėgstamą albumą. Red Shift skambesys labai simpatiškai crispy, nuostabiai įgarsinti Evans'o būgnai. Ophelia irgi nušvinta skaidresnėmis spalvomis.
Vienintelė versija, su kuria man sunku susigyventi, yra Porton Down. Visu pirma, akivaizdžiai aukštesnio tembro yra įžanginė boso sintezatoriaus linija (minimum pustoniu, o gal ir visu tonu, neturiu geros klausos). Nežinau, kodėl ji taip pasikėlė naujojoje versijoje. Bet dar labiau man nepatinka suprogramuotų būgnų garsas, jis toks išskydęs, toks tsssssss. Nėra nieko blogiau, kai snare'as skamba bene kaip lėkštės. 2006-ųjų remasteryje būgnai tolokai mikse, bet jie skamba sodriau, efektingiau, snare'o garsas daug artimesnis akustiniam būgnui. Bet naujajame mikse gitara ir saksas skamba ryškiau. Visgi jaučiu, kad dažniau klausysiuosi 2006-ųjų remaster'io, prie kurio mano ausis yra labiausiai pratusi.
Naujienos PH fronte: rugsėjį išleidžiamas masyvus 20 diskų (18 CD ir 2 Blu-ray) box set'as, kuriame bus naujai remaster'inti Peter Hammill albumai, išleisti 1971-1986 laikotarpiu. Tai yra bene visi to laikotarpio studijiniai albumai (išskyrus Enter K, Patience ir Loops & Reels) + gan legendinis Kanzas Sičio koncertas 1978-ais, The Love Songs naujų versijų rinktinė, The Future Now ir pH7 surround 5.1 mix'ai ir video live'ų iš to laikotarpio blu ray diskas. Nuoroda:
Labai norisi užsisakyti šį boxset'ą, ypač kai PH albumų beveik niekur kitur nėra pirkti. Be to, dainos Solitude naujas remaster'is jau išleistas Spotify: man jis patinka, bosas skamba truputį ryškiau ir švariau, vokalas nėra toks echoey. Bet kad už shipping'ą nori nulupti 52 eurus, čia iki Londono į abi puses kai kuriom dienom galima pigiau suskraidyt. Nesąmonė, teks laukti geresnio offer'io, jei toks bus.
Visgi radau iš kur užsakyti, kad ne tik nemokėčiau absurdiško siuntimo mokesčio, bet dar ir išvis gaučiau nemokamą siuntimą (dėl 100+ eurų pirkinio vertės). Jei ką domina, rekomenduoju pirkti iš Rough Trade (nuoroda: Peter Hamill - The Charisma and Virgin Recordings 1971 - 1986 | Rough Trade - (18CD + 2 Blu Ray Boxset) | Rough Trade). 140 eurų už 20 diskų boxset'ą, gaunas 7 eurai diskui, man atrodo labai reasonabledeal'as. Laukiu rugsėjo pabaigos ir oficialaus išleidimo dabar.
P.S. Per tą laiką buvo išleisti kiti du singlai: Easy To Slip Away ir Tapeworm. Nauji remaster'iai tikrai turi švaresnį garsą negu ankstesnės albumų versijos, man jie kol kas tikrai patinka ir džiaugiuos, kad būtent šias studijinių albumų versijas turėsiu pas save kolekcijoje.
Be to, Hammill'is atrado tokį nuostabų dalyką kaip socialinė medija, kurioje dalijasi trumpais filmukais apie kiekvieną iš išleidžiamų singlų. Kadangi facebook'o embed'ai neaktyvūs nors tu ką (siaubingas socialinis tinklas iš tam tikrų perspektyvų), tai tiesiog įdėsiu nuoroda į jo oficialų profilį, kur jis tais filmukais dalijasi: https://www.facebook.com/peterhammillofficial
Naujienos PH fronte: rugsėjį išleidžiamas masyvus 20 diskų (18 CD ir 2 Blu-ray) box set'as, kuriame bus naujai remaster'inti Peter Hammill albumai, išleisti 1971-1986 laikotarpiu. Tai yra bene visi to laikotarpio studijiniai albumai (išskyrus Enter K, Patience ir Loops & Reels) + gan legendinis Kanzas Sičio koncertas 1978-ais, The Love Songs naujų versijų rinktinė, The Future Now ir pH7 surround 5.1 mix'ai ir video live'ų iš to laikotarpio blu ray diskas. Nuoroda:
Labai norisi užsisakyti šį boxset'ą, ypač kai PH albumų beveik niekur kitur nėra pirkti. Be to, dainos Solitude naujas remaster'is jau išleistas Spotify: man jis patinka, bosas skamba truputį ryškiau ir švariau, vokalas nėra toks echoey. Bet kad už shipping'ą nori nulupti 52 eurus, čia iki Londono į abi puses kai kuriom dienom galima pigiau suskraidyt. Nesąmonė, teks laukti geresnio offer'io, jei toks bus.
Aš esu labai laimingas, kad be manęs egzistuoja puiki Peter Hammill fanų bazė, kuri labai operatyviai dalijasi jo koncertų iškarpomis. PH koncertuoja įprastai gan toli nuo manęs (šiuo metu – turas Italijoje) ir nepasisekė jo pamatyti su grupe Van der Graaf Generator Varšuvoje (dėl kovido ir po to dėl paties PH ligos).
PH jau n metų su savo solo kūryba važinėja solo, nors didelė jo repertuaro dalis aranžuota roko muzikos ansambliui. Ir jis kiekvieną koncertą išsitraukia vis skirtingą dainų puokštę iš savo kelių šimtų dainų lobyno ir dėl to yra taip nuostabu kiekvieną koncertinį įrašą su vis netikėta daina išgirsti. Ir kadangi girdi tik vokalą ir pianiną arba vokalą ir akustinę gitarą, didžioji dalis dainų suskamba naujai ir kartais net geriau, jautriau.
Sakyčiau, kad taip nutiko ir su šiuo dainų „Time to Burn“ (1988 m.) ir „Four Pails“ (1986 m.) atlikimu prieš kelias dienas Florencijoje. Tai toli gražu nėra mano mėgstamiausios PH dainos ir įprastom aplinkybėm jų studijinėm versijom nesidalinčiau. Bet jo šitas 2024-ųjų sugrįžimas prie šitų dainų tik su savo netobulu, bet vis dar labai geru 76-mečio balsu ir pianinu yra nuostabus. Aš net dabar grįžau prie originalių dainų versijų ir jas išgirdau kitoje šviesoje... kartais vienas geras atlikimas atskleidžia visą dainų grožį.
Peter Hammill 75-mečio proga parašiau postą savo facebook paskyroje. Pridedu jo turinį ir čia:
Aš atsiprašau, kad 73295-ąjį kartą postinu apie šį žmogų, tačiau šįkart privalau. Šiandien yra Genijaus, t.y. Peter‘io Hammill‘io 75-asis gimtadienis. Tai yra neabejotinai didžiausią įtaką man padaręs muzikos atlikėjas ir kūrėjas. Kaip tik praėjusią savaitę PH įsiveržė į pirmą vietą mano last.fm paskyroje (kur jau beveik dešimtmetį registruoju savo muzikos perklausas), kadangi paskutiniu metu vėl grįžtu prie jo muzikos, ypač naujesnės, pagamintos 21-ajame amžiuje. O čia dar neskaitant jo grupės Van der Graaf Generator (VdGG), kuri taip pat aukštai pagal perklausų skaičių.
Tokia jubiliejine proga norisi prisiminti taip pat jubiliejines sukaktis švenčiančius PH albumus. O tokių jo bene 40 albumų siekiančioje diskografijoje yra ne vienas. Ir jų sąrašas gerai iliustruoja, koks universalus yra šis atlikėjas:
1. Antrasis studijinis albumas „Chameleon In The Shadow Of The Night“ (1973 m.). Pirmas rimtas PH bandymas į ambicingas progroko kompozicijas po to, kai VdGG pirmą kartą išsiskyrė 1972 metais.
2. Septintasis studijinis albumas „The Future Now“ (1978 m.). Čia PH interesai pasislenka link new wave muzikos, bet tai pasireiškia labai ambicingu, ekspresionistiniu, avangardiniu braižu. Trumpos, keistos, ekscentriškos dainos.
3. Dvyliktasis studijinis albumas „Loops & Reels“ (1983 m.). Greičiausiai labiausiai eksperimentinis darbas, stipriai įkvėptas ambiento, bet neatsisakant avangardo, polinkio į šaižią, disonansiškai ir iššaukiančiai skambančią roko stiliaus muziką.
4. Tryliktasis studijinis albumas „Patience“ (1983 m.). Vienas mano mėgstamiausių PH darbų. Intensyvus, stiprus, bet tuo pačiu melodingas darbas su įsimintinomis dainomis, kuriose šiek tiek dvelkia tuo laikmečiu madinga post-punk dvasia.
5. Šešioliktasis studijinis albumas „In A Foreign Town“ (1988 m.). Dar vienas unikalus darbas, kuriame PH pasineša ant elektroninių to laikmečio technologijų, pasijungia sintezatorius ir sukuria labai sintetiškai skambančių dainų kolekcija, savo skambesiu esančia netoli „Kraftwerk“ teritorijos.
6. Dvidešimtasis studijinis albumas „The Noise“ (1993 m.). Vienas aršiausių, kiečiausių PH darbų, kurį beveik be abejonių galima vadinti hardroku. Net nepatikėtumėt, kiek šis atlikėjas vietomis gali skambėti panašiai į „Bon Jovi“.
7. Dvidešimt penktasis studijinis albumas „This“ (1998 m.). Visko, ką čia paminėjau, kombinacija, ir dar su bonusais. Nuo saksofonu ir smuiku prisodrinto folkroko iki fankroko Prince stiliumi ar net distopiško industrinio roko.
Ir dabar iš visos šitos kolekcijos man reikia išsirinkti kokį vieną pavyzdį, kurį labiausiai noriu paminėti ir pasidalinti su jumis. Nusprendžiau, kad šiandien pasidalinsiu „In A Foreign Town“ albumą atidarančia daina „Hemlock“. Ši daina ne tik įprasmina unikalų, kitonišką, mūsų akimis gal kiek atgyvenusį elektroninį vėlyvojo 9-ojo dešimtmečio skambesį. Manau, kad mes, gyvendami tokiais politiškai įkrautais laikais, galime rasti stiprų santykį su „Hemlock“ tekstu. Ši daina akivaizdžiai yra PH reakcija į neseniai įvykusią Černobylio katastrofą ir išlieja savo frustraciją dėl naivios žmonijos, kuri mano, kad politikai nemeluoja ir išspręs visas pasaulio problemas. O iš tikrųjų gyvename „hemlock world“, t.y. toksiškame pasaulyje. Hemlock angliškai yra mauda – augalas, kuris yra nuodingų alkaloidų užtaisas ir kurio tinktūra buvo panaudota nunuodijant Sokratą. Įžangoje nuskambantis ketureilis labai efektingas:
The Earth is flat and pigs can fly –
Swallow hard and believe the lies
In these alleys all are blind:
Skittles fall for the dreams of humankind
Ne, žemė neplokščia, kiaulės neskraido ir Skittles saldainiukais iš dangaus lyt nepradės. Problemas turim spręsti patys, pasipriešindami politikų pasyvumui ir pažadukams.
Lapkričio 24 d. bus išleista naujai įrašyta dviejų albumų („In A Foreign Town“ ir „Out of Water“) versija. PH nusprendė šiems albumams įpūsti kitokią dvasią ir vietoj originalaus elektroninio skambesio išgirsime turbūt gerokai organiškesnes, į akustinį skambesį orientuotas dainų versijas. Įdomu, kaip naujai skambės „Hemlock“ ir visos kitos šių dviejų albumų dainos.
Kažkas gal jau matė, o gal dar ne, tai skelbiu. Laukėt Nick Cave? Jūsų norai pildosi! Pasižymėkit kalendoriuje 2026-08-18. https://www.facebook.com/event s/1303211780939055/
kulturträgeris biskuti juodosios kulturos in da game
My president is black, my maybach, too
And I'll be god damned if my diamonds ain't blue
My president is black, but his house all white
In fact
He's half-white
So even in a racist mind, he's halfright
Outcome
Jay-Z ultimately obtained ownership of the Reasonable Doubt masters & the Roc-A-Fella brand, but the period was characterized by Jay-Z's need to distance himself from the company and its controversies.Zemaitaitis palaimins € ir viskas chikipiki
Gal galit man nekulturomanui paaiskint kas su kulturininkais LT ivyko? Viena ausim girdejau kad kulturininkai nemego naujo ministro ir ivykde kulturingas riauses uni kiemelyje. Tada isikiso einantys pries prezidenta, Remigijus pries Mamontova etc.
2025 m. spalio 6 d. 01:33:05
PH praėjusią savaitę surengė tris koncertus JK – didelė proga turint omeny, kaip retai jis jau šiais laikais koncertuoja. Aišku, fanai eilinį kartą sako, kokie nuostabūs, nepakartojami jo pasirodymi, bet net mane netikėtai paveikė įkelti koncertiniai įrašai. PH atrodo jau nebesensta, o kaip tik stiprėja su metais – jo vokalas neįtikėtinai gerai skamba, jis ištempia net sudėtingas aukšto falseto reikalaujančias partijas (tokias kaip Susie dalis Easy To Slip Away dainoje) ir jo balsas praktiškai nelūžinėja (kas dažnai nutikdavo jo koncertuose prieš kokius 5-10 metų).
Ir jo setlist'ai visuomet nuostabūs. Šiaip jo diskografija yra labai dėkinga, nes PH visuomet buvo nuosekliai stiprus dainų autorius, todėl jis turi laisvę ir galimybę rotuoti savo setlist'e dainas iš visų epochų, o ne tik iš kelių klasikinių 8-ojo dešimtmečio albumų. Londono setlist'as absoliučiai nepakartojamas. Mane labiausiai sugundė Curtains (iš Fireships, 1992) ir A Better Time (iš X My Heart, 1996) atlikimai, nes tai tikrai retai atliekamos dainos (bent jau iš pastarųjų metų koncertų jų neatsimenu). Curtains nėra mano mėgstamiausia daina, studijinėje versijoje per daug patoso mano skoniui ir per mažai Hammill'io vokalinės ekspresijos, užtat 2025-ais maestro padarė šią dainą gyvybingesnę, ekspresyvesnę, malonesnę ausiai. Net norisi grįžti prie Fireships albumo ir giliau jame pasiknisti, galbūt kokie briliantai dar slepiasi (nes Fireships tikrai toli gražu nėra mano mėgstamiausias 90-ųjų epochos PH albumas). Įdedu Curtains, bet tame pačiame YT kanale galite rasti iš esmės visų atliktų dainų šviežius įrašus.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2025 m. spalio 5 d. 14:09:40
Boxset'as atėjo! Vizualinę info pateikiu fb paskyroje (nes pasirodo, čia galima serverį sulaužyt su aukštos rezoliucijos nuotraukomis): NUORODA
Laukiu nesulaukiu, kai turėsiu laisvesnę akimirką geriau pastudijuoti visą audialinį ir vizualinį viso šio boxset'o turinį. Bet jau dabar matau, kad tai pats nuostabiausias dalykas mano įrašų kolekcijoje (tik labai didelis, sunku jį įkomponuot).
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2025 m. rugsėjo 21 d. 00:53:19
Turime jau 8-is naujųjų remaster'ių singlus. Labai aukšta jų kokybė. Koks geras The Cut remiksas. Aš įsivaizduoju, jog visas The Future Now albumas skambės puikiai, nes tai labai į minimalizmą, į mažas, bet svarbias detales orientuotas Hammill'io skambesys ir naujas remiksas, atrodo, tas detales visokeriopai išryškina. Galbūt šitas stereo remiksas taps tuo, kas man atvers šį paslaptingą ir nelabai mėgstamą albumą. Red Shift skambesys labai simpatiškai crispy, nuostabiai įgarsinti Evans'o būgnai. Ophelia irgi nušvinta skaidresnėmis spalvomis.
Vienintelė versija, su kuria man sunku susigyventi, yra Porton Down. Visu pirma, akivaizdžiai aukštesnio tembro yra įžanginė boso sintezatoriaus linija (minimum pustoniu, o gal ir visu tonu, neturiu geros klausos). Nežinau, kodėl ji taip pasikėlė naujojoje versijoje. Bet dar labiau man nepatinka suprogramuotų būgnų garsas, jis toks išskydęs, toks tsssssss. Nėra nieko blogiau, kai snare'as skamba bene kaip lėkštės. 2006-ųjų remasteryje būgnai tolokai mikse, bet jie skamba sodriau, efektingiau, snare'o garsas daug artimesnis akustiniam būgnui. Bet naujajame mikse gitara ir saksas skamba ryškiau. Visgi jaučiu, kad dažniau klausysiuosi 2006-ųjų remaster'io, prie kurio mano ausis yra labiausiai pratusi.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2025 m. rugpjūčio 16 d. 01:51:12
Visgi radau iš kur užsakyti, kad ne tik nemokėčiau absurdiško siuntimo mokesčio, bet dar ir išvis gaučiau nemokamą siuntimą (dėl 100+ eurų pirkinio vertės). Jei ką domina, rekomenduoju pirkti iš Rough Trade (nuoroda: Peter Hamill - The Charisma and Virgin Recordings 1971 - 1986 | Rough Trade - (18CD + 2 Blu Ray Boxset) | Rough Trade). 140 eurų už 20 diskų boxset'ą, gaunas 7 eurai diskui, man atrodo labai reasonable deal'as. Laukiu rugsėjo pabaigos ir oficialaus išleidimo dabar.
P.S. Per tą laiką buvo išleisti kiti du singlai: Easy To Slip Away ir Tapeworm. Nauji remaster'iai tikrai turi švaresnį garsą negu ankstesnės albumų versijos, man jie kol kas tikrai patinka ir džiaugiuos, kad būtent šias studijinių albumų versijas turėsiu pas save kolekcijoje.
Be to, Hammill'is atrado tokį nuostabų dalyką kaip socialinė medija, kurioje dalijasi trumpais filmukais apie kiekvieną iš išleidžiamų singlų. Kadangi facebook'o embed'ai neaktyvūs nors tu ką (siaubingas socialinis tinklas iš tam tikrų perspektyvų), tai tiesiog įdėsiu nuoroda į jo oficialų profilį, kur jis tais filmukais dalijasi: https://www.facebook.com/peterhammillofficial
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2025 m. rugpjūčio 2 d. 21:09:27
Naujienos PH fronte: rugsėjį išleidžiamas masyvus 20 diskų (18 CD ir 2 Blu-ray) box set'as, kuriame bus naujai remaster'inti Peter Hammill albumai, išleisti 1971-1986 laikotarpiu. Tai yra bene visi to laikotarpio studijiniai albumai (išskyrus Enter K, Patience ir Loops & Reels) + gan legendinis Kanzas Sičio koncertas 1978-ais, The Love Songs naujų versijų rinktinė, The Future Now ir pH7 surround 5.1 mix'ai ir video live'ų iš to laikotarpio blu ray diskas. Nuoroda:
The Charisma & Virgin Recordings 1971-1986 (Signed)
Labai norisi užsisakyti šį boxset'ą, ypač kai PH albumų beveik niekur kitur nėra pirkti. Be to, dainos Solitude naujas remaster'is jau išleistas Spotify: man jis patinka, bosas skamba truputį ryškiau ir švariau, vokalas nėra toks echoey. Bet kad už shipping'ą nori nulupti 52 eurus, čia iki Londono į abi puses kai kuriom dienom galima pigiau suskraidyt. Nesąmonė, teks laukti geresnio offer'io, jei toks bus.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2024 m. lapkričio 22 d. 07:19:41
Aš esu labai laimingas, kad be manęs egzistuoja puiki Peter Hammill fanų bazė, kuri labai operatyviai dalijasi jo koncertų iškarpomis. PH koncertuoja įprastai gan toli nuo manęs (šiuo metu – turas Italijoje) ir nepasisekė jo pamatyti su grupe Van der Graaf Generator Varšuvoje (dėl kovido ir po to dėl paties PH ligos).
PH jau n metų su savo solo kūryba važinėja solo, nors didelė jo repertuaro dalis aranžuota roko muzikos ansambliui. Ir jis kiekvieną koncertą išsitraukia vis skirtingą dainų puokštę iš savo kelių šimtų dainų lobyno ir dėl to yra taip nuostabu kiekvieną koncertinį įrašą su vis netikėta daina išgirsti. Ir kadangi girdi tik vokalą ir pianiną arba vokalą ir akustinę gitarą, didžioji dalis dainų suskamba naujai ir kartais net geriau, jautriau.
Sakyčiau, kad taip nutiko ir su šiuo dainų „Time to Burn“ (1988 m.) ir „Four Pails“ (1986 m.) atlikimu prieš kelias dienas Florencijoje. Tai toli gražu nėra mano mėgstamiausios PH dainos ir įprastom aplinkybėm jų studijinėm versijom nesidalinčiau. Bet jo šitas 2024-ųjų sugrįžimas prie šitų dainų tik su savo netobulu, bet vis dar labai geru 76-mečio balsu ir pianinu yra nuostabus. Aš net dabar grįžau prie originalių dainų versijų ir jas išgirdau kitoje šviesoje... kartais vienas geras atlikimas atskleidžia visą dainų grožį.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2023 m. lapkričio 5 d. 23:56:24
Peter Hammill 75-mečio proga parašiau postą savo facebook paskyroje. Pridedu jo turinį ir čia:
Aš atsiprašau, kad 73295-ąjį kartą postinu apie šį žmogų, tačiau šįkart privalau. Šiandien yra Genijaus, t.y. Peter‘io Hammill‘io 75-asis gimtadienis. Tai yra neabejotinai didžiausią įtaką man padaręs muzikos atlikėjas ir kūrėjas. Kaip tik praėjusią savaitę PH įsiveržė į pirmą vietą mano last.fm paskyroje (kur jau beveik dešimtmetį registruoju savo muzikos perklausas), kadangi paskutiniu metu vėl grįžtu prie jo muzikos, ypač naujesnės, pagamintos 21-ajame amžiuje. O čia dar neskaitant jo grupės Van der Graaf Generator (VdGG), kuri taip pat aukštai pagal perklausų skaičių.
Tokia jubiliejine proga norisi prisiminti taip pat jubiliejines sukaktis švenčiančius PH albumus. O tokių jo bene 40 albumų siekiančioje diskografijoje yra ne vienas. Ir jų sąrašas gerai iliustruoja, koks universalus yra šis atlikėjas:
1. Antrasis studijinis albumas „Chameleon In The Shadow Of The Night“ (1973 m.). Pirmas rimtas PH bandymas į ambicingas progroko kompozicijas po to, kai VdGG pirmą kartą išsiskyrė 1972 metais.
2. Septintasis studijinis albumas „The Future Now“ (1978 m.). Čia PH interesai pasislenka link new wave muzikos, bet tai pasireiškia labai ambicingu, ekspresionistiniu, avangardiniu braižu. Trumpos, keistos, ekscentriškos dainos.
3. Dvyliktasis studijinis albumas „Loops & Reels“ (1983 m.). Greičiausiai labiausiai eksperimentinis darbas, stipriai įkvėptas ambiento, bet neatsisakant avangardo, polinkio į šaižią, disonansiškai ir iššaukiančiai skambančią roko stiliaus muziką.
4. Tryliktasis studijinis albumas „Patience“ (1983 m.). Vienas mano mėgstamiausių PH darbų. Intensyvus, stiprus, bet tuo pačiu melodingas darbas su įsimintinomis dainomis, kuriose šiek tiek dvelkia tuo laikmečiu madinga post-punk dvasia.
5. Šešioliktasis studijinis albumas „In A Foreign Town“ (1988 m.). Dar vienas unikalus darbas, kuriame PH pasineša ant elektroninių to laikmečio technologijų, pasijungia sintezatorius ir sukuria labai sintetiškai skambančių dainų kolekcija, savo skambesiu esančia netoli „Kraftwerk“ teritorijos.
6. Dvidešimtasis studijinis albumas „The Noise“ (1993 m.). Vienas aršiausių, kiečiausių PH darbų, kurį beveik be abejonių galima vadinti hardroku. Net nepatikėtumėt, kiek šis atlikėjas vietomis gali skambėti panašiai į „Bon Jovi“.
7. Dvidešimt penktasis studijinis albumas „This“ (1998 m.). Visko, ką čia paminėjau, kombinacija, ir dar su bonusais. Nuo saksofonu ir smuiku prisodrinto folkroko iki fankroko Prince stiliumi ar net distopiško industrinio roko.
Ir dabar iš visos šitos kolekcijos man reikia išsirinkti kokį vieną pavyzdį, kurį labiausiai noriu paminėti ir pasidalinti su jumis. Nusprendžiau, kad šiandien pasidalinsiu „In A Foreign Town“ albumą atidarančia daina „Hemlock“. Ši daina ne tik įprasmina unikalų, kitonišką, mūsų akimis gal kiek atgyvenusį elektroninį vėlyvojo 9-ojo dešimtmečio skambesį. Manau, kad mes, gyvendami tokiais politiškai įkrautais laikais, galime rasti stiprų santykį su „Hemlock“ tekstu. Ši daina akivaizdžiai yra PH reakcija į neseniai įvykusią Černobylio katastrofą ir išlieja savo frustraciją dėl naivios žmonijos, kuri mano, kad politikai nemeluoja ir išspręs visas pasaulio problemas. O iš tikrųjų gyvename „hemlock world“, t.y. toksiškame pasaulyje. Hemlock angliškai yra mauda – augalas, kuris yra nuodingų alkaloidų užtaisas ir kurio tinktūra buvo panaudota nunuodijant Sokratą. Įžangoje nuskambantis ketureilis labai efektingas:
The Earth is flat and pigs can fly –
Swallow hard and believe the lies
In these alleys all are blind:
Skittles fall for the dreams of humankind
Ne, žemė neplokščia, kiaulės neskraido ir Skittles saldainiukais iš dangaus lyt nepradės. Problemas turim spręsti patys, pasipriešindami politikų pasyvumui ir pažadukams.
Lapkričio 24 d. bus išleista naujai įrašyta dviejų albumų („In A Foreign Town“ ir „Out of Water“) versija. PH nusprendė šiems albumams įpūsti kitokią dvasią ir vietoj originalaus elektroninio skambesio išgirsime turbūt gerokai organiškesnes, į akustinį skambesį orientuotas dainų versijas. Įdomu, kaip naujai skambės „Hemlock“ ir visos kitos šių dviejų albumų dainos.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas