![]() |
Biografija Liudvikas van Bethovenas gimė Bonoje. Tėvai – Johanas van Bethovenas ir Magdalena Keverich van Bethoven. Gimimo data anksčiau buvo laikoma gruodžio 16 d., nes žinoma, kad krikšto data – gruodžio 17 d., o tuo metu naujagimiai būdavo krikštijami dieną po gimimo. Bethoveną muzikos pradėjo mokyti jo tėvas, kapelos giedotojas. Pasakojama, kad tėvas sūnų mušdavo, versdavo jį groti tikėdamasis padaryti iš jo panašų vunderkindą kaip Mocartas. Bethovenas taip pat mokėsi pas Bonos dvaro vargonininką Kristianą Gotlobą Nefę. 1792 m., pasinaudojęs savo darbdavio Bonoje dėka įgytais ryšiais, Bethovenas persikėlė į Vieną. Čia jis tikėjosi mokytis pas Haidną, tačiau šis neturėjo laiko mokiniams ir po dvejų metų perdavė Bethoveną Johanui Albrechtsbergeriui. Jaunasis pianistas greitai buvo pripažintas virtuozu, kiek lėčiau pasiekė pripažinimą kaip kompozitorius. Bethovenas visą gyvenimą buvo laisvas kompozitorius, t.y. ne dirbo bažnyčiai ar rūmams, bet gyveno iš pasirodymų, rėmėjų lėšų ir to, ką gaudavo pardavęs savo kūrinius. Maždaug nuo 28-erių metų Bethovenas ėmė kursti, apie 50 gyvenimo metus visai apkurto. Galiausiai tai jį net privedė prie minčių apie savižudybę. Jo asmeninis gyvenimas buvo sudėtingas: kompozitorius niekad nevedė, tačiau žavėjosi jam nepasiekiamomis moterimis dažnai pykdavosi su giminėmis, jo elgesys su kitais žmonėmis būdavo nepatenkinamas. Turėjo finansinių bėdų. Šie blaškymaisi atsispindi ir jo muzikoje. Visą gyvenimą buvęs silpnos sveikatos, 1826 m. Bethovenas visai nusilpo. Kitąmet jis mirė, manoma, nuo kepenų ligos, tačiau yra nuomonė ([1]), kad mirtį lėmė apsinuodijimas švinu, kurio Bethovenas gavo per žuvį, pagautą Dunojuje.
Kūryba Bethovenas išplėtojo, patobulino sonatų formą, kurią perėmė iš Haidno ir Mocarto (pirmosios trys Bethoveno sonatos netgi dedikuotos Haidnui), taip pat vystė simfoniją (vietoj keturių dalių simfonijos jis pasirinko daug laisvesnę formą). Kūryboje pastebima tiek Švietimo epochos idėjų, tiek beužgimstančio Romantizmo elementų. Liudvikas van Bethovenas padėjo pamatus Romantizmo epochos muzikai. Kūriniai Bethoveno kūryba skirstoma į tris laikotarpius: Pirmasis laikotarpis: iki 1802 m. Kompozitorius ieškojo savo kūrybinio braižo. Šiam laikotarpiui priklauso 6 styginių kvartetai, 10 sonatų fortepijonui, 3 koncertai fortepijonui ir dvi simfonijos. Antrasis laikotarpis: iki 1816 m. Bethovenas suformuoja individualų stilių. 6 simfonijos, muzika Gėtės dramai „Egmontas“, uvertiūra „Koriolanas“, opera „Fidelijas“, 2 koncertai fortepijonui, koncertas smuikui, „Razumovskio kvartetai“, sonatos fortepijonui. Trečiasis laikotarpis: Bethoveno kūryboje atšiaurumą keičia mąslumas. 5 sonatos fortepijonui, „Variacijos Diabelio tema“, Missa solemnis, Devintoji simfonija ir styginių kvartetai. Paprastai į Bethoveno kūrinių sąrašus įtraukiama: 9 simfonijos, 11 uvertiūrų, muzikos kūrinių teatro pastatymams, koncertas smuikui su orkestru, 5 koncertai fortepijonui su orkestru, 16 styginių kvartetų, 9 fortepijoniniai trio, 10 sonatų smuikui ir fortepijonui, 5 sonatos violončelei ir fortepijonui, 32 sonatos fortepijonui, taip pat variacijų ciklai fortepijonui, oratorija, opera „Fidelijas“, dvejos mišios, įvairios arijos, dainos. (Šaltinis: Barbara Russano Hanning, „Trumpa Vakarų muzikos istorija“). Garsiausios Bethoveno simfonijos yra trečioji (Herojinė), penktoji (Likimo) ir devintoji (Džiaugsmo). Pasakojama, kad trečiąją savo simfoniją Bethovenas buvo paskyręs Napoleonui Bonapartui, bet sužinojęs, kad šis pasiskelbė imperatoriumi, Bethovenas supykęs nubraukė ankstesnį pavadinimą ir pavadino ją „Herojui“. Penktoji simfonija pavadinimą gavo tik po kompozitoriaus mirties. „Taip likimas beldžias į duris“ – buvo pasakęs Bethovenas apie per visą simfoniją besikartojantį motyvą. Dėl šių jo žodžių simfonija ir buvo pavadinta „Likimo“ simfonija. Devintoji simfonija nuo kitų skiriasi tuo, kad kompozitorius į ją įtraukė chorą ir solistus. Ketvirtoje simfonijos dalyje Bethovenas panaudojo vokiečių poeto F. Šilerio odę Džiaugsmui.
2014 m. gegužės 3 d. 00:27:11
Nr 7 jega...
2013 m. lapkričio 30 d. 23:41:03
Beethovenas buvo ganėtinai sunkaus, nelengvo, tačiau aistringo charakterio, žinojo savo kaip kūrėjo, kūrybos vertę, todėl daug kam galėjo atrodyti kaip arogantiškas pasipūtėlis, "iškeliantis" patį save, dar ir mizantropas... Tačiau visa tai buvo tik klaidingos, anuometės visuomenės prielaidos. :)
____________________
C\\\'est moi, C\\\'est Lola
2013 m. lapkričio 3 d. 15:13:12
Nežiūrint visko,jis vis tiek vienas iš geriausių,o tai ir yra svarbiausia....
____________________
Meilė kovoja,bet žmonės akli,kas atsimerks,tam iš dangaus,leisis ji Šitam pasaulį meilė gimdo ateitį,praeitis-dabartį,o ateitis-sapnus. (Sahja) Mano batai iš Lietuvos,mano kelnės iš Vokietijos,mano kepurė iš Rusijos,o mano širdis,iš Indijos.Visa Visata ,tik sapnas,tik laikas,kurio nėra,mums tai atvers.
2013 m. lapkričio 3 d. 15:03:16
Jis dirbo baznycioj (grojo vargonais). Savo gyvenimo metais jis nebuvo zinomas kaip dabar. Manau jis buvo ramaus charakterio budo :D. Nes jis aprat Leipctigo kunigaikstystes niekur nebuvo isvykes,dirbo baznycioj,vesokas klimatas ir pan. Beja Bacho muzikos susidomejima ''sukele'' Mozartas (y). Jei ne jis nemanau kad Bachas butu toks zinomas kaip dabar. Bet man neypatingai jo muzika patinka. Zinoma yra neblogu tikrai kuriniu,bet visos kantatos ir pan. yra nemalonios man ir kurios asosijuojasi su baznycios valdymu,ingvizicija ir pan. Man labiau patinka Romantizmo epocha nei barokas :p
2013 m. lapkričio 3 d. 08:50:14
Kaip manot, koks galejo buti bethoveno chrakteris?
2012 m. vasario 20 d. 16:08:52
Aisku.
2012 m. vasario 20 d. 14:22:27
Tikslai nežinau, kažką apie tai iš Cannibal Corpse bachūrai šnekėjo :D O šiaip tai pirmą kartą normaliai ją naudojo Tony iommi iš Black Sabbath, jam pirštų galiukus staklės nukando... Ir tada grot jie pradėjo, o toliau jau žinom, kaip buvo ;)
____________________
Didelę gyvenimo dalį praleidžiame darydami klaidas, didelę - nieko nedarydami, o visą gyvenimą - darydami ne tai, ką reikia. -Seneka-
2012 m. vasario 20 d. 13:21:08
o kaip ta velnio nata pasireiskia,idomu.