Grupė „Santana“ yra svarbiausia ir garsiausia virpinančio Lotynų Amerikos roko atstovė, suderinusi lotynų mušamuosius instrumentus ir savitą grupės lyderio Carlos‘o Santanos grojimą gitara. Grupė buvo paskutinioji, kuri iškilo iš psichodelinės 7-ojo dešimtmečio San Francisko muzikos scenos, o šio dešimtmečio pabaigoje bei 8-ojo pradžioje ji mėgavosi tikrai milžiniška sėkme. Tuomet pasikeitė grupės muzikinė kryptis, labiau pasukusi į meditacinį bei džiazo stilius, kol galiausiai išsiskirstė pradinė kolektyvo sudėtis ir visos vadžios liko Carlos‘o Santanos rankose. Būtent jis padarė „Santana“ skambesį labiau komerciniu ir visą ketvirtį amžiaus mėgavosi sėkme topuose bei muzikos prekių parduotuvėse. Praėjusio dešimtmečio viduryje, atrodė, „Santana“ jau nebesigilino į komercinę įrašų sėkmę, nors visuomet visame pasaulyje surinkdavo pilnas koncertines sales. Visgi, grupė visus nustebino 1999-aisiais, kai su griausmu išleido albumą „Supernatural“ – diską, kuriame buvo daugybė kviestinių žvaigždžių ir kuris tapo geriausiai kada nors parduotu „Santana“ albumu bei atnešė kolektyvui net kelis „Grammy“ apdovanojimus.
Meksikietis Carlos‘as Santana gimė 1947-ųjų metų liepos 20-ąją ir 7-ojo dešimtmečio pradžioje persikėlė į San Franciską – tuo metu jis jau buvo profesionalus gitaristas. 1966-aisiais jis įkūrė grupę „Santana Blues Band“, kurioje klavišiniais grojo ir dainavo Gregg‘as Rolie (gimęs 1947-ųjų birželio 17-ąją Sietle, Vašingtono valstijoje), taip pat talkino kiti muzikantai, karts nuo karto vis pasikeisdavę. Toks pavadinimas kolektyvui buvo suteiktas todėl, kad muzikantų sąjunga reikalavo, kad būtų aiškus grupės lyderis ir pradžioje niekas net negalėjo pagalvoti, kad galiausiai viskas ir atsidurs Carlos‘o valioje. Netrukus prisijungė bosistas David‘as Brown‘as (gimęs 1947-ųjų vasario 15-ąją Niujorke), o kartu – ir Carlos‘o vidurinės mokyklos draugas, konga grojęs Mike‘as Carabello‘as (gimęs 1947-ųjų lapkričio 18-ąją San Franciske). Tiesa, iš pradžių jis ilgam grupėje neužsibuvo. 1967-ųjų viduryje kolektyvą sudarė Carlos‘as, Rolie, Brown‘as, būgnininkas Bob‘as "Doc" Livingston‘as ir perkusijos meistras Marcus‘as Malone‘as. Pavadinimas buvo pakeistas į paprasčiausią „Santana“ ir netrukus grupę pastebėjo muzikos verslo atstovas Bill‘as Graham‘as, suteikęs galimybę jiems debiutuoti „Fillmore West“ teatre 1968-ųjų birželio 16-ąją dieną. „Santana“ pasirašė sutartį su leidybos firma „Columbia Records“, kuri išsiuntė savo prodiuserį David‘ą Rubinson‘ą, kad šis per keturis vakarus, gruodžio 19-22 dienomis, su grupe įrašytų albumą. Šių sesijų rezultatai nepasirodė maždaug 30 metų, kol galiausiai 1997-aisiais jau „Columbia/Legacy“ į dienos šviesą paleido diską „Live at the Fillmore 1968“.
1969-aisiais iš sudėties pasitraukė Livingston‘as ir Malone‘as, o į jų vietas stojo jau minėtas Carabello bei būgnininkas Michael‘as Shrieve‘as (gimęs 1949-ųjų liepos 6-ąją San Franciske). Prisijungęs antrasis perkusionistas Jose "Chepito" Areas‘as (gimęs 1946-ųjų liepos 25-ąją Nikaragvoje) padarė „Santana“ sekstetu. Grupė įrašė debiutinį savo albumą „Santana“ ir pradėjo gastroliuoti po Ameriką, atlikę vieną svarbų stabtelėjimą 1969-ųjų rugpjūčio 15-ąją dieną, Vudstoke. Būtent tą mėnesį buvo išleistas diskas „Santana“. Albumas pasiekė Top 5-uką, o vėliau topuose išsilaikė net dvejus metus – iš viso buvo parduota daugiau nei du milijonai įrašo kopijų, o geriausių dainų sąrašuose pabuvojo kūriniai „Jingo“ bei „Evil Ways“. „Santana“ atlikta dainos „Soul Sacrifice“ versija buvo nufilmuota ir pateko į dokumentinę Vudstoko festivalio juostą bei du kartus platininiu tapusį jos garso takelį, pasirodžiusį 1970-aisiais. Antrasis grupės albumas, „Abraxas“, buvo išleistas 1970-ųjų metų rugsėjo mėnesį ir buvo dar sėkmingesnis nei pirmasis. Jis pasiekė pačią topo viršūnę kol galiausiai, topo sąrašuose išlikęs net pusantrų metų, galėjo didžiuotis didesniu nei keturių milijonų kopijų pardavimų tiražu. Iš jo hitais tapo dainos „Black Magic Woman“ bei „Oye Como Va“. Metų pabaigoje į grupę buvo priimtas septintasis narys, jaunas gitaristas Neal‘as Schon‘as, gimęs 1954-ųjų vasario 27-ąją.
Trečiasis „Santana“ studijinis albumas, „Santana III“, daugiausiai buvo atliktas septynių pagrindinių grupės narių, tačiau įrašinėjant talkino ir keli kviestiniai muzikantai, iš kurių galima paminėti mušamaisiais visose albumo dainose grojusį Coke‘ą Escovedo. Pasirodęs 1971-ųjų rugsėjį albumas tapo dar vienu dideliu hitu, pasiekusiu albumų topo viršūnę ir parduotas daugiau nei dviejų milijonų kopijų tiražu. Hitais tapo dainos „Everybody's Everything“ ir „No One to Depend On“, tačiau būtent šis darbas pažymėjo Vudstoko laikų „Santanos“ gyvavimo pabaigą – grupė reklaminių gastrolių pabaigoje išsiskirstė, o teises į grupės vardą išlaikė Carlos‘as Santana.
Po koncertinio turo su Buddy Miles‘u, kurio rezultatu tapo dvigubas „gyvas“ albumas „Carlos Santana & Buddy Miles! Live!“, Carlos‘as reorganizavo „Santaną“ ir įrašė ketvirtąjį studijinį grupės albumą, „Caravanserai“, kurios kiekvieno kūriniai atlikėjai buvo įvardinti atskirai. Iš ankstesnės sudėties pasirodė Rolie, Shrieve‘as, Areas‘as ir Schon‘as, o jiems padėjo pianistas Tom‘as Coster‘as, perkusionistai James‘as Mingo Lewis‘as ir Armando Peraza, Rico Reyes‘as, gitaristas/bosistas Douglas‘as Rauch‘as bei dar daugelis kitų. Albumas buvo išleistas 1972-ųjų rugsėjį ir pasiekė Top 5-uką kol galiausiai tapo platininiu. Jis taip pat buvo nominuotas „Grammy“ statulėlei už geriausią pop instrumentinį atlikimą su vokalo papildymu.
Sekančiu Carlos‘o, kuris tuo metu tapo dvasinio tėvo Sri Chinmoy pasekėju ir pasirinko savo vardu Devadip (reiškiantį „akį, žiburį, Dievo šviesą“), darbu tapo duetų albumas su gitaristu John‘u McLaughlin‘u bei orkestru „The Mahavishnu Orchestra“, albumas vadinosi „Love Devotion Surrender“. Tuo laikotarpiu vėl pradėjo svyruoti „Santana“ grupės sudėtis. Penktajame grupės albume, “On Welcome“, išleistame 1973-ųjų lapkritį, kolektyvą sudarė Carlos‘as, Shrieve‘as, Areas‘as, Coster‘is, Peraza, Rauch‘as, klavišininkas Richard‘as Kermode‘as bei dainininkas Leon‘as Thomas‘as. Albumas tapo auksiniu ir sugebėjo pakilti iki Top 20-uko. 1974-ųjų gegužę su ta pačia sudėtimi įrašytas „gyvas“ albumas „Lotus“ buvo išleistas tik Japonijoje (beje, vėliau, 1991-aisiais pasirodė ir Jungtinėse Valstijose). Carlos‘as ir toliau neapleido alternatyvių pašalinių projektų – sekančiu jo įrašu tapo bendras darbas su John‘o Coltrane‘o našle Alice Coltrane (darbas vadinosi „Illuminations“). Leidybinė kompanija „Columbia“ nusprendė pasipelnyti iš jau blėstančio grupės populiarumo ir 1974-ųjų liepą išleido „Santana“ geriausių hitų rinkinį. Kompiliacija pasiekė Top 20-uką, kol po kurio laiko tapo ir du kartus platinine. Šeštasis naujas „Santana“ albumas, „Borboletta“, sekė tų pačių metų spalį. Albumą kūrusią ir įrašinėjusią sudėtį sudarė Carlos‘as, Shrieve‘as, Areas‘as, Coster‘is, Peraza, sugrįžęs David‘as Brown‘as, saksofonistas Jules‘as Broussard‘as bei vokalistas Leon‘as Patillo‘as, bei kviestinės žvaigždės - Flora Purim, Airto Moreira ir Stanley Clarke‘as. „Borboletta“ taip pat pasiekė Top 20-uką ir galiausiai užsidirbo „auksinio“ statusą. Mažėjančius albumų pardavimus pakelti Carlos‘as pabandė 8-ojo dešimtmečio viduryje, kai nutarė suteikti muzikai labiau komercinio skambesio. Jis į pagalbą pasitelkė pradinį „Santana“ prodiuserį David‘ą Rubinson‘ą, kad šis padėtų sukurti naująjį diską. Grupę Carlos‘as sumažino iki seksteto, kurį be jo sudarė Coster‘is, Peraza, Brown‘as, būgnininkas Ndugu Leon‘as Chancler‘is ir vokalistas Greg‘as Walker‘is. Darbo rezultatus gerbėjai galėjo įvertinti 1976-ųjų kovą, kai pasirodęs naujasis albumas „Amigos“ sugrąžino „Santana“ į Top 10-uką, o pardavimai pasiekė „auksinę“ ribą. Vos po devynių mėnesių pasirodė ir dar vienas kartu su Rubinson‘u įrašytas darbas, „Festival“, kurio įrašuose dalyvavo Carlos‘as, Coster‘is, sugrįžę nariai Jose "Chepito" Areas‘as ir Leon‘as Patillo, būgnininkas Gaylord‘as Birch‘as, perkusionistas Raul‘is Rekow‘as ir bosistas Pablo Telez‘as. Šis albumas pasiekė Top 40-uką ir, kaip kai kurie ankstesni, tapo „auksiniu“. Niekada neišleidę gyvo albumo Jungtinėse Amerikos Valstijose, „Santana“ nariai šią spragą užpildė 1977-ųjų spalį, kai pasirodė albumas „Moonflower“ – jį įrašinėjo Carlos‘as, Coster‘is, Areas‘as, Rekow‘as, Telez‘as, sugrįžęs į grupę Greg‘as Walker‘is, perkusionistas Pete‘as Escovedo, būgnininkas Graham‘as Lear‘as bei bosine gitara grojęs David‘as Margen‘as. Albumas pasiekė Top 10-uką, kol galiausiai tapo „platininiu“. Jo sėkmę nemažai įtakojo atgaivinta grupės „The Zombies“ daina „She's Not There“, pasiekusi singlų Top 20-uką. Daina tapo pirmuoju „Santana“ hitu po beveik šešerių metų pertraukos.
Nusprendę padirbėti su naujais prodiuseriais, Dennis‘u Lambert‘u ir Brian‘u Potter‘iu, „Santana“ sugrįžo į studiją, kur įrašė albumą „Inner Secrets“, išleistą 1978-ųjų spalį. Pasikeitusi sudėtis šįkart atrodė taip: Carlos‘as, Rekow‘as, Walker‘is, Lear‘as, Margen‘as, sugrįžę nariai Coke‘as Escovedo ir Armando Peraza, klavišininkas Chris‘as Rhyne‘as ir gitaristas/klavišininkas Chris‘as Solberg‘as. Albumas greitai tapo „auksiniu“, o atgaivinta klasikinė daina „Stormy“ net pasiekė singlų Top 40-uką – visgi, pats albumo „Inner Secrets“ populiarumas topuose – nepasiektas 20-ukas – nuliūdino. Dar kartą pasinaudodamas savo tikėjimo vardu, Devadip, Carlos‘as išleido savo pirmą tikrą solinį albumą „Oneness/Silver Dreams - Golden Reality“ 1979-ųjų vasarį. „Marathon“, dešimtasis grupės „Santana“ albumas sekė tų pačių metų rugsėjį, o podiusavo jį Keith‘as Olsen‘as. Kolektyve tuo metu buvo Carlos‘as, Rekow‘as, Lear‘as, Margen‘as, Peraza, Solberg‘as, vokalistas Alex‘as Ligertwood‘as ir klavišininkas Alan‘as Pasqua. Albumas pakartojo prieš tai buvusio disko „Inner Secrets“ sėkmę, pasiekęs vietą žemiau 20-uko ribos, tačiau tapęs „auksiniu“ ir pristatęs Top 40-uko singlą, dainą „You Know That I Love You“. Vėlgi, po grupės albumo sekė ir Carlos‘o solinis darbas, pasirodęs žiemą ir vadinęsis „The Swing of Delight“.
Kurdami sekantį albumą „Santana“ (Carlos‘as, Rekow‘as, Lear‘as, Margen‘as, Peraza, Ligertwood‘as, klavišininkas Richard‘as Baker‘is ir perkusionistas Orestes‘as Vilato) užtruko ilgiau nei visada – „Zebop!“ parduotuves pasiekė tik 1981-ųjų kovo mėnesį ir, panašu, kad tas laikas nenuėjo veltui. Vedamas Top 20-uko singlo, dainos „Winning“, albumas pasiekė geriausiųjų dešimtuką ir netrukus tapo auksiniu. Panašios sėkmės kolektyvas sulaukė ir 1982-ųjų rugpjūtį išleidę „Shango“. Šį diską kūrė ir prodiusavo ta pati kompanija, kuri ir „Zebop!“, tik prie jų prisijungė vienas iš pradinių narių, Gregg‘as Rolie. Dainos vaizdo klipas „Hold On“ padėjo šiai dainai tapti pirmuoju per dešimtmetį „Sananta“ hitu, pasiekusiu Top 10-uką, tačiau tai nepadėjo albumų pardavimams – diskas, nors ir pasiekęs Top 20-uką, nesugebėjo pasiekti net „auksinio“ statuso. Carlos‘as gerbėjams pristatė naują solinį darbą „Havana Moon“, tačiau naujo „Santana“ disko laukti teko net iki 1985-ųjų vasario, kai pasirodė Val‘o Garay‘aus prodiusuotas „Beyond Appearances“. Tuo metu grupėje grojo: Carlos‘as, Rekow‘as, Peraza, Ligertwood‘as, Vilato, grįžęs narys Greg‘as Walker‘is, bosistas Alphonso Johnson‘as, klavišininkas David‘as Sancious‘as, būgnininkas Chester‘is C. Thompson‘as bei dar vienas klavišininkas Chester‘is D. Thompson‘as. Albumo singlas, daina „Say It Again“, pasiekė Top 40-uką, tačiau nieko panašaus pasiekti nepavyko pačiam diskui.
1986-ųjų rugpjūtį, pažymint 20-ies metų „Santana“ jubiliejų, į grupės šventinį koncertą susirinko daugybė buvusių narių. 1987-ųjų vasarį pasirodęs albumas „Freedom“ pažymėjo oficialų Buddy Miles‘o įsitraukimą į „Santana“ veiklą, kurią tuo metu taip pat vykdė Carlos‘as, Rekow‘as, Peraza, Vilato, Johnson‘as, Chester‘is D. Thompson‘as ir grįžę nariai Tom‘as Coster‘is bei Graham‘as Lear‘as. Albumas vos sugebėjo prasimušti į Top 100-uką. Rudenį Carlos‘as pristatė dar vieną solinį darbą „Blues for Salvador“, už kurį laimėjo ir pirmąjį savo „Grammy“ apdovanojimą (Geriausio Instrumentinio Roko apdovanojimą už titulinę albumo dainą). 1988-aisiais jis gastrolėms pasikvietė Wayne‘ą Shorter‘ą bei jubiliejaus metu sugrįžusius Areas‘ą, Rolie ir Shrieve‘ą, kurie sutiko prisidėti prie jau buvusių narių – Johnson‘o, Perazos ir Thompson‘o. Spalį leidybinė firma „Columbia“, švęsdama 20-ies metų bendro darbo su „Santana“ jubiliejų, išleido retrospektyvinį albumą „Viva Santana!“. Nauju studijiniu „Santana“ darbu tapo „Spirits Dancing in the Flesh“, išleistas 1990-ųjų birželį, o grojo jame – Carlos‘as, Peraza, Thompson‘as, sugrįžęs narys Alex‘as Ligertwood‘a, būgnininkas Walfredo Reyes‘as bei bosistas Benny Rietveld‘as. Kukliais pardavimais pasižymėjęs ir už ties Top 100-uko riba balansavęs diskas pažymėjo 22-ejų metų grupės ir leidybinės firmos „Columbia Records“ bendradarbiavimo pabaigą.
1991-aisiais „Santana“ pasirašė sutartį su kompanija „Polydor Records“, kuri 1992-ųjų balandį išleido šešioliktąjį studijinį kolektyvo albumą „Milagro“. Grupę tuo metu sudarė Carlos‘as, Thompson‘as, Ligertwood‘as, Reyes‘as, Rietvald‘as ir perkusionistas Karl‘as Perazzo. „Polydor“ nesugebėjo užbaigti grupės komercinio sąstingio – albumas tapo pirmuoju „Santana“ studijiniu darbu, kuris net nepasiekė Top 100-uko. Sekančiu bandymu tapo 1993-ųjų lapkričio albumas „Sacred Fire - Live in South America“, kurį įrašinėjo Carlos‘as, Thompson‘as, Ligertwood‘as, Reyes‘as, Perazzo, vokalistas Vorriece Cooper‘is, bosistas Myron‘as Dove‘as ir gitaristas Jorge Santana (beje, Carlos‘o brolis). Diskui taip pat itin sunkiai sekėsi prasimušti į topus. 1994-aisiais Carlos‘as, Jorge ir jų pusbrolis Carlos‘as Hernandez‘as išleido dar vieną ties topų riba atsidūrusį albumą „Santana Brothers“. Tais pačiais metais, Areas‘as, Carabello, Rolie ir Shrieve įkūrė grupę pavadinimu „Abraxas“ ir išleido albumą „Abraxas Pool“, nesugebėjusį prasimušti į topus.
„Santana“ atsisakė leidybinės kompanijos „Polydor“ paslaugų ir trumpam perėjo į „EMI“, kol galiausiai atsidūrė „Arista Records“ įrašų studijoje, kurios vadovas, Clive‘as Davis‘as, grupės klestėjimo laikais, buvo Kolumbijos prezidentas. Carlos‘as ir Davis‘as kartu sukūrė albumą „Supernatural“, kuris buvo prisotintas aukščiausio lygio kviestinių žvaigždžių, tarp kurių – „Eagle-Eye Cherry“, Wyclef‘as Jean‘as, Eric‘as Clapton‘as, Lauryn Hill, Rob‘as Thomas‘as iš „Matchbox 20“, „Everlast“ bei Dave‘as Matthews‘as. „Arista“ šį albumą išleido 1999-ųjų birželį, o pristatė jį singlas su jau minėtuoju Rob‘u Thomas‘u, daina „Smooth“. Ir albumas, ir singlas šoktelėjo į pačias topų viršūnes, o 2000-aisiais tokios pačios sėkmės sulaukė ir antrasis kūrinys iš albumo, „Maria Maria“. „Supernatural“ pardavimai šoktelėjo, viršydami dešimties milijonų kopijų ribą, o „Grammy“ apdovanojimuose diskas laimėjo net 11 statulėlių. Po „Supernatural“, 2002-aisiais, sekė naujas albumas, „Shaman“. Dar po trijų metų gerbėjai sulaukė disko „All That I Am“, kuriame „Santanai“ talkino Steven‘as Tyler‘is, Michelle Branch, Big Boi, Joss Stone, Bo Bice ir daugybė kitų kviestinių atlikėjų.
Meksikietis Carlos‘as Santana gimė 1947-ųjų metų liepos 20-ąją ir 7-ojo dešimtmečio pradžioje persikėlė į San Franciską – tuo metu jis jau buvo profesionalus gitaristas. 1966-aisiais jis įkūrė grupę „Santana Blues Band“, kurioje klavišiniais grojo ir dainavo Gregg‘as Rolie (gimęs 1947-ųjų birželio 17-ąją Sietle, Vašingtono valstijoje), taip pat talkino kiti muzikantai, karts nuo karto vis pasikeisdavę. Toks pavadinimas kolektyvui buvo suteiktas todėl, kad muzikantų sąjunga reikalavo, kad būtų aiškus grupės lyderis ir pradžioje niekas net negalėjo pagalvoti, kad galiausiai viskas ir atsidurs Carlos‘o valioje. Netrukus prisijungė bosistas David‘as Brown‘as (gimęs 1947-ųjų vasario 15-ąją Niujorke), o kartu – ir Carlos‘o vidurinės mokyklos draugas, konga grojęs Mike‘as Carabello‘as (gimęs 1947-ųjų lapkričio 18-ąją San Franciske). Tiesa, iš pradžių jis ilgam grupėje neužsibuvo. 1967-ųjų viduryje kolektyvą sudarė Carlos‘as, Rolie, Brown‘as, būgnininkas Bob‘as "Doc" Livingston‘as ir perkusijos meistras Marcus‘as Malone‘as. Pavadinimas buvo pakeistas į paprasčiausią „Santana“ ir netrukus grupę pastebėjo muzikos verslo atstovas Bill‘as Graham‘as, suteikęs galimybę jiems debiutuoti „Fillmore West“ teatre 1968-ųjų birželio 16-ąją dieną. „Santana“ pasirašė sutartį su leidybos firma „Columbia Records“, kuri išsiuntė savo prodiuserį David‘ą Rubinson‘ą, kad šis per keturis vakarus, gruodžio 19-22 dienomis, su grupe įrašytų albumą. Šių sesijų rezultatai nepasirodė maždaug 30 metų, kol galiausiai 1997-aisiais jau „Columbia/Legacy“ į dienos šviesą paleido diską „Live at the Fillmore 1968“.
1969-aisiais iš sudėties pasitraukė Livingston‘as ir Malone‘as, o į jų vietas stojo jau minėtas Carabello bei būgnininkas Michael‘as Shrieve‘as (gimęs 1949-ųjų liepos 6-ąją San Franciske). Prisijungęs antrasis perkusionistas Jose "Chepito" Areas‘as (gimęs 1946-ųjų liepos 25-ąją Nikaragvoje) padarė „Santana“ sekstetu. Grupė įrašė debiutinį savo albumą „Santana“ ir pradėjo gastroliuoti po Ameriką, atlikę vieną svarbų stabtelėjimą 1969-ųjų rugpjūčio 15-ąją dieną, Vudstoke. Būtent tą mėnesį buvo išleistas diskas „Santana“. Albumas pasiekė Top 5-uką, o vėliau topuose išsilaikė net dvejus metus – iš viso buvo parduota daugiau nei du milijonai įrašo kopijų, o geriausių dainų sąrašuose pabuvojo kūriniai „Jingo“ bei „Evil Ways“. „Santana“ atlikta dainos „Soul Sacrifice“ versija buvo nufilmuota ir pateko į dokumentinę Vudstoko festivalio juostą bei du kartus platininiu tapusį jos garso takelį, pasirodžiusį 1970-aisiais. Antrasis grupės albumas, „Abraxas“, buvo išleistas 1970-ųjų metų rugsėjo mėnesį ir buvo dar sėkmingesnis nei pirmasis. Jis pasiekė pačią topo viršūnę kol galiausiai, topo sąrašuose išlikęs net pusantrų metų, galėjo didžiuotis didesniu nei keturių milijonų kopijų pardavimų tiražu. Iš jo hitais tapo dainos „Black Magic Woman“ bei „Oye Como Va“. Metų pabaigoje į grupę buvo priimtas septintasis narys, jaunas gitaristas Neal‘as Schon‘as, gimęs 1954-ųjų vasario 27-ąją.
Trečiasis „Santana“ studijinis albumas, „Santana III“, daugiausiai buvo atliktas septynių pagrindinių grupės narių, tačiau įrašinėjant talkino ir keli kviestiniai muzikantai, iš kurių galima paminėti mušamaisiais visose albumo dainose grojusį Coke‘ą Escovedo. Pasirodęs 1971-ųjų rugsėjį albumas tapo dar vienu dideliu hitu, pasiekusiu albumų topo viršūnę ir parduotas daugiau nei dviejų milijonų kopijų tiražu. Hitais tapo dainos „Everybody's Everything“ ir „No One to Depend On“, tačiau būtent šis darbas pažymėjo Vudstoko laikų „Santanos“ gyvavimo pabaigą – grupė reklaminių gastrolių pabaigoje išsiskirstė, o teises į grupės vardą išlaikė Carlos‘as Santana.
Po koncertinio turo su Buddy Miles‘u, kurio rezultatu tapo dvigubas „gyvas“ albumas „Carlos Santana & Buddy Miles! Live!“, Carlos‘as reorganizavo „Santaną“ ir įrašė ketvirtąjį studijinį grupės albumą, „Caravanserai“, kurios kiekvieno kūriniai atlikėjai buvo įvardinti atskirai. Iš ankstesnės sudėties pasirodė Rolie, Shrieve‘as, Areas‘as ir Schon‘as, o jiems padėjo pianistas Tom‘as Coster‘as, perkusionistai James‘as Mingo Lewis‘as ir Armando Peraza, Rico Reyes‘as, gitaristas/bosistas Douglas‘as Rauch‘as bei dar daugelis kitų. Albumas buvo išleistas 1972-ųjų rugsėjį ir pasiekė Top 5-uką kol galiausiai tapo platininiu. Jis taip pat buvo nominuotas „Grammy“ statulėlei už geriausią pop instrumentinį atlikimą su vokalo papildymu.
Sekančiu Carlos‘o, kuris tuo metu tapo dvasinio tėvo Sri Chinmoy pasekėju ir pasirinko savo vardu Devadip (reiškiantį „akį, žiburį, Dievo šviesą“), darbu tapo duetų albumas su gitaristu John‘u McLaughlin‘u bei orkestru „The Mahavishnu Orchestra“, albumas vadinosi „Love Devotion Surrender“. Tuo laikotarpiu vėl pradėjo svyruoti „Santana“ grupės sudėtis. Penktajame grupės albume, “On Welcome“, išleistame 1973-ųjų lapkritį, kolektyvą sudarė Carlos‘as, Shrieve‘as, Areas‘as, Coster‘is, Peraza, Rauch‘as, klavišininkas Richard‘as Kermode‘as bei dainininkas Leon‘as Thomas‘as. Albumas tapo auksiniu ir sugebėjo pakilti iki Top 20-uko. 1974-ųjų gegužę su ta pačia sudėtimi įrašytas „gyvas“ albumas „Lotus“ buvo išleistas tik Japonijoje (beje, vėliau, 1991-aisiais pasirodė ir Jungtinėse Valstijose). Carlos‘as ir toliau neapleido alternatyvių pašalinių projektų – sekančiu jo įrašu tapo bendras darbas su John‘o Coltrane‘o našle Alice Coltrane (darbas vadinosi „Illuminations“). Leidybinė kompanija „Columbia“ nusprendė pasipelnyti iš jau blėstančio grupės populiarumo ir 1974-ųjų liepą išleido „Santana“ geriausių hitų rinkinį. Kompiliacija pasiekė Top 20-uką, kol po kurio laiko tapo ir du kartus platinine. Šeštasis naujas „Santana“ albumas, „Borboletta“, sekė tų pačių metų spalį. Albumą kūrusią ir įrašinėjusią sudėtį sudarė Carlos‘as, Shrieve‘as, Areas‘as, Coster‘is, Peraza, sugrįžęs David‘as Brown‘as, saksofonistas Jules‘as Broussard‘as bei vokalistas Leon‘as Patillo‘as, bei kviestinės žvaigždės - Flora Purim, Airto Moreira ir Stanley Clarke‘as. „Borboletta“ taip pat pasiekė Top 20-uką ir galiausiai užsidirbo „auksinio“ statusą. Mažėjančius albumų pardavimus pakelti Carlos‘as pabandė 8-ojo dešimtmečio viduryje, kai nutarė suteikti muzikai labiau komercinio skambesio. Jis į pagalbą pasitelkė pradinį „Santana“ prodiuserį David‘ą Rubinson‘ą, kad šis padėtų sukurti naująjį diską. Grupę Carlos‘as sumažino iki seksteto, kurį be jo sudarė Coster‘is, Peraza, Brown‘as, būgnininkas Ndugu Leon‘as Chancler‘is ir vokalistas Greg‘as Walker‘is. Darbo rezultatus gerbėjai galėjo įvertinti 1976-ųjų kovą, kai pasirodęs naujasis albumas „Amigos“ sugrąžino „Santana“ į Top 10-uką, o pardavimai pasiekė „auksinę“ ribą. Vos po devynių mėnesių pasirodė ir dar vienas kartu su Rubinson‘u įrašytas darbas, „Festival“, kurio įrašuose dalyvavo Carlos‘as, Coster‘is, sugrįžę nariai Jose "Chepito" Areas‘as ir Leon‘as Patillo, būgnininkas Gaylord‘as Birch‘as, perkusionistas Raul‘is Rekow‘as ir bosistas Pablo Telez‘as. Šis albumas pasiekė Top 40-uką ir, kaip kai kurie ankstesni, tapo „auksiniu“. Niekada neišleidę gyvo albumo Jungtinėse Amerikos Valstijose, „Santana“ nariai šią spragą užpildė 1977-ųjų spalį, kai pasirodė albumas „Moonflower“ – jį įrašinėjo Carlos‘as, Coster‘is, Areas‘as, Rekow‘as, Telez‘as, sugrįžęs į grupę Greg‘as Walker‘is, perkusionistas Pete‘as Escovedo, būgnininkas Graham‘as Lear‘as bei bosine gitara grojęs David‘as Margen‘as. Albumas pasiekė Top 10-uką, kol galiausiai tapo „platininiu“. Jo sėkmę nemažai įtakojo atgaivinta grupės „The Zombies“ daina „She's Not There“, pasiekusi singlų Top 20-uką. Daina tapo pirmuoju „Santana“ hitu po beveik šešerių metų pertraukos.
Nusprendę padirbėti su naujais prodiuseriais, Dennis‘u Lambert‘u ir Brian‘u Potter‘iu, „Santana“ sugrįžo į studiją, kur įrašė albumą „Inner Secrets“, išleistą 1978-ųjų spalį. Pasikeitusi sudėtis šįkart atrodė taip: Carlos‘as, Rekow‘as, Walker‘is, Lear‘as, Margen‘as, sugrįžę nariai Coke‘as Escovedo ir Armando Peraza, klavišininkas Chris‘as Rhyne‘as ir gitaristas/klavišininkas Chris‘as Solberg‘as. Albumas greitai tapo „auksiniu“, o atgaivinta klasikinė daina „Stormy“ net pasiekė singlų Top 40-uką – visgi, pats albumo „Inner Secrets“ populiarumas topuose – nepasiektas 20-ukas – nuliūdino. Dar kartą pasinaudodamas savo tikėjimo vardu, Devadip, Carlos‘as išleido savo pirmą tikrą solinį albumą „Oneness/Silver Dreams - Golden Reality“ 1979-ųjų vasarį. „Marathon“, dešimtasis grupės „Santana“ albumas sekė tų pačių metų rugsėjį, o podiusavo jį Keith‘as Olsen‘as. Kolektyve tuo metu buvo Carlos‘as, Rekow‘as, Lear‘as, Margen‘as, Peraza, Solberg‘as, vokalistas Alex‘as Ligertwood‘as ir klavišininkas Alan‘as Pasqua. Albumas pakartojo prieš tai buvusio disko „Inner Secrets“ sėkmę, pasiekęs vietą žemiau 20-uko ribos, tačiau tapęs „auksiniu“ ir pristatęs Top 40-uko singlą, dainą „You Know That I Love You“. Vėlgi, po grupės albumo sekė ir Carlos‘o solinis darbas, pasirodęs žiemą ir vadinęsis „The Swing of Delight“.
Kurdami sekantį albumą „Santana“ (Carlos‘as, Rekow‘as, Lear‘as, Margen‘as, Peraza, Ligertwood‘as, klavišininkas Richard‘as Baker‘is ir perkusionistas Orestes‘as Vilato) užtruko ilgiau nei visada – „Zebop!“ parduotuves pasiekė tik 1981-ųjų kovo mėnesį ir, panašu, kad tas laikas nenuėjo veltui. Vedamas Top 20-uko singlo, dainos „Winning“, albumas pasiekė geriausiųjų dešimtuką ir netrukus tapo auksiniu. Panašios sėkmės kolektyvas sulaukė ir 1982-ųjų rugpjūtį išleidę „Shango“. Šį diską kūrė ir prodiusavo ta pati kompanija, kuri ir „Zebop!“, tik prie jų prisijungė vienas iš pradinių narių, Gregg‘as Rolie. Dainos vaizdo klipas „Hold On“ padėjo šiai dainai tapti pirmuoju per dešimtmetį „Sananta“ hitu, pasiekusiu Top 10-uką, tačiau tai nepadėjo albumų pardavimams – diskas, nors ir pasiekęs Top 20-uką, nesugebėjo pasiekti net „auksinio“ statuso. Carlos‘as gerbėjams pristatė naują solinį darbą „Havana Moon“, tačiau naujo „Santana“ disko laukti teko net iki 1985-ųjų vasario, kai pasirodė Val‘o Garay‘aus prodiusuotas „Beyond Appearances“. Tuo metu grupėje grojo: Carlos‘as, Rekow‘as, Peraza, Ligertwood‘as, Vilato, grįžęs narys Greg‘as Walker‘is, bosistas Alphonso Johnson‘as, klavišininkas David‘as Sancious‘as, būgnininkas Chester‘is C. Thompson‘as bei dar vienas klavišininkas Chester‘is D. Thompson‘as. Albumo singlas, daina „Say It Again“, pasiekė Top 40-uką, tačiau nieko panašaus pasiekti nepavyko pačiam diskui.
1986-ųjų rugpjūtį, pažymint 20-ies metų „Santana“ jubiliejų, į grupės šventinį koncertą susirinko daugybė buvusių narių. 1987-ųjų vasarį pasirodęs albumas „Freedom“ pažymėjo oficialų Buddy Miles‘o įsitraukimą į „Santana“ veiklą, kurią tuo metu taip pat vykdė Carlos‘as, Rekow‘as, Peraza, Vilato, Johnson‘as, Chester‘is D. Thompson‘as ir grįžę nariai Tom‘as Coster‘is bei Graham‘as Lear‘as. Albumas vos sugebėjo prasimušti į Top 100-uką. Rudenį Carlos‘as pristatė dar vieną solinį darbą „Blues for Salvador“, už kurį laimėjo ir pirmąjį savo „Grammy“ apdovanojimą (Geriausio Instrumentinio Roko apdovanojimą už titulinę albumo dainą). 1988-aisiais jis gastrolėms pasikvietė Wayne‘ą Shorter‘ą bei jubiliejaus metu sugrįžusius Areas‘ą, Rolie ir Shrieve‘ą, kurie sutiko prisidėti prie jau buvusių narių – Johnson‘o, Perazos ir Thompson‘o. Spalį leidybinė firma „Columbia“, švęsdama 20-ies metų bendro darbo su „Santana“ jubiliejų, išleido retrospektyvinį albumą „Viva Santana!“. Nauju studijiniu „Santana“ darbu tapo „Spirits Dancing in the Flesh“, išleistas 1990-ųjų birželį, o grojo jame – Carlos‘as, Peraza, Thompson‘as, sugrįžęs narys Alex‘as Ligertwood‘a, būgnininkas Walfredo Reyes‘as bei bosistas Benny Rietveld‘as. Kukliais pardavimais pasižymėjęs ir už ties Top 100-uko riba balansavęs diskas pažymėjo 22-ejų metų grupės ir leidybinės firmos „Columbia Records“ bendradarbiavimo pabaigą.
1991-aisiais „Santana“ pasirašė sutartį su kompanija „Polydor Records“, kuri 1992-ųjų balandį išleido šešioliktąjį studijinį kolektyvo albumą „Milagro“. Grupę tuo metu sudarė Carlos‘as, Thompson‘as, Ligertwood‘as, Reyes‘as, Rietvald‘as ir perkusionistas Karl‘as Perazzo. „Polydor“ nesugebėjo užbaigti grupės komercinio sąstingio – albumas tapo pirmuoju „Santana“ studijiniu darbu, kuris net nepasiekė Top 100-uko. Sekančiu bandymu tapo 1993-ųjų lapkričio albumas „Sacred Fire - Live in South America“, kurį įrašinėjo Carlos‘as, Thompson‘as, Ligertwood‘as, Reyes‘as, Perazzo, vokalistas Vorriece Cooper‘is, bosistas Myron‘as Dove‘as ir gitaristas Jorge Santana (beje, Carlos‘o brolis). Diskui taip pat itin sunkiai sekėsi prasimušti į topus. 1994-aisiais Carlos‘as, Jorge ir jų pusbrolis Carlos‘as Hernandez‘as išleido dar vieną ties topų riba atsidūrusį albumą „Santana Brothers“. Tais pačiais metais, Areas‘as, Carabello, Rolie ir Shrieve įkūrė grupę pavadinimu „Abraxas“ ir išleido albumą „Abraxas Pool“, nesugebėjusį prasimušti į topus.
„Santana“ atsisakė leidybinės kompanijos „Polydor“ paslaugų ir trumpam perėjo į „EMI“, kol galiausiai atsidūrė „Arista Records“ įrašų studijoje, kurios vadovas, Clive‘as Davis‘as, grupės klestėjimo laikais, buvo Kolumbijos prezidentas. Carlos‘as ir Davis‘as kartu sukūrė albumą „Supernatural“, kuris buvo prisotintas aukščiausio lygio kviestinių žvaigždžių, tarp kurių – „Eagle-Eye Cherry“, Wyclef‘as Jean‘as, Eric‘as Clapton‘as, Lauryn Hill, Rob‘as Thomas‘as iš „Matchbox 20“, „Everlast“ bei Dave‘as Matthews‘as. „Arista“ šį albumą išleido 1999-ųjų birželį, o pristatė jį singlas su jau minėtuoju Rob‘u Thomas‘u, daina „Smooth“. Ir albumas, ir singlas šoktelėjo į pačias topų viršūnes, o 2000-aisiais tokios pačios sėkmės sulaukė ir antrasis kūrinys iš albumo, „Maria Maria“. „Supernatural“ pardavimai šoktelėjo, viršydami dešimties milijonų kopijų ribą, o „Grammy“ apdovanojimuose diskas laimėjo net 11 statulėlių. Po „Supernatural“, 2002-aisiais, sekė naujas albumas, „Shaman“. Dar po trijų metų gerbėjai sulaukė disko „All That I Am“, kuriame „Santanai“ talkino Steven‘as Tyler‘is, Michelle Branch, Big Boi, Joss Stone, Bo Bice ir daugybė kitų kviestinių atlikėjų.
2016 m. balandžio 16 d. 18:11:42
Jau išėjo, jau klausausi ir leipstu.
____________________
Sielos polėkis, išmokantis skrist - Galimybės ribotos, bet pasiryžęs bandyt. Pink Floyd - Learning to Fly
2016 m. vasario 10 d. 21:06:09
Aptikau super naujieną. Atsikurs Santana 1971 sąstatu: Carlosas, Gregg Rolie, Neal Schon, Michael Carabello, and Michael Shrieve. Balandžio 15 išeis į rinką albumas, kuris vadinsis SANTANA IV. Singlas iš albumo Anywhere You Want To Go jau išleistas vasario 5 ir jį galima išgirsti https://news.iheart.com/articles/rock-news-104703/listen-to-santana-anywhere-you-want-14327897
Skamba daug žadančiai.
____________________
Sielos polėkis, išmokantis skrist - Galimybės ribotos, bet pasiryžęs bandyt. Pink Floyd - Learning to Fly