Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)

Lietuvos muzikantai nebenori groti už dyką

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

AGATA socialinė reklama.

AGATA socialinė reklama.

Muzikantas gauna laišką: „Nedidelis restoranas Vilniaus senamiestyje ieško atlikėjų, norinčių groti restorano lankytojams ir taip pasireklamuoti bei populiarinti savo muziką. Pirmenybė bus teikiama džiazą, roką grojantiems muzikantams. Ar jums tai būtų įdomu?“ Atsakymas: „Su artėjančiomis šventėmis! Esu muzikantas, gyvenu nedideliame name Vilniaus priemiestyje. Ieškau restorano komandos, kuri galėtų atvykti į mano namus ir paruošti man bei mano draugams vakarienę. Tai būtų puiki reklama Jūsų restoranui. Pirmenybę teiksiu egzotiškai virtuvei.“

Toks išgalvotas, bet realybę taikliai šaržuojantis susirašinėjimas vakar iškabintas lauko reklamos stenduose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Šia netradicine socialine reklama atlikėjų ir fonogramų asociacija AGATA siekia atkreipti dėmesį į muzikantų darbo nuvertinimą Lietuvoje.

Noras, kad pop scenai nepriklausantys, bet profesionalūs muzikantai grotų už labai nedidelius honorarus ar visai už dyką, „vardan reklamos“, tapo ydinga tradicija. Ilgą laiką kantriai tylėję, muzikantai pamažu išdrįsta apie juos netenkinančią situaciją pasisakyti viešai.




Denis Zujev (asmeninio archyvo nuotr.)

Denis Zujev (asmeninio archyvo nuotr.)

Klubo savininkas: „Man nesvarbu kokią muziką grojate, svarbu, kad alus eitų“

„Lietuvoje yra ribotas skaičius erdvių, kuriose galima koncertuoti, todėl organizatoriai tuo naudojasi. Vyrauja požiūris, jog muzikantams reikia džiaugtis, kad jie apskritai turi galimybę groti ir būti pamatyti“, – koncertų organizavimo užkulisius atskleidžia vienos geriausiai vertinamų Lietuvos alternatyvios muzikos grupių „Fusedmarc“ narys Denisas Zujevas.

„Fusedmarc“ scenoje – jau aštuntus metus. Jie yra koncertavę Vokietijoje, Olandijoje, Graikijoje ir nemažai kitų šalių. Grupės biografijoje – ir pasirodymai tarptautiniuose Europos muzikos festivaliuose, tokiuose kaip 70 tūkst žmonių sutraukiantis „Sziget“ Vengrijoje ar „Europavox“ Prancūzijoje. Lietuvos kontekste tai yra aukščiausio lygio pasiekimai.

Nepaisant to, kai su vieno Vilniaus klubo savininku derėjosi dėl honoraro už koncertą, grupė sulaukė tiesaus atsakymo: „Man nesvarbu kas jūs ir kokią muziką grojate. Svarbu, kad alus eitų.“

„Organizatoriai skiria per mažai dėmesio koncertų organizavimui, – tęsia muzikantas – Nėra profesionalios vadybos. Klubų ar barų savininkai žino, kad pas juos į koncertą ateina 50 žmonių, ir priima tai kaip konstantą. Nesistengia, kad žmonių būtų daugiau, nors norinčiųjų ateiti tikrai yra.

Per mažai investuojama į tai, kad galutinis rezultatas būtų geras. Grupėms Lietuvoje siūlomi labai maži honorarai. Vyrauja stereotipas, kad kiekvienas grupės narys vertas šimto litų. Jei pas jus trys nariai – tuomet jūsų honoraras už koncertą bus 300 Lt. Nesvarbu, ar muzika kokybiška, ar ne. Jei nesutinkate groti už tiek – surasime tuos, kurie sutiks.“

Dėl to, anot „Fusedmarc“ nario, išeitis yra vienintelė: muzikantams reikia vienytis ir aiškiai parodyti, kad jie negros už dyką: „Muzikantai dabar pradėjo konkuruoti tik pagal tai, kas už pigiau pagros. Pigumo kriterijus yra tapęs svarbiausiu, renkantis, ar grupę kviesti į klubą, ar ne. Tokia situacija nenaudinga patiems muzikantams. Dėl to reikia pradėti vertinti savo kuriamą muziką labiau, nes kitaip bus tik blogiau. Mes grojame jau nemažai metų ir matome, kad kuo toliau, tuo situacija negerėja.“

Vadimas Stankevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Vadimas Stankevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Vis dar atsiranda tų, kurie pagros ir „už kotletą“

Jeigu ir tokia grupė kaip „Fusedmarc“ susiduria su problemomis dėl atlygio, tuomet ko tikėtis iš mažiau žinomų vardų, kurie daugiausia groja nedideliuose baruose?

„Situacija prasta. Niekas nenori už muziką mokėti: nei organizatoriai, nei žiūrovai. Visi įpratę ieškoti nemokamų dalykų, o muzikantai lieka apgauti. Pavyzdžiui į festivalius juos kviečia pagroti, žadėdami, kad taip gaus reklamos. Tačiau realiai jokios reklamos niekada nebūna“, – sava patirtimi dalijasi baruose ir kavinėse dažniausiai grojančios svingo grupės „Swing Zippers“ gitaristas Vadimas Stankevičius.

Žinoma, muzikantai visada gali atsisakyti groti, kai jiems siūlomos blogos sąlygos, tačiau visada atsiras tų, kurie, anot pašnekovo, pagros ir už kotletą. „Organizatoriams dažnai nesvarbu, koks yra grojimo lygis – svarbu, kad grupei už muziką nereikėtų mokėti“, – anksčiau išsakytą mintį patvirtina muzikantas.

Problemos priežastis V. Stankevičius mato bendroje muzikinėje kultūroje, kurios šaknys – gilesnės nei Lietuvos nepriklausomybės laikotarpis: „Lietuvių mentalitete likęs stiprus sovietinių laikų pėdsakas. Visame pasaulyje muzikantas jau laikomas normalia profesija. Lietuvoje vis dar manoma, kad tai yra žmonės, kuriems gyvenimas nepavyko. Į muzikantus žiūrima kaip į bedarbius.“

Ką reikėtų daryti? Gitaristas siūlo kelią:

„Problemą reikia pradėti spręsti nuo kultūrinio žmonių išsilavinimo. Reikia, kad nuo mažens vaikai suprastų, kas yra kokybiška muzika. Dabar profesionali džiazo grupė sulaukia vos šimto žiūrovų. Tai aiškiai rodo, kad trūksta kultūros“,

Visi geri dalykai turi savo kainą

„Tokia situacija yra simptomiška. Už fone skambančią muziką baras per mėnesį turi sumokėti vidutiniškai 33 Lt – tiek, kiek kainuoja keli bokalai alaus. Nepaisant to, mes vis tiek susiduriame su problemomis norėdami šiuos pinigus gauti ir perduoti tiems, kam jie ir priklauso: muzikantams. Žinant tai, nenuostabu, kad ir gyvai grojančioms grupėms nenorima atsiskaityti arba pasiūloma juokinga pinigų suma“, – komentuoja reklamos iniciatorius, asociacijos AGATA marketingo vadovas Rytis Šeškaitis.

Anot jo, koncertų organizatoriams ir barų savininkams būtina keisti požiūrį į muziką. „Gyvai grojama muzika barui duoda daug didesnę pridėtinę vertę nei sumokama ją atliekantiems muzikantams. Juk dažnai žmonės ateina į barą vien todėl, kad pamatytų gyvai grojančią grupę. Todėl grupei už tai turi būti atsiskaityta. Šia socialine reklama norėjome nemoralizuodami atkreipti dėmesį į problemą. AGATA įsitikinusi, kad, norint, jog lietuviška muzika augtų, už ją turi būti teisingai atlyginta. Visi geri dalykai turi savo kainą“, – konstatuoja R. Šeškaitis.


Paskelbk naujieną

Susijusi informacija


  • Naudojant music.lt informaciją internete aktyvi nuoroda į www.music.lt yra būtina.
  • Naudojant music.lt informaciją radijo/televizijos eteryje, būtina paminėti, jog informaciją pateikia www.music.lt.
  • Užfiksavus pažeidimus bus kreipiamasi į atitinkamus teisėsaugos organus.

Gairės


 agata

Šaltinis: Agata   Peržiūrėta kartų: 2176   Data: 2012-12-12
Esamas tekstas

AGATA socialinė reklama. Muzikantas gauna laišką: „Nedidelis restoranas Vilniaus senamiestyje ieško atlikėjų, norinčių groti restorano lankytojams ir taip pasireklamuoti bei populiarinti savo muziką. Pirmenybė bus teikiama džiazą, roką grojantiems muzikantams. Ar jums tai būtų įdomu?“ Atsakymas: „Su artėjančiomis šventėmis! Esu muzikantas, gyvenu nedideliame name Vilniaus priemiestyje. Ieškau restorano komandos, kuri galėtų atvykti į mano namus ir paruošti man bei mano draugams vakarienę. Tai būtų puiki reklama Jūsų restoranui. Pirmenybę teiksiu egzotiškai virtuvei.“

Toks išgalvotas, bet realybę taikliai šaržuojantis susirašinėjimas vakar iškabintas lauko reklamos stenduose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Šia netradicine socialine reklama atlikėjų ir fonogramų asociacija AGATA siekia atkreipti dėmesį į muzikantų darbo nuvertinimą Lietuvoje.

Noras, kad pop scenai nepriklausantys, bet profesionalūs muzikantai grotų už labai nedidelius honorarus ar visai už dyką, „vardan reklamos“, tapo ydinga tradicija. Ilgą laiką kantriai tylėję, muzikantai pamažu išdrįsta apie juos netenkinančią situaciją pasisakyti viešai.




Denis Zujev (asmeninio archyvo nuotr.)Klubo savininkas: „Man nesvarbu kokią muziką grojate, svarbu, kad alus eitų“

„Lietuvoje yra ribotas skaičius erdvių, kuriose galima koncertuoti, todėl organizatoriai tuo naudojasi. Vyrauja požiūris, jog muzikantams reikia džiaugtis, kad jie apskritai turi galimybę groti ir būti pamatyti“, – koncertų organizavimo užkulisius atskleidžia vienos geriausiai vertinamų Lietuvos alternatyvios muzikos grupių „Fusedmarc“ narys Denisas Zujevas.

„Fusedmarc“ scenoje – jau aštuntus metus. Jie yra koncertavę Vokietijoje, Olandijoje, Graikijoje ir nemažai kitų šalių. Grupės biografijoje – ir pasirodymai tarptautiniuose Europos muzikos festivaliuose, tokiuose kaip 70 tūkst žmonių sutraukiantis „Sziget“ Vengrijoje ar „Europavox“ Prancūzijoje. Lietuvos kontekste tai yra aukščiausio lygio pasiekimai.

Nepaisant to, kai su vieno Vilniaus klubo savininku derėjosi dėl honoraro už koncertą, grupė sulaukė tiesaus atsakymo: „Man nesvarbu kas jūs ir kokią muziką grojate. Svarbu, kad alus eitų.“

„Organizatoriai skiria per mažai dėmesio koncertų organizavimui, – tęsia muzikantas – Nėra profesionalios vadybos. Klubų ar barų savininkai žino, kad pas juos į koncertą ateina 50 žmonių, ir priima tai kaip konstantą. Nesistengia, kad žmonių būtų daugiau, nors norinčiųjų ateiti tikrai yra.

Per mažai investuojama į tai, kad galutinis rezultatas būtų geras. Grupėms Lietuvoje siūlomi labai maži honorarai. Vyrauja stereotipas, kad kiekvienas grupės narys vertas šimto litų. Jei pas jus trys nariai – tuomet jūsų honoraras už koncertą bus 300 Lt. Nesvarbu, ar muzika kokybiška, ar ne. Jei nesutinkate groti už tiek – surasime tuos, kurie sutiks.“

Dėl to, anot „Fusedmarc“ nario, išeitis yra vienintelė: muzikantams reikia vienytis ir aiškiai parodyti, kad jie negros už dyką: „Muzikantai dabar pradėjo konkuruoti tik pagal tai, kas už pigiau pagros. Pigumo kriterijus yra tapęs svarbiausiu, renkantis, ar grupę kviesti į klubą, ar ne. Tokia situacija nenaudinga patiems muzikantams. Dėl to reikia pradėti vertinti savo kuriamą muziką labiau, nes kitaip bus tik blogiau. Mes grojame jau nemažai metų ir matome, kad kuo toliau, tuo situacija negerėja.“

Vadimas Stankevičius (asmeninio archyvo nuotr.)Vis dar atsiranda tų, kurie pagros ir „už kotletą“

Jeigu ir tokia grupė kaip „Fusedmarc“ susiduria su problemomis dėl atlygio, tuomet ko tikėtis iš mažiau žinomų vardų, kurie daugiausia groja nedideliuose baruose?

„Situacija prasta. Niekas nenori už muziką mokėti: nei organizatoriai, nei žiūrovai. Visi įpratę ieškoti nemokamų dalykų, o muzikantai lieka apgauti. Pavyzdžiui į festivalius juos kviečia pagroti, žadėdami, kad taip gaus reklamos. Tačiau realiai jokios reklamos niekada nebūna“, – sava patirtimi dalijasi baruose ir kavinėse dažniausiai grojančios svingo grupės „Swing Zippers“ gitaristas Vadimas Stankevičius.

Žinoma, muzikantai visada gali atsisakyti groti, kai jiems siūlomos blogos sąlygos, tačiau visada atsiras tų, kurie, anot pašnekovo, pagros ir už kotletą. „Organizatoriams dažnai nesvarbu, koks yra grojimo lygis – svarbu, kad grupei už muziką nereikėtų mokėti“, – anksčiau išsakytą mintį patvirtina muzikantas.

Problemos priežastis V. Stankevičius mato bendroje muzikinėje kultūroje, kurios šaknys – gilesnės nei Lietuvos nepriklausomybės laikotarpis: „Lietuvių mentalitete likęs stiprus sovietinių laikų pėdsakas. Visame pasaulyje muzikantas jau laikomas normalia profesija. Lietuvoje vis dar manoma, kad tai yra žmonės, kuriems gyvenimas nepavyko. Į muzikantus žiūrima kaip į bedarbius.“

Ką reikėtų daryti? Gitaristas siūlo kelią:

„Problemą reikia pradėti spręsti nuo kultūrinio žmonių išsilavinimo. Reikia, kad nuo mažens vaikai suprastų, kas yra kokybiška muzika. Dabar profesionali džiazo grupė sulaukia vos šimto žiūrovų. Tai aiškiai rodo, kad trūksta kultūros“,

Visi geri dalykai turi savo kainą

„Tokia situacija yra simptomiška. Už fone skambančią muziką baras per mėnesį turi sumokėti vidutiniškai 33 Lt – tiek, kiek kainuoja keli bokalai alaus. Nepaisant to, mes vis tiek susiduriame su problemomis norėdami šiuos pinigus gauti ir perduoti tiems, kam jie ir priklauso: muzikantams. Žinant tai, nenuostabu, kad ir gyvai grojančioms grupėms nenorima atsiskaityti arba pasiūloma juokinga pinigų suma“, – komentuoja reklamos iniciatorius, asociacijos AGATA marketingo vadovas Rytis Šeškaitis.

Anot jo, koncertų organizatoriams ir barų savininkams būtina keisti požiūrį į muziką. „Gyvai grojama muzika barui duoda daug didesnę pridėtinę vertę nei sumokama ją atliekantiems muzikantams. Juk dažnai žmonės ateina į barą vien todėl, kad pamatytų gyvai grojančią grupę. Todėl grupei už tai turi būti atsiskaityta. Šia socialine reklama norėjome nemoralizuodami atkreipti dėmesį į problemą. AGATA įsitikinusi, kad, norint, jog lietuviška muzika augtų, už ją turi būti teisingai atlyginta. Visi geri dalykai turi savo kainą“, – konstatuoja R. Šeškaitis.

Siūlomas pataisytas variantas

Pastabos

 

Komentarai (0)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Komentarų nėra. Būk pirmas!
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Susijusios naujienos

Artėjant 62-ajam „Eurovizijos
5
8

Iki pirmojo „Eurovizijos" dainų konkurso pusfinalio liko kiek daugiau nei savaitė, o jau gegužės 13-ąją dieną Kijeve paaiškės, kas taps 2017 m. „Eurovizijos" dainų konkurso nugalėtoju. Kiek anksčiau, gegužės 9 d. ir 11 d. vyks „Eurovizijos" pusfinaliai...
„Music.lt“ LT Top 30: „Fusedmarc“ su daina „Rain of Revolution“ baigia savo kelionę tope 1-oje vietoje
1
0

Kiekvienas užsiregistravęs „Music.lt“ narys gali vieną kartą per savaitę pareikšti savo nuomonę – tam jis turi penkis pasirinkimus, kurių kiekvienas turi skirtingą vertę. Labiausiai patinkančiam kūriniui reikėtų skirti 5 balus, mažiau patinkančiam – 4, da...
„Music.lt“ LT Top 30: „Antikvariniai Kašpirovskio Dantys“ su daina „Oi tu, Stasy, Stasy, tu sugrįžki į Alytų!“ debiutuoja 2-oje vietoje
1
0

Kiekvienas užsiregistravęs „Music.lt“ narys gali vieną kartą per savaitę pareikšti savo nuomonę – tam jis turi penkis pasirinkimus, kurių kiekvienas turi skirtingą vertę. Labiausiai patinkančiam kūriniui reikėtų skirti 5 balus, mažiau patinkančiam – 4, da...
„Music.lt“ LT Top 30: Erica Jennings su daina „Black is the colour“ debiutuoja 3-ioje vietoje
0
0

Kiekvienas užsiregistravęs „Music.lt“ narys gali vieną kartą per savaitę pareikšti savo nuomonę – tam jis turi penkis pasirinkimus, kurių kiekvienas turi skirtingą vertę. Labiausiai patinkančiam kūriniui reikėtų skirti 5 balus, mažiau patinkančiam – 4, da...

Copyright 2001-2025 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.
Pasiūlė Daina Mėgsta
malia Desireless Voyage Voyage
 Desireless
 
4Blackberry Atomic Rooster Black Snake
 Atomic Rooster
 Skamba kaip liaudies daina su psichodeliniu užvalkalu. Labai gerai susiklauso.
einaras13 The Skys Lethal Kiss
 The Skys
 
Alvydas1 Andrew Lloyd Webber I Only Want To Say
 Andrew Lloyd Webber
 
Konditerijus Sonata Arctica Tallulah
 Sonata Arctica
 
Sahja Mango Žiemos pasaka
 Mango
 

Šiuo metu vertiname


The All-American Rejects The All-American Rejects
7,3

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Užsiregistruok ir vertink!

Artimiausi įvykiai

Kas vyksta?

  Daugiau

Pokalbių dėžutė

15:00 - WeeT
Atsinaujino LT TOP 30!
04:25 - einaras13
Nors su music'o administravimu man visados taip buvo – kadangi HTML ir panašių dalykų niekur kitur nepraktikuoju, tai tiesiog mokaisi iš kitų jau tinklalapyje esančių pavyzdžių ir viskas.
04:25 - einaras13
Šiaip, sukurti bazinį renginį (be jo aprašymo) yra ganėtinai paprasta (tiesa, iš duoto šablono neaišku, kokių matmenų norima iš didelės ir mažos nuotraukos). Bet gražiai pateikti aprašą reikia mokėti. Gerai, kad yra gerų pavyzdžių, be jų sunkiai.
04:23 - einaras13
Norėjau įkelti šiandien vyksiantį The Skys koncerto anonsą į music'ą, tai teko išpildyt seniai duotą pažadą pasimokyt renginius įkėlinėt. Damnit, yra ką paveikt, ypač kai ničnieko apie HTML neatsimeni.
00:45 - DjVaids
Victoria - Švyturys pasiūlykit top30
00:07 - 4Blackberry
Aš taip pat Nedraugausim.
23:55 - einaras13
Gavau Silentist kvietimą į draugus music'e. Būtent tada, kai aš pradėjau rimtai diskutuoti apie galimas jo besikartojančio neapdairaus elgesio pasekmes. Ne, nepriimsiu, Silentist, bet ačiū (o ir šiaip priėmimas į draugus music'e turi tik simbolinę prasmę)
23:51 - 4Blackberry
Ir žmonių blokavimas, beje, labai retai yra veiksmingas ar bent kiek produktyvus sprendimas.
23:20 - einaras13
Kai yra ne vienas ir ne du žmonės, kurie yra pasipiktinę tamstos elgesiu, galbūt problema ne visuose tuose žmonėse, o tamstoje? – klasikinis psichologinis klausimas, bet labai tinka šioje situacijoje.
23:19 - einaras13
Nu bet kaip gali būti sunku suprasti, kad tai nėra asmeninės atakos su kažkokiais piktais asmeniniais kėslais. Tai yra spaudimas, kylantis iš tamstos nuolatinio nusiženginėjimo music.lt taisyklėms ir neetiškumo.
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 2
  Neregistruotų vartotojų: 549
  Iš viso užsiregistravę: 73674
  Naujausias narys: edwardothu
  Šiandien apsilankė: 19988