Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)

Vėl parduodamų „Pompos“ marškinėlių kolekciją 90-aisiais kūrė ir rašytojas, žurnalistas bei etiketo konsultantas Giedrius Drukteinis

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Grupės archyvo nuotrauka.

Grupės archyvo nuotrauka.

Pirmoji lietuviško repo grupė „Pompa“ paskelbė, kad vėl pradeda prekiauti kultine savo marškinėlių kolekcija. Ją dar 1993 metais sukūrė Gintas Lapėnas, tapęs pripažintu grafikos dizaineriu bei ženklodaros specialistu, ir Giedrius Drukteinis, kurį dabar visi žino kaip garsų rašytoją, žurnalistą, lektorių bei etiketo konsultantą. 90-aisiais lietuviškos muzikos atlikėjų atributika buvo visiška naujovė, tad nenuostabu, jog stilingai atrodantys marškinėliai su „Pompos“ dainų pavadinimais ar teksto fragmentais buvo tiesiog graibstomi gausių grupės gerbėjų.

Prisimindamas tuos laikus G. Drukteinis prisipažino, kad idėja daryti „biznį“ – gaminti marškinėlius su atspaudais – kilo 1992-ųjų pabaigoje. „Aš tuomet buvau „Lietuvos Aido“ korespondentas, taigi, turėjau nemažai kontaktų užsakymams, o Gintas dirbo reklamos agentūroje dizaineriu ir turėjo kompiuterį! Tai buvo daug. Bet, svarbiausia, buvo ir intelektualinė sinergija, – prisiminė jis. – Iš pradžių pagaminome marškinėlius „Minoltai“, „Litimpeks“ bankui, „Lietuvos Aidui“, „Radiocentrui“, dar kažkam. Taip sistema pradėjo veikti. Bet, skirtingai nuo kitų užsakymų, „Pompos“ atributika buvo ypatinga, nes ją gaminome ne pagal išankstinį susitarimą, o savo pačių lėšomis.“

Pasak Giedriaus Drukteinio, lietuviškos pop muzikos skandalistų atributikos kolekcijos atsiradimą nulėmė virtinė palankiai susiklosčiusių aplinkybių. „Visų pirma mus įkvėpė „Pompos“ originalumas, sveikas humoro jausmas ir populiarumas. Antra – jau buvome atradę ir išbandę gamybiniame susivienijime „Dovana“ vieno žmogaus įsirengtą šilkografinę atspaudų dirbtuvę (gana primityvią palyginti su šiais laikais), kurioje dirbo dūmų ir dažų garų nebijojęs vaikinas, pravarde Karlsonas. Trečia – vienas mano draugas, šiuo metu žymus teisininkas, turėjo transporto priemonę – „Zaporožietį“, su kuriuo galėjom nuvažiuoti į „Utenos trikotažą“ įsigyti baltų marškinėlių. Ketvirta – aš turėjau aiškią viziją, o Gintas – technines galimybes paversti ją realybe. Nebuvo sunku sukurti ir prekės ženklą (nors kas tai per „žvėris“, tuomet niekas nežinojo). Pavadinimas „G&G Productions“ (kuriame buvo panaudotos mūsų vardų pirmosios raidės) skambėjo rūsčiai ir reikšmingai,“ – juokėsi jis.

„Pompos“ marškinėliai buvo parduodami per koncertus ir tuometinėse muzikos įrašų parduotuvėse konsignacijos pagrindais. „Labai gerai pamenu vieną prekybos vakarą Sporto rūmuose, Vilniuje, – pasakojo G. Drukteinis. – Gavome vietą, miglotai pažadėjome už ją susimokėti po koncerto. Apie kasos aparatus tais laikais niekas net ir negalvojo, mokėjimo kortelių irgi nebuvo, o PVM tuometinių lietuvių sąmonėje išvis neegzistavo. „Auksiniai laikai“ – viskas, ką pardavei, patekdavo tiesiai į kišenę. Kaip toje „Pompos“ dainoje: „Viskas tavo bosui!“. Minios žmonių, krūvos grynųjų, riksmai, keiksmai, malonios pažintys. Atvirai sakant, net nepamenu, ar su Sporto rūmais atsiskaitėme už vietos nuomą, spėju, kad ne. Ko gero, likome skolingi. Bet apie ateitį ar savo reputaciją anuomet irgi retas kas pagalvodavo.“

Už teisę naudoti dainų tekstus ir pavadinimus grupei „Pompa“ atiteko 90-aisiais įprastas atlygis – dėžė marškinėlių, kuriuos atlikėjai išsidalino tarpusavyje. Linksmai kvatodamas Giedrius Drukteinis prisiminė, kad anuomet buvo minčių ir apie mėsos konservų „Pompa pusryčiai“ gamybą, ir apie guminius grupės narių galvų antgalius ant pieštukų, dar kažką, bet jos taip ir liko neįgyvendintos…

„Nepamenu dabar, kiek ir kas iš to uždirbome. Spėju, kad likome skolingi spausdinimo aparato savininkui, Karlsonui, Sporto rūmams... Sykį grįžtant iš Utenos žiemą galiausiai sudaužėme ir tą patį „zapą“ – nors iki Vilniaus vis tiek nusikapstėme su dėže „maikių“. Tačiau atnešėme žmonėms ir pasauliui tikrą džiaugsmą – grupės „Pompos“ marškinėlius. „Limited Edition“! Kas iš tų pinigų, kai pagalvoji? Argi jie šiame gyvenime svarbiausi?“ – taip tuometinę patirtį įvertino G. Drukteinis.

Šiemet savo 30-metį mininti „Pompa“ apie atnaujinamą marškinėlių kolekcijos gamybą pranešė savo interneto svetainėje pompa.lt. Be Ginto Lapėno ir Giedriaus Drukteinio sukurtų modelių gerbėjams siūloma įsigyti ir visiškai naujo dizaino marškinėlius su Algio Kriščiūno sukurtu grupės logotipu.




Paskelbk naujieną

Susijusi informacija


  • Naudojant music.lt informaciją internete aktyvi nuoroda į www.music.lt yra būtina.
  • Naudojant music.lt informaciją radijo/televizijos eteryje, būtina paminėti, jog informaciją pateikia www.music.lt.
  • Užfiksavus pažeidimus bus kreipiamasi į atitinkamus teisėsaugos organus.


Peržiūrėta kartų: 551   Data: 2022-12-03
Esamas tekstas

Grupės archyvo nuotrauka.Pirmoji lietuviško repo grupė „Pompa“ paskelbė, kad vėl pradeda prekiauti kultine savo marškinėlių kolekcija. Ją dar 1993 metais sukūrė Gintas Lapėnas, tapęs pripažintu grafikos dizaineriu bei ženklodaros specialistu, ir Giedrius Drukteinis, kurį dabar visi žino kaip garsų rašytoją, žurnalistą, lektorių bei etiketo konsultantą. 90-aisiais lietuviškos muzikos atlikėjų atributika buvo visiška naujovė, tad nenuostabu, jog stilingai atrodantys marškinėliai su „Pompos“ dainų pavadinimais ar teksto fragmentais buvo tiesiog graibstomi gausių grupės gerbėjų.

Prisimindamas tuos laikus G. Drukteinis prisipažino, kad idėja daryti „biznį“ – gaminti marškinėlius su atspaudais – kilo 1992-ųjų pabaigoje. „Aš tuomet buvau „Lietuvos Aido“ korespondentas, taigi, turėjau nemažai kontaktų užsakymams, o Gintas dirbo reklamos agentūroje dizaineriu ir turėjo kompiuterį! Tai buvo daug. Bet, svarbiausia, buvo ir intelektualinė sinergija, – prisiminė jis. – Iš pradžių pagaminome marškinėlius „Minoltai“, „Litimpeks“ bankui, „Lietuvos Aidui“, „Radiocentrui“, dar kažkam. Taip sistema pradėjo veikti. Bet, skirtingai nuo kitų užsakymų, „Pompos“ atributika buvo ypatinga, nes ją gaminome ne pagal išankstinį susitarimą, o savo pačių lėšomis.“

Pasak Giedriaus Drukteinio, lietuviškos pop muzikos skandalistų atributikos kolekcijos atsiradimą nulėmė virtinė palankiai susiklosčiusių aplinkybių. „Visų pirma mus įkvėpė „Pompos“ originalumas, sveikas humoro jausmas ir populiarumas. Antra – jau buvome atradę ir išbandę gamybiniame susivienijime „Dovana“ vieno žmogaus įsirengtą šilkografinę atspaudų dirbtuvę (gana primityvią palyginti su šiais laikais), kurioje dirbo dūmų ir dažų garų nebijojęs vaikinas, pravarde Karlsonas. Trečia – vienas mano draugas, šiuo metu žymus teisininkas, turėjo transporto priemonę – „Zaporožietį“, su kuriuo galėjom nuvažiuoti į „Utenos trikotažą“ įsigyti baltų marškinėlių. Ketvirta – aš turėjau aiškią viziją, o Gintas – technines galimybes paversti ją realybe. Nebuvo sunku sukurti ir prekės ženklą (nors kas tai per „žvėris“, tuomet niekas nežinojo). Pavadinimas „G&G Productions“ (kuriame buvo panaudotos mūsų vardų pirmosios raidės) skambėjo rūsčiai ir reikšmingai,“ – juokėsi jis.

„Pompos“ marškinėliai buvo parduodami per koncertus ir tuometinėse muzikos įrašų parduotuvėse konsignacijos pagrindais. „Labai gerai pamenu vieną prekybos vakarą Sporto rūmuose, Vilniuje, – pasakojo G. Drukteinis. – Gavome vietą, miglotai pažadėjome už ją susimokėti po koncerto. Apie kasos aparatus tais laikais niekas net ir negalvojo, mokėjimo kortelių irgi nebuvo, o PVM tuometinių lietuvių sąmonėje išvis neegzistavo. „Auksiniai laikai“ – viskas, ką pardavei, patekdavo tiesiai į kišenę. Kaip toje „Pompos“ dainoje: „Viskas tavo bosui!“. Minios žmonių, krūvos grynųjų, riksmai, keiksmai, malonios pažintys. Atvirai sakant, net nepamenu, ar su Sporto rūmais atsiskaitėme už vietos nuomą, spėju, kad ne. Ko gero, likome skolingi. Bet apie ateitį ar savo reputaciją anuomet irgi retas kas pagalvodavo.“

Už teisę naudoti dainų tekstus ir pavadinimus grupei „Pompa“ atiteko 90-aisiais įprastas atlygis – dėžė marškinėlių, kuriuos atlikėjai išsidalino tarpusavyje. Linksmai kvatodamas Giedrius Drukteinis prisiminė, kad anuomet buvo minčių ir apie mėsos konservų „Pompa pusryčiai“ gamybą, ir apie guminius grupės narių galvų antgalius ant pieštukų, dar kažką, bet jos taip ir liko neįgyvendintos…

„Nepamenu dabar, kiek ir kas iš to uždirbome. Spėju, kad likome skolingi spausdinimo aparato savininkui, Karlsonui, Sporto rūmams... Sykį grįžtant iš Utenos žiemą galiausiai sudaužėme ir tą patį „zapą“ – nors iki Vilniaus vis tiek nusikapstėme su dėže „maikių“. Tačiau atnešėme žmonėms ir pasauliui tikrą džiaugsmą – grupės „Pompos“ marškinėlius. „Limited Edition“! Kas iš tų pinigų, kai pagalvoji? Argi jie šiame gyvenime svarbiausi?“ – taip tuometinę patirtį įvertino G. Drukteinis.

Šiemet savo 30-metį mininti „Pompa“ apie atnaujinamą marškinėlių kolekcijos gamybą pranešė savo interneto svetainėje pompa.lt. Be Ginto Lapėno ir Giedriaus Drukteinio sukurtų modelių gerbėjams siūloma įsigyti ir visiškai naujo dizaino marškinėlius su Algio Kriščiūno sukurtu grupės logotipu.


Siūlomas pataisytas variantas

Pastabos

 

Komentarai (0)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
Komentarų nėra. Būk pirmas!
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Susijusios naujienos

Seksualia provokacija tapęs grupės „Pompa“ vaizdo klipas „Kuti kuti“ šokiravo lietuviškų televizijų žiūrovus 90-aisiais
0
0

Prieš 30 metų Lietuvoje repo muziką išpopuliarinusi grupė „Pompa“ paskelbė dar vieną restauruotą savo vaizdo klipą „Kuti kuti“, kurio seksualūs vaizdai 1995-iais gerokai šokiravo drovesnius šalies televizijų žiūrovus, bet ypač pradžiugino visus gerbėjus. ...
Filmuojant maištingąjį grupės „Pompa“ vaizdo klipą „Mes jau nebe vaikai“ vos nekilo gaisras garsių rašytojų name
0
0

Šiemet 30-metį švenčianti lietuviško repo pradininkų grupė „Pompa“ restauravo ir paskelbė savo vaizdo klipą „Mes jau nebe vaikai“, kuris 90-aisiais sukėlė didžiulį ažiotažą Lietuvoje. Šiais laikais net sunku patikėti, kad šis maištingas kūrinys buvo patek...
Skandalingoji 90-ųjų grupė „Pompa“ išleis geriausių dainų plokštelę „Labai mallonu“
0
0

1992 metais išgarsėjusi pirmoji lietuviško repo grupė „Pompa“ šiemet išleis vinilinę plokštelę „Labai mallonu“, kurioje skambės daugelis garsiausių jos įrašų. Dabartiniams keturiasdešimtmečiams ar penkiasdešimtmečiams šis leidinys – tarsi kelionė laiko ma...

Copyright 2001-2025 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Šiuo metu vertiname


Steve Hackett Steve Hackett
8,4

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Užsiregistruok ir vertink!

Artimiausi įvykiai

Kas vyksta?

  Daugiau

Pokalbių dėžutė

19:50 - 4Blackberry
Bet, kaip suprantu, dabar prasidangino dalis ankstesnių komentarų.
17:52 - einaras13
Pavyko rast būdą patekt į PH diskusiją ir slowly one by one ištrinti visas įkeltas nuotraukas. Grįžau į 48 tūkstančius ir turime veikiantį PH profilį!
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
14:20 - 4Blackberry
Bet jo, jeigu anksčiau nebuvo laikas pasakyti, tai dabar laikas gal būtų... kad music.lt sistemą iš tiesų reikėtų visiškai naujai perdaryti...
14:18 - 4Blackberry
Wow, kiek čia pridirbai... Talentas Sveikinu aplenkus Sahją su taškais. Pasirodo, neįmanomi dalykai gali įvykti
14:14 - einaras13
Ir reitingo taškų sistema yra didelis no no.
14:14 - einaras13
Labai atsiprašau už music'o sulaužymą, tai buvo netyčia. Bet paaiškėjo, kad didelės rezoliucijos nuotraukos yra didelis no no.
14:13 - einaras13
Problema numeris du: panašu, kad reitingo taškai skaičiuojami pagal informacijos bitus (nepriklausomai nuo informacijos tipo). Tai dėl tų nuotraukų aš gavau kokius 120 tūkstančių reitingo taškų. Very concerning.
14:12 - einaras13
Okey, Hjustonai, mes turim fantastišką problemą. Norėjau įkelti smagių nuotraukų apie Peter Hammill. Neįvertinau jų rezoliucijos. Panašu, kad sulaužiau visą PH puslapį dabar. Serveris nepaveža tiek informacijos?
12:50 - 4Blackberry
Tai dronai, tai oro balionai... Jau net nebesinori niekur keliauti kai tokie dalykai vyksta Kas įdomu, kad ir Amerikoj skrydžiai tarp valstijų stringa, tarsi paraleliai, bet dėl kitų priežasčių. Bet visas pasaulis dabar dega, rodos.
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 0
  Neregistruotų vartotojų: 386
  Iš viso užsiregistravę: 73687
  Naujausias narys: Artura1988
  Šiandien apsilankė: 131683