Music.lt logo
TAVO STILIUS:
rock  /  heavy  /  alternative
pop  /  electro  /  hiphop  /  lt
Prisijunk
Prisimink / Pamiršau

Paprasčiausias būdas prisijungti - Facebook:

Prisijunk


Jau esi narys? Prisijunk:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:

Įprasta registracija:
Vartotojo vardas:
Slaptažodis: (bent 6 simboliai)
Pakartokite slaptažodį:
El. pašto adresas: (reikės patvirtinti)

ALBUMO RECENZIJA | Grupės „Autism“ albumas „Film Noir“ — lietuviškos post muzikos maloni subtilybė

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Autism. [asm. arch. nuotr.]

Autism. [asm. arch. nuotr.]

Mano intuicija ir nuo muzikos pertekliaus „priglušusios“ ausys sako, kad jei klausytojas turi intenciją ieškoti kažko įdomaus moderniojoje roko ar metalo muzikoje, reikia jam pirmiausia parodyti post muziką. Kodėl? Dvi priežastys: postrokas ar postmetalas gali pasiūlyti gan įvairią garsų ir harmonijų paletę bei kompozicijos yra nuoseklios, aiškios ir įtraukiančios. O išplaukiantis rezultatas: kūrinio imlumas įvairioms interpretacijoms bei savaiminis įsijautimas į kompoziciją. Turiu pripažinti, kad aš roko ir sunkiosios muzikos „evoliucinio medžio“ vystymosi eigą pamečiau kažkur ties 1980-aisiais, tai post muzikos klausymo patirtis yra nykstamai maža. Tačiau dar jauno kolektyvo „Autism“ albumas „Film Noir“, kuris šių metų vasario 20-ąją pasirodys ir rinkoje, mane privertė apmąstyti visas turėtas post muzikos klausymo patirtis ir padaryti išvadą, kad post muziką iki tol aš nepelnytai savo įsitikinimuose spraudžiau į daug siauresnį tarpelį, negu ji išties apima.

„Film Noir“ sudaro septynios kompozicijos. Tai aš pasisakysiu apie kiekvieną atskirai dabar.

„Alive and Torn“ — įžanginis numeris iš techninės, atlikimo pusės yra paprastas kaip du kart du. Labai jau lėtūniškas ir sausas postrokas, kuris nesuintriguoja, bet tas skambesys kiek bando užmegzti kontaktą su klausytojo pasąmone, tačiau kūrinys per trumpas, kad tas ryšys būtų sukurtas.

„In Anger“ — va čia jau galingas post metalas, turbūt pats grėsmingiausias skambesys visame albume. Daug labiau veža. Ir „In Anger“ parodo, kad statiškoje muzikinėje temoje dinamiškai kaitaliojant skambesio niuansus, t.y. įjungiant vis kitokį elektrinės gitaros rifą ir pan., muzikinė stilistika truputį atitrūksta nuo post ir artėja prie stoner'io. Gitarų efektingas darbas ir tas balansas tarp minėtųjų stilių yra intriguojantis, truputį subtilus ir įtraukiantis.

„Humanity — Crescendo“ mano ausis užfiksuoja dar vieną stilistinį niuansą. Įžangoje gitara skamba taip klasiškai ir maloniai toje švelniai progresyvioje boso-būgnų temoje, kad man pradėjo iškart asocijuotis su kai kuriais „Wishbone Ash“ (8-ajame dešimtmetyje pasižymėjusios gitarinio progresyviojo roko grupės) motyvais. Vėliau tą progresyvo šmėklą prigesina grįžimas į sunkių rifų teritoriją, nors bosinė gitara kai kuriose vietose vinguriuoja taip įdomiai, kad natūraliai kyla visokios progresyvinės asociacijos. Sunkesnėse vietose, kaip jau minėta, išlieka toks post-stoner hibridas.

„Brittle Bones“ įžanga žada grynaveislį postroką / postmetalą, tačiau ties antrosios minutes pabaiga vėl prasideda dinaminiai gitaros ir boso žaismai, ir po to vėl grįžimas į pamiltąją post‘inę statiką. Užsklandoje girdimi balsai, riksmai, įveda niūrumo iš emocionaliosios pusės. Tokia šiaurietiška skambesio melancholija. Jei „In Anger“ ir „Humanity — Crescendo“ būta kiek daugiau pakilumo ir pozityvumo, tai čia daugiau tokio virtualaus purvo, negatyvo.

„Your Loudest Sound is Change“ vėlgi atsiranda balansavimas tarp kelių stilių, negatyvas nunaikinamas daug pakilesniu elektrinės gitaros skambesiu. Daug patogiau jį lyginti su „Humanity — Crescendo“. Nors gal penktasis numeris skambesio dinamika ir gyvumu perspjauna bet kurią kitą albumo kompoziciją.

„918“ įžangos skambesys įdomus, pilnas keistos emocijos ir ekspresijos. Ir šitie disonansai niekur nepabėga visos kompozicijos metu, todėl „918“ tikriausiai būtų ekscentriškiausias viso albumo numeris. Stipriųjų ir ramiųjų dalių kaitaliojimasis ir kontrastas palieka įspūdį, kartais išliekamasis efektas daug stipresnis lėtame skambesyje negu greitame.

Na ir uždarome viską su tituline kompozicija „Film Noir“. Tai turbūt pats post‘iškiausias daiktas šiame albume, emocija išlaikyta ilgesingame, lėtame minore ir po laipsniško priartėjimo prie pirmosios kulminacijos stoja antroji kompozicijos dalis, kurioje pagrindinė tema skamba aštriai ir negatyviai. Jei kuris nors motyvas iš šio albumo ir būtų skirtas vaikų gąsdinimui, tai neabejotinai būtų „Film Noir“ antroji kūrinio pusė. Kulminacija pasiekiama lygiai tokia pat kaip ir pirmąjį kartą, tačiau toks konstrastavimas išlaikė kūrinį tiek post‘išką, tiek įdomų.

Galima padaryti keletą bendrų išvadų apie visą albumą. Pirmiausia, šitas postrokas ar postmetalas nėra jau toks paprastas, čia kartais išeinama į tam tikras „paraštes“, daugiausia galima justi stoner, bet vietomis kyla ir progressive, ir alternative, ir doom asociacijos, taigi, darbas yra stilistiškai gan įvairialypis. Antra, kalbant apie klausytojo emocinius patyrimus keliaujant per albumą, tai yra gan keistokas nuotaikų kompleksas. Nors idėjiškai šitas albumas turėjo apimti gan negatyvių atspalvių spektrą, neišvengiamai buvo pasiekiami ir pakilūs momentai. Tiesa, gitarinio skambesio specifika tam tikroms natoms skambėti itin džiaugsmingai vis tik neleido. Trečia, albume pakankamai daug įvairių kitimų, dinamikos ir statikos konfrontacijų. Ir man yra daug patogiau šitą albumą narstyti po kompoziciją atskirai negu kaip visumą bendrai, nes tada daug geriau jaučiu skirtumus. Klausydamas visą albumą ištisai tu pradedi prarasti koordinaciją, kartais tame post-roke netgi „paskęsti per daug“, o vat jei įsiklausai į atskirą kompoziciją, geriau pajauti jos svarbiausius akcentus. Todėl ir kitiems klausytojams rekomenduoju geriau paklausyti atskiromis porcijomis.

Na ir vis tiek, nebūčiau aš, jei nepareikščiau savo kuklios subjektyvios nuomonės, kad trys mano mėgstamiausios kompozicijos šiame albume yra „Film Noir“, „918“ ir „Humanity — Crescendo“.

Galų gale, „Autism“ man sugrąžino norą kiek labiau pasidomėti post-muzika, paieškoti panašių variacijų. Šis albumas parodė, kiek daug skirtingų atspalvių gali būti postrokiškame skambesyje. Vertinu šį albumą labai gerai, rekomenduotina išgirsti ir belieka tik pasidžiaugti, kad tokios kūrybos mūsų kraštuos atsiranda.

Albumo recenziją parengė Einaras Sipavičius.







Susijusi informacija


  • Naudojant music.lt informaciją internete aktyvi nuoroda į www.music.lt yra būtina.
  • Naudojant music.lt informaciją radijo/televizijos eteryje, būtina paminėti, jog informaciją pateikia www.music.lt.
  • Užfiksavus pažeidimus bus kreipiamasi į atitinkamus teisėsaugos organus.

Gairės


 albumo recenzija

Šaltinis: Music.lt   Peržiūrėta kartų: 2039   Data: 2017-02-22
Esamas tekstas

Autism. [asm. arch. nuotr.]Mano intuicija ir nuo muzikos pertekliaus „priglušusios“ ausys sako, kad jei klausytojas turi intenciją ieškoti kažko įdomaus moderniojoje roko ar metalo muzikoje, reikia jam pirmiausia parodyti post muziką. Kodėl? Dvi priežastys: postrokas ar postmetalas gali pasiūlyti gan įvairią garsų ir harmonijų paletę bei kompozicijos yra nuoseklios, aiškios ir įtraukiančios. O išplaukiantis rezultatas: kūrinio imlumas įvairioms interpretacijoms bei savaiminis įsijautimas į kompoziciją. Turiu pripažinti, kad aš roko ir sunkiosios muzikos „evoliucinio medžio“ vystymosi eigą pamečiau kažkur ties 1980-aisiais, tai post muzikos klausymo patirtis yra nykstamai maža. Tačiau dar jauno kolektyvo „Autism“ albumas „Film Noir“, kuris šių metų vasario 20-ąją pasirodys ir rinkoje, mane privertė apmąstyti visas turėtas post muzikos klausymo patirtis ir padaryti išvadą, kad post muziką iki tol aš nepelnytai savo įsitikinimuose spraudžiau į daug siauresnį tarpelį, negu ji išties apima.

„Film Noir“ sudaro septynios kompozicijos. Tai aš pasisakysiu apie kiekvieną atskirai dabar.

„Alive and Torn“ — įžanginis numeris iš techninės, atlikimo pusės yra paprastas kaip du kart du. Labai jau lėtūniškas ir sausas postrokas, kuris nesuintriguoja, bet tas skambesys kiek bando užmegzti kontaktą su klausytojo pasąmone, tačiau kūrinys per trumpas, kad tas ryšys būtų sukurtas.

„In Anger“ — va čia jau galingas post metalas, turbūt pats grėsmingiausias skambesys visame albume. Daug labiau veža. Ir „In Anger“ parodo, kad statiškoje muzikinėje temoje dinamiškai kaitaliojant skambesio niuansus, t.y. įjungiant vis kitokį elektrinės gitaros rifą ir pan., muzikinė stilistika truputį atitrūksta nuo post ir artėja prie stoner'io. Gitarų efektingas darbas ir tas balansas tarp minėtųjų stilių yra intriguojantis, truputį subtilus ir įtraukiantis.

„Humanity — Crescendo“ mano ausis užfiksuoja dar vieną stilistinį niuansą. Įžangoje gitara skamba taip klasiškai ir maloniai toje švelniai progresyvioje boso-būgnų temoje, kad man pradėjo iškart asocijuotis su kai kuriais „Wishbone Ash“ (8-ajame dešimtmetyje pasižymėjusios gitarinio progresyviojo roko grupės) motyvais. Vėliau tą progresyvo šmėklą prigesina grįžimas į sunkių rifų teritoriją, nors bosinė gitara kai kuriose vietose vinguriuoja taip įdomiai, kad natūraliai kyla visokios progresyvinės asociacijos. Sunkesnėse vietose, kaip jau minėta, išlieka toks post-stoner hibridas.

„Brittle Bones“ įžanga žada grynaveislį postroką / postmetalą, tačiau ties antrosios minutes pabaiga vėl prasideda dinaminiai gitaros ir boso žaismai, ir po to vėl grįžimas į pamiltąją post‘inę statiką. Užsklandoje girdimi balsai, riksmai, įveda niūrumo iš emocionaliosios pusės. Tokia šiaurietiška skambesio melancholija. Jei „In Anger“ ir „Humanity — Crescendo“ būta kiek daugiau pakilumo ir pozityvumo, tai čia daugiau tokio virtualaus purvo, negatyvo.

„Your Loudest Sound is Change“ vėlgi atsiranda balansavimas tarp kelių stilių, negatyvas nunaikinamas daug pakilesniu elektrinės gitaros skambesiu. Daug patogiau jį lyginti su „Humanity — Crescendo“. Nors gal penktasis numeris skambesio dinamika ir gyvumu perspjauna bet kurią kitą albumo kompoziciją.

„918“ įžangos skambesys įdomus, pilnas keistos emocijos ir ekspresijos. Ir šitie disonansai niekur nepabėga visos kompozicijos metu, todėl „918“ tikriausiai būtų ekscentriškiausias viso albumo numeris. Stipriųjų ir ramiųjų dalių kaitaliojimasis ir kontrastas palieka įspūdį, kartais išliekamasis efektas daug stipresnis lėtame skambesyje negu greitame.

Na ir uždarome viską su tituline kompozicija „Film Noir“. Tai turbūt pats post‘iškiausias daiktas šiame albume, emocija išlaikyta ilgesingame, lėtame minore ir po laipsniško priartėjimo prie pirmosios kulminacijos stoja antroji kompozicijos dalis, kurioje pagrindinė tema skamba aštriai ir negatyviai. Jei kuris nors motyvas iš šio albumo ir būtų skirtas vaikų gąsdinimui, tai neabejotinai būtų „Film Noir“ antroji kūrinio pusė. Kulminacija pasiekiama lygiai tokia pat kaip ir pirmąjį kartą, tačiau toks konstrastavimas išlaikė kūrinį tiek post‘išką, tiek įdomų.

Galima padaryti keletą bendrų išvadų apie visą albumą. Pirmiausia, šitas postrokas ar postmetalas nėra jau toks paprastas, čia kartais išeinama į tam tikras „paraštes“, daugiausia galima justi stoner, bet vietomis kyla ir progressive, ir alternative, ir doom asociacijos, taigi, darbas yra stilistiškai gan įvairialypis. Antra, kalbant apie klausytojo emocinius patyrimus keliaujant per albumą, tai yra gan keistokas nuotaikų kompleksas. Nors idėjiškai šitas albumas turėjo apimti gan negatyvių atspalvių spektrą, neišvengiamai buvo pasiekiami ir pakilūs momentai. Tiesa, gitarinio skambesio specifika tam tikroms natoms skambėti itin džiaugsmingai vis tik neleido. Trečia, albume pakankamai daug įvairių kitimų, dinamikos ir statikos konfrontacijų. Ir man yra daug patogiau šitą albumą narstyti po kompoziciją atskirai negu kaip visumą bendrai, nes tada daug geriau jaučiu skirtumus. Klausydamas visą albumą ištisai tu pradedi prarasti koordinaciją, kartais tame post-roke netgi „paskęsti per daug“, o vat jei įsiklausai į atskirą kompoziciją, geriau pajauti jos svarbiausius akcentus. Todėl ir kitiems klausytojams rekomenduoju geriau paklausyti atskiromis porcijomis.

Na ir vis tiek, nebūčiau aš, jei nepareikščiau savo kuklios subjektyvios nuomonės, kad trys mano mėgstamiausios kompozicijos šiame albume yra „Film Noir“, „918“ ir „Humanity — Crescendo“.

Galų gale, „Autism“ man sugrąžino norą kiek labiau pasidomėti post-muzika, paieškoti panašių variacijų. Šis albumas parodė, kiek daug skirtingų atspalvių gali būti postrokiškame skambesyje. Vertinu šį albumą labai gerai, rekomenduotina išgirsti ir belieka tik pasidžiaugti, kad tokios kūrybos mūsų kraštuos atsiranda.

Albumo recenziją parengė Einaras Sipavičius.




Siūlomas pataisytas variantas

Pastabos

 

Komentarai (2)

Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI
Suraskite ir pridėkite norimus kūrinius, albumus arba grupes:


Patvirtinti
einaras13
2017 m. vasario 22 d. 21:39:54 2017-02-22 21:40:11
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Gal klausant šio kūrinio vieno toks efektas ir susidaro, bet man visas albumas buvo tokia emocijų užkrova, nes post muzika ir skirta kirsti emociniame lygmenyje. O Autism tai padarė net labai sėkmingai.


____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
Atsakyti
KastisG
2017 m. vasario 22 d. 07:21:26
Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

"Brittle Bones" perklausiau nežiūrėdamas klipo. Taip užsileidau su mintimi "ai, nu gerai, paklausom..." Žinot ką? Kraupiausia, ką esu girdėjęs pastaruoju metu... Šiurpas nugara bėgiojo praktiškai visą kūrinį. Jeigu menas turi šokiruoti, uždavinėti klausimus ir audrinti vaizduotę - tai čia pilnas komplektas visų jausmų ir pajautų... brrr... kaip... kaip gerai! Nerealiai! Nurovė stogą man...


____________________
In order to stay sane I always like to remember the soul of the night as I stare in to the eyes of a new day.
Atsakyti
Susijusi muzika: pasirinkti
PERŽIŪRĖTI
RAŠYTI

Susijusios naujienos

Tamsaus post-metal žanro atstovai „Aortes“ pristato pirmąjį singlą „Devouring gloom“ iš 2023 m. pavasarį išleidžiamo to paties pavadinimo albumo
1
0

Tamsaus post-metal žanro atstovai „Aortes“ (prieš tai vadinosi Autism) šiandien pristato pirmąjį singlą „Devouring gloom“ iš 2023 metų pavasarį išleidžiamo to paties pavadinimo albumo.
RENGINIO RECENZIJA | „Elder“ — muzika ir tik muzika!
1
0

Daug kas sutiks, jog „Elder“ yra vienas svarbiausių šio dešimtmečio stoner metal žanro reiškinių. Su albumais „Dead Roots Stirring“ (2011 m.) ir „Lore“ (2015 m.) grupė įgijo žinomumą pasauliniu mastu ir užsitarnavo savo kaip vienų svarbiausių šio m...
RENGINO RECENZIJA | Sunkioji melancholija „Kablyje“: „Trna“, „Autism“, „Show Me A Dinosaur“ (+ FOTO GALERIJA)
1
0

Paskutinysis kovo sekmadienis palydėtas melancholiškai su sunkiąja muzika, kurios gretas atstovavo „Trna“, „Autism“ ir „Show Me A Dinosaur“. Tad sveiki atvykę į paslaptingąją šventę, kur vos įžengus pro duris esate pažymimas ryškiu Iliuminatų ženklu (nenu...
Kovo 31 dieną Vilnių drebins trys post-metalo grupės
0
0

Paskutinę Kovo dieną Vilniuje, klube „Kablys“, įvyks sunkaus ir atmosferinio metalo vakaras, kurio metu savo naują albumą „Have You Found Peace? “ pristatinės vilniečiai „AUTISM“. Prie jų taip pat prisijungs lietuvių publikai neblogai pažįstami „SHOW ME A...

Copyright 2001-2024 music.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti be autorių sutikimo draudžiama.

Šiuo metu vertiname


Atalyja Atalyja
7,2

Patinka? Spausk ir pridėk prie mėgstamų!

Užsiregistruok ir vertink!

Artimiausi įvykiai

Kas vyksta?

  Daugiau

Pokalbių dėžutė

21:18 - Silentist
tai Luktelk ar Lukterėk?
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
15:00 - WeeT
Atsinaujino LT TOP 30!
20:19 - Silentist
Richardo Tandy (ELO) klaviatūrų paletė buvo svarbi grupės garso sudedamoji dalis, ypač albumuose „A New World Record“, „Out of the Blue“, „Discovery“ ir „Time“.
15:00 - WeeT
Atsinaujino TOP 40!
20:54 - Silentist
Nebalsuoju ltpoptop jeigu daug daininkiu gali persivadinti AS NORIU BUTI ADELE, tia geriau nueinu pas Adele ir prabalsuoju
19:22 - einaras13
Tai 10 balų sistema daug universalesnė nei 5. Be to, jau dabar aktyvumas yra mažokas, grįžus prie penkiabalės sistemos bus labai daug dainų, kurios gauna nulį. Iškritimas bus randomizuotas, o ne žmonių apspręstas.
19:21 - einaras13
Tai, kad tamsta nerandi už ką balsuot, dar nėra argumentas daryti visiems taikomas balsavimo taisykles. Be to, juk žinai, jog nebūtina balsuot už viską, gali duot 10, 9, 8, 7 ir 6, likusių penkių balų nebūtina paskirti.
19:05 - Stripped
Jau kuris laikas nebebalsuoju LT top 30, nes negaliu išrinkti 10 variantų, o balsuoti už beleką nenoriu. Lietuviai nesukuria tiek gerų dainų, o jei ir sukuria tai čia nepatenka. Siūlau mažinti iki 5 pasirinkimų
15:00 - WeeT
Atsinaujino LT TOP 30!
Daugiau  

Informacija

  Šiuo metu naršo narių: 1
  Neregistruotų vartotojų: 3306
  Iš viso užsiregistravę: 73352
  Naujausias narys: nofavowuhd
  Šiandien apsilankė: 169889