
Gyvenimas žiaurus ir negailestingas, kaip ir visos šitos per daug įdomios grupės, iškepusios tiek daug albumų, kad bijai, jog neužteks gyvenimo jų visų suvalgyti. Galbūt būtų lengviau jei nebūtų naujos muzikos, kurią irgi norisi peržvelgti. Senų grupių (nors, tiksliau, senų dainų) sunku klausytis, nes jų klausantis visada jautiesi lyg persikeltum į praeitį, o gyventi vis tiek reikia dabartimi, tad gaunasi tokia nemaloni priešprieša. Mes bandome eliminuoti viską, kas mums kelia nepatogumą. Bet kai kurių nepatogumų galbūt reikia – tiesiog priimti, kad nepatogu, ir tęsti. Ir galiausiai, gal nieko blogo yra gyventi šiek tiek praeitimi, jei su saiku.
Muzikai šiandien turime chronologiškai pagal šią tvarką išsidėsčiusias dainas: 1983 – 2003 – 2020, kurias beveik visas skiria po 20 metų. Pradedu nuo Marillion – Script for a Jester‘s Tear iš debiutinio 1983 m. albumo tokiu pačiu pavadinimu, pagal kurią ir buvo įkvėptas šio dienoraščio pavadinimas ir tematika. Komentarų nelabai turiu, apart to, kad šios dainos klausymo pasirinkimas (ir kitų vėliau) atspindi mano praeitos savaitės nuotaikas, tiesiog reikia klausytis... Ir pažiūrėti į šiuos žodžius:
„So here I am once more In the playground of the broken hearts One more experience, one more entry in a diary, self-penned Yet another emotional suicide Overdosed on sentiment and pride Too late to say I love you Too late to restage the play Abandoning the relics in my playground of yesterday“
Mes gyvename audroje, ir gyvename dėl prošvaisčių, dėl trumpalaikių šviesos interliudijų šioje nesibaigiančioje griausmingoje tamsos simfonijoje. Kažkaip į galvą kyla gyvenimo jūroje vaizdiniai. Turbūt dalinai ir su music‘iečių įtaka, ir dėl žiūrėto serialo epizodo. [Spoiler starts] „Outlander“ trečiojo sezono paskutinėje serijoje, Klerė ir Džeimis plaukia tuo pačiu laivu Atlanto vandenyne, tačiau staiga prasideda stipri audra. Džeimis kartu su kitais įgulos nariais desperatiškai bando suvaldyti laivo vairą, tik Džeimis bando dar ir apsaugoti Klerę, įtikinti slėptis į kajutę. O Klerė, būdama užsispyrusi, ir būdama gydytoja, ieško sužeistų įgulos narių, kad galėtų padėti. Staiga jie abu atsisuka ir pamato milžinišką, kataklizminio dydžio bangą, visiškai jau šalia. Tą trumpą akimirką jie tik spėja vienas į kitą pažiūrėti, suvokdami, kad tuoj mirs. Banga praryja juos visus. Tik kažkaip, Džeimis vis tiek sugeba išgelbėti Klerę, kai ji grimzta į vandenyno dugną, ir išplukdo juos abu į paviršių. Jie laikosi už laivo nuolaužos (scena iš tikrųjų primena „Titaniką“). Stebuklo ir likimo dėka, jie atbunda ir sužino, kad bangos juos išmetė Amerikos pakrantėje. Šis įvykis suartina juos dar labiau, nei viskas, ką jie iki šiol išgyveno. [Spoiler ends] Įsivaizduoju gyvenimą kaip tokį plaukimą audringoje jūroje, kuri talžo tavo laivą į visas puses, o tu visąlaik bijai, kad vanduo nudauš tave, prievarta pasiims tave kartu su laivo nuolaužomis, paliks sužalotą, nubrozdintą, atims sąmonę. Tai nuolatinė kova su nenumalšinamomis bangomis, nuolatiniu nerimu ir baime. Kiekvienas išgyvenimas – tai nedidelė pergalė, kurią švenčiame. Bet ar kada nors bus laimėtas karas? Kai mes mirštame (literaliai), galbūt atgimstame kitai kovai, ir taip tęsiasi šitas ciklas. Bet galbūt, tik galbūt, vieną dieną numirę mes susijungsime su šaltiniu, iš kurio atėjome, ir į kurį turime sugrįžti. Bent jau aš taip įsivaizduočiau pergalę.
Norėčiau įdėti kokią nors dainą su laivo motyvu, kaip Genesis – Your Own Special Way, kuri gal labiau atspindėtų „Outlander“ scenarijų. Bet ji neturi tos energijos įkrovos ir neatspindi mano nuotaikų, tad paliksiu ją nuošalėje. Vietoj to dalinuosi Gazpacho – Sea of Tranquility iš debiutinio albumo „Bravo“ (2003 m.), kuri gal nėra pati įspūdingiausia daina iš pirmo klausymo, bet Gazpacho mane patraukė savo sluoksniais, kurie tikrai jaučiasi „Bravo“ albumo dainose, ir tie sluoksniai taip pat apima tikrai gražius dainų žodžius, kuriuos taip ir knieti pabandyti paversti. Vokalisto balsas yra toks banguojantis, tarsi rami jūra. Pasiklausius daugiau išgirdau netgi aliuziją į Depeche Mode su tuo tamsiu haunting sintezatoriaus skambesiu, ir Dave Gahan vokalą – ypač su šiais ašiniais dainos žodžiais:
„Nobody, nobody will ever love like I do, Nobody, nobody will ever love you like I do“
Skirtumas tarp optimistų ir pesimistų tas, kad optimistams gyvenimas iš esmės šviesus su tamsos akimirkomis, o pesimistams tamsus su šviesos akimirkomis. Aukso viduriuko čia nerasta. Aš niekada negerbiau pesimizmo, nes net kai aš buvau pesimistė, nemėgau to apie save. Pesimizmas duoda mažai naudos, stabdo progresą. Jis kaip ir ta banga – stengiasi tave praryti. Optimizmas, jeigu nepersipina su idealizmu, gali duoti naudos. Bet jo trūkumas tas, kad optimizmas gali padaryti tave kvailiu ir juokdariu pasaulyje, vedamame pesimizmo. Tačiau kažkas turi užimti juokdario rolę, net jei ir nenori, kad iš jo visi juoktųsi. Čia galvoje iškyla 2019 m. filmas „Joker“ (puikus filmas, beje, kuris yra pavyzdys, kaip turi būti rašomas antagonistinis herojus, kuriam tu nepritari, bet gali suprasti, įžvelgdamas savo paties tamsiąją pusę). Tačiau aš jokiu būdu nenorėčiau tapatintis su Joker‘iu. Iš tikro tai nežinau, su kokiu norėčiau, nes neturiu savo herojų. Gyvenimas išmoko, kad net ir žmogus, kurį gali laikyti sau artimiausiu ir nekalčiausiu, vieną dieną gali durti tau į nugarą, ar paaiškėti, kad jis ne tas, kuo dėjosi esantis. Bet nei vienas iš mūsų nėra apsaugotas nuo tapimo žmogumi, kokį patys smerkiame. Neretai mes turime tų pačių savybių, to net nematydami. Mes visi esame hipokritai. Ir gyvenime esame kiekvienas už save. Bet tai nėra blogai, kai dėl to tampame labiau įsižeminančiais, nepriklausomais, pilnaverčiais individais. O vienišumas yra butaforija. Teatras neapsieina be butaforijų. Mes niekada nesame iš tikro vieni – nei kai paliekame teatro sceną, nei ant jos. Nei vieną momentą.
Pabaigai, kaip ir žadėta, daina iš 2020 m., iš R&B karaliaus The Weeknd. Pastaruoju metu labai daug jo dainų klausiau (kas yra pavojingas žaidimas su ugnimi, nes po kurio laiko žiūri, kad pradeda tave gramzdinti į melancholiją), todėl reikėjo laiko apsispręsti dėl vienos dainos parinkimo. Vis dėlto širdis gravituoja link „After Hours“, kurią aš galimai dėčiau į mėgstamiausios The Weeknd dainos vietą. Čia vėlgi, nėra daug ko pasakyti, tik įsiklausyti.
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
Pasiūlė | Daina | Mėgsta | |||
malia | ![]() Rednex |
||||
Silentist | ![]() Luciano Pavarotti |
||||
DjVaids | ![]() Barbra Streisand |
||||
Sahja | ![]() Bad Boys Blue |
||||
PLIKASS | ![]() 30 Seconds to Mars |
||||
Alvydas1 | ![]() STAM1NA Ačiū Sahja, pastebėjau. Juokauju, Stam1na mano radare jau seniai |
2025 m. liepos 30 d. 11:16:11
Dėl istorinių žinių tai taip, žinoma, kad reikia. Nors kažkuriuo metu anksčiau irgi galvojau, kam to reikia, nes dabar neaktualu. Bet vis dėlto reikia, nes istorinis kontekstas padeda geriau suprasti dabarties peripetijas. Lygiai tas pats prinicipas su blogio pažinimu, kad suprastum ir labiau vertintum gėrį. O su muzika yra kiek kitaip. Nors ir sutinku, man taip pat lengviau atrasti bendrų dalykų su senesne muzika daug dažniau, bet dalykas tas, kad ne visada ta muzika dabarties kontekste veikia. Savam pasaulyje taip, nes jame gali daryti ką nori, o išoriniame pasaulyje ne visada - tik jei pasiseka pasidalinti su bendraminčiais. Klubuose ar baruose irgi vis rečiau seną muziką išgirsi, o man to būtent, regis, norėtųsi. Tik čia reikėtų tiesiogiai į praeitį keltis ir dar ir gyventi ne Lietuvoje galbūt. Ir čia jo, irgi pasakysiu: nieko nepadarysi.
Misplaced Childhood bandžiau klausytis, bet irgi kol kas neimponuoja labai. Aš dar tik pradedu daugiau nagrinėti Marillion kūrybą. O Silentist vertimas gerai, bet norėtųsi, kad ir sulygiuotų, kad įmanoma būtų skaityti :D
Palinkėsiu daugiau The Weeknd paklausyti, nors su tokiu nedideliu įspėjimu neperdozuoti :D
Banglentė vietoje laivo irgi įdomi mintis. Tik tiek, kad ant jos nieko daugiau negali sutalpinti apart savęs, o laive tu dar su savimi gali turėti kitus dalykus - visą savo gyvenimo krovinį, kas tampa dar didesniu išbandymu jį visą išsaugoti. Nors plaukimas be nieko patinka tuo, nes suponuoja, kad visą savo krovinį paleidai, o tas atsirišimas nuo žmonių ir objektų yra kaip ir gyvenimo siekiamybė. Žodžiu, užskaitau idėją 👍(beje dabar greičiausiai matosi kitokie emojis, nes nebeturiu senų po edzkaa bandymų keisti redaktorių :D)
____________________
Kas tau skirta visada ras kelią pas tave.
2025 m. liepos 30 d. 02:21:58
Nejaučiu jokios panašios į išsakytą priešpriešą apie praeities muzikos klausimą. Čia nėra taikoma tiesiogiai tau, bet žinau žmonių, kurie nesupranta to žvalgymosi į praeitį, nesupranta, kodėl žmogui reikia bazinių istorijos žinių, ir su jais man nėra lengva atrasti ryšį. Man praeitis yra tiesiog įdomu, vien jau tai yra didelis motyvatorius, jau nekalbant apie tą universalią, bet teisingą klišę, kad iš praeities žinojimo gimsta gebėjimas orientuotis dabartyje. O jei grįžtant prie specifiškai muzikos: aš tiesiog praeities muzikoje daug dažniau atrandu mano ausiai ir dūšiai artimus darbus. Man naujos muzikos reikia prasukti daug daugiau, kad atrasčiau sau kažką artimo. Todėl man kaip tik naujos muzikos klausymas yra didesnis dvasinis išbandymas. Ai, ir jau susitaikiau, kad nieko nespėju ir niekada nespėsiu perklausyti. Cituojant savo paties parašą, nieko nepadarysi (dėkoju Kurtui Vonegutui, kad įkalė į mane šią nuostabią frazę).
Script For A Jester's Tear ir apskritai visas debiutinis Marillion albumas yra tiek lyrinė, tiek muzikinė pergalė. Nors daug kas sako, kad Misplaced Childhood ir Clutching At Straws yra geresni Fish eros albumai, bet man jie niekaip neatsiveria (daugiau neatsiveria muzikiniu lygiu negu lyriniu), o Script prabilo artimu balsu per pirmą perklausą, pamilau nuo pat pradžių ir iki šiol tai yra mano mėgstamiausias Marillion albumas. Man tik įdomu, iš kur Silentist iškrapštė šitą vertimą, nes music'e jo tai nematau. Būtų įdomu jį įkelti ir turėti.
Apie Gazpacho jau nebesikartosiu, diskutavom prie Bravo albumo, o The Weeknd aš irgi daug klausau. Tiesa, mano fokusas buvo nukreiptas specifiškai į naująjį albumą, norėjau jį suprasti, nes keli singlai mane užkabino, tad įkritau į tą triušių irštvą (rabbit hole). Nors norėčiau ateityje truputį geriau susipažinti su ankstesniais šį atlikėją išpopuliarinusiais darbais, turiu nuojautą, kad praleidžiu nemažai gerų contemporary pop/R&B deep cut'ų.
Simpatiškas tas vaizdinys apie gyvenimą kaip nuolatinį jūros bangų talžymą ir pomirtinį gyvenimą kaip išplaukimą į ramią sausumą. Šitas vaizdinys veikia net jei netiki pomirtiniu gyvenimu (kas tinka man), nes akinanti tyla / nebūtis yra maksimaliai ramus dalykas. Bet aš pagražinsiu šį vaizdinį (irgi ta pati buvimo optimistu nuodėmė) ir sakysiu, kad tu per bangas nardai su banglentė ir kiekviena banga (išbandymas) ilgalaikėj perspektyvoj virsta dar vienu vertingu nuotykiu šiame ilgame daug dešimčių metų trunkančiame pasiplaukiojime.
Ir taip, pesimizmas, trumpai tariant, yra fu.
Kaip Miranda Priestly pasakytų, that's all.
____________________
„Nieko nepadarysi“ - Kurtas Vonegutas
2025 m. liepos 29 d. 14:10:49
Cia kaip buvo isversta:
Štai jau ir aš tarp žaidėjų sudaužytų širdžių aikštėje.
Dar viena patirtis, dar vienas įrašas dienoraštyje, mano paties,
Dar viena emocinė savižudybė pardozavus savigarbos ir jausmų.
Sakyt, kad tave myliu jau per vėlu, kaip ir iš naujo statyt pjesę, deja
Senus žaislus palikus vakar dienos smėlio dėžėje.
Nesiseka su sūpuoklėmis, neatsigriebiu ir karuselėje
Nesiseka su sūpuoklėmis, neatsigriebiu ir karuselėje
Per daug, per staiga, per toli, per vėlu, - žaidimas baigėsi
Žaidimas baigtas
Štai jau ir aš tarp žaidėjų sudaužytų širdžių aikštėj.
Nesiseka su sūpuoklėmis, neatsigriebiu ir karuselėje - žaidimas baigės.
Dar viena emocinė savižudybė pardozavus savigarbos ir jausmų.
Nesiseka su sūpuoklėmis, neatsigriebiu ir karuselėje - žaidimas baigtas.
Sakyt, kad tave myliu jau per vėlu, kaip ir iš naujo statyt pjesę -Žaidimas baigtas.
Mano rolė klasikiniai sena, esu kankinys su iškalta kreiva šypsena,
kad kraujuočiau dainos šios žodžius, klaidų atitaisymo ritualų geidžiu.
Epitafiją sudužusiai svajai skirsiu, kad atsikratyčiau begarsio riksmo.
Tas riksmas iš sielvarto gimęs.
Nesu niekad rašęs meilės dainos, žodžiai regis neprapliups niekados
Apmąstymuose liūdnas sėdėjau, gal tobulumą aš pražiūrėjau
Ir tyrinėjau šešėlius ryto kitoje pusėj
Ir tyrinėjau šešėlius gedulo kitoje pusėj
Pažadėtos vestuvės dabar – budynės.
Kvailys, pabėgęs iš rojaus, žvalgysis per petį ir verks,
Sėdės ir kramsnos narcizus laužydamas galvą: kodėl?
Suaugusi ir palikus žaidimų aikštelę,
Kur, pabučiavusi princą, varlę radai
Atmink juokdarį, kad jis parodė tau ašaras, scenarijų ašaroms bert.
Aš amžiams saugosiu mūsų ramybę, kai vilkėsi nuotakos suknią.
Mano gėdos tyloje nebylys, dainavęs sirenų dainą,
Pats vienas tęsia žaidimą, aš vienas žaidėjas žaidime,
Bet žaidimas baigės.Ar dar pasakytum, kad mane myli.
(Alvydas1)
____________________
No need for greed or hunger in A brotherhood of man